Favoriete/lekkere recepten

Ik ben fan van deze!

1 like

En bananenpannenkoekjes? Heb vriendinnen die daar fan van zijn. En anders gewoon volkoren brood/ cracker met zoet beleg? Makkelijk en veel variatie qua beleg.

1 like

Ik ontbijt zelf ook altijd met een smoothie omdat ik moeite heb met ontbijten en voor mij werkt dit prima. Mijn favoriet is met een halve banaan, bevroren fruitmix van de lidl (die met kokos is heerlijk,) havermout, kwark en water of amandelmelk. Ik zit hier zelf echt een hele ochtend vol van en maak het gewoon een dag van tevoren om mee te nemen.

1 like

Ik ben dol op melanzane alla parmigiana. En dus ok aubergine. Afgelopen donderdag was ik in restaurant Carmel Market in Utrecht, een Israëlisch restaurant. Alles was echt even lekker, dus hierbij een aanrader.

En daar hadden ze een heel lekker aubergine ovengerecht.

En toen dacht ik: wat is jullie favoriete aubergine ovengerecht waarvan je zegt die moet je echt maken?

5 likes

Ik vind miso glazed aubergine heel lekker!

8 likes

Ik vind het altijd lekker om aubergines te poffen in de oven en dan op naan/Libanees brood te doen met sumak, een yoghurtsausje, granaatappelpitjes en halloumi (niet helemaal een overngerecht misschien)

8 likes

Geen volledig oven recept, maar dit recept van Ottolenghi is echt geweldig smullen. Deed me weer verliefd worden op aubergine.

6 likes

Edit: Lees nu dat je om ovengerechten vroeg, maar denk dat dit ook wel in de oven zou kunnen. Beetje zelfde idee als een miso-glaze.

4 likes

Klinkt goeddd! Doe je dit dan allemaal samen in de oven, of de aubergine alleen en dan de rest later? En hoe lang doe je het in de oven?

2 likes

Ik prik altijd met een vork wat gaatjes in de aubergine, en dan ongeveer 50 minuten in de oven met wat olijfolie, peper en zout. En dan maak ik in de tussentijd het sausje en bak ik de halloumi!

Dus ongeveer dit recept mocht je dat handiger vinden (alleen doe ik het dan dus op naan)

5 likes

Thanks, ik ga het vanavond maken!

1 like

De gaatjes prikken is een goede tip, had ik eerder moeten weten. Tijdje terug ontplofte mijn aubergine in de oven. Totaal onverwachts terwijl ik m probeerde te verplaatsen. Achteraf natuurlijk logisch.

Er zitten lekkere dingen tussen, bedankt! Heb ze allemaal opgeslagen.

Wat zijn jullie favoriete (vega) witlofrecepten?

2 likes

Melitzanes papoutsakia is mijn favo :drooling_face: ik gebruik het recept van griekipedia. Tzatziki erbij is heerlijk.

Witlofsalade, met oa appel, rozijnen en ei.
Saus: honing, mosterd en citroensap

2 likes

Als bijgerecht opbakken met een beetje bruine suiker en balsamico azijn en dan serveren met geroosterde pecannoten.

3 likes

Witlofsalade met minneola, avocado en rivierkreeftjes (is AH-recept volgens mij)

2 likes

Ik ga ook voor salade, met peer, blauwe kaas, walnoten en een dressing van balsamicoazijn en honing.

3 likes

Ik vind witlof soms best chill als borrel hapje! Leg de bladeren dan mooi in een cirkel uitgewaaierd op een bord. Vullen met houmous (kerrie smaak vind ik lekker), alfalfa erop en dan iets van walnoten of gehakte macadamias eroverheen strooien.

4 likes