Favoriete/lekkere recepten

Bijna ieder aubergine-gerecht van Ottolenghi is top maar deze vind ik ook echt heerlijk:

Szechuan eggplant

Heel lekker met noedels of rijst!

Uit de oven met peer en blauwe kaas. Receptje lijkt hierop:
Recept witlof peer

Origineel is van Jamie Oliver maar kan ik online niet vinden.

Of inderdaad ongebakken in de pan met wat suiker op het einde :yum:

3 likes
3 likes

Oh ziet er heerlijk uit! Ik ga het eens proberen maar dan met vegetarisch gehakt. Tnx!

1 like

Heeft iemand een gouden tip van een recept of tip om zelf zo’n lekkere vette vloeibare kaassaus voor nacho’s te maken?

Wat ik altijd doe is van die plastic cheddarplakken (dus geen echte cheddar! Dat gaat klonteren) in een antiaanbakpan (liefst een niet te grote) doen en lanngzaam laten smelten. Beetje kookroom erbij en je hebt een heerlijk vieslekker sausje :joy: Ook lekker met verse jalapeƱo’s erdoor heen.

3 likes

En dan om in te dippen of erover gieten en nog in de oven?

2 likes

Dat laatste heb ik nooit geprobeerd! Ik dip alleen met die saus. Als ik het in de oven doe dan gebruik ik gewoon die plakjes zonder er iets mee te doen, dat blijft wel ā€œin vierkantjesā€ maar smelt wel/wordt zacht.

1 like

Ik ga het wel proberen! Bakje er naast om te dippen en deels erover met nog cheddar rasp. To be continued.

1 like

Ik maak eerst een soort basis witte saus (bechamel ofzo?) door boter te laten smelten in een pan en dan even veel gram bloem erbij te doen. Dat gaat helemaal klonteren ub de pan en dan doe ik er langzaam steeds wat (plantaardige) melk bij tot het net iets te dun is. Daar doe ik wat plakjes van die goedkope cheddar door en gewone geraspte kaas, allebei hoeveel je wil. Ik doe er verder nog wat kruiden in waar ik zin in heb, bijv. Chilipoeder, gerookt paprikapoeder, knoflookpoeder en wat zout.

Dit gaat wel stollen trouwens als het afkoelt dus je moet hem lekker warm eten :heart_eyes:

2 likes

Gelukt! Heb het sausje gemaakt en samen met geraspte cheddar eroverheen gedaan en nog even in de oven gezet. Volgende keer alleen nóg meer kruiden in de kaassaus. Was nog wat te flauw. Thanks voor je tips!

2 likes

Een beetje van het jalapeƱowater in je kaassaus doen werkt ook goed!

1 like

Weet even niet goed waar deze vraag het beste past maaaaar: heeft iemand wel eens soep met kastanjes gegeven en is dat lekker?

Ik moet deze vrijdag een voorgerecht maken voor een diner. Andere suggesties zijn ook welkom.

1 like

Lijkt me heerlijk! Het is wel een specifieke smaak, dus ik zou het in de soep combineren met wat gebakken paddestoelen en wat prei. Als je even googlet zijn er veel recepten. Lekker!

3 likes

Ik heb het 1 keer met wortels gehad en 1 keer met knolselderij. Die twee was heerlijk, de eerste was best zwaar.

Wat staat er voor de rest op het menu?

1 like

Dat is een verrassing haha

Wil de soep niet te zwaar maken inderdaad. Zag op internet wel wat recepten langskomen inderdaad @TanteBetje denk dat ik het gewoon ga proberen!

2 likes

De site geeft aan dat je een account nodig hebt. Wil je het recept delen? (Als het niet achter een paywall staat)

1 like

Je kan het lezen door de pagina laden en dan direct op escape te drukken voordat die melding komt!

5 likes

Oh dat ga ik dan proberen als ik de laptop weer bij de hand heb, ik forum eigenlijk altijd op mijn telefoon. Thanks!

1 like

Ik heb mijn spam e-mailadres gebruikt, was ook heel benieuwd!

4 likes