Wat is jullie favoriete recept voor een witlof ovenschotel?
Wat zijn jullie favo recepten voor quiche? Heb vanavond zin om comfort food te maken maar wel met wat groente
Mijn quiches maak ik eigenlijk altijd uit de losse pols, en dan laat ik me leiden door de groenten die nog in de koelkast liggen. Paprika, prei, ui, champignons en spinazie vind ik erg lekker in quiche.
Ik heb morgen een familie feest en hoor nu last minute dat het de bedoeling is dat je een gerecht meeneemt.
Iemand ideeën voor een makkelijk en lekker gerecht? Of websites met inspiratie. Ben een beetje aan het googlen maar ik zie het niet. Ik weet dat iemand al stokbrood en kipsate meeneemt, enchiladas en iemand zorgt al voor het toetje.
Heb je de mogelijkheid om het ter plekke op te warmen? Dan zou ik een lekkere soep maken. Tomaat is meestal wel een crowdpleaser.
Soep is inderdaad altijd goed.
Een pasta, Surinaamse bami, o.i.d. is ook makkelijk voor te bereiden.
Toen mijn familie trouwens ooit zoiets afsprak kwam iedereen met iets aan wat verwarmd moest worden waardoor er te weinig kookpitten/ovens beschikbaar waren. In dat geval is een pastasalade misschien handig.
@Jeccat Ja er is wel mogelijkheid om ter plekke op te warmen. Soep is inderdaad een goede.
Ik twijfelde ook al over pastasalade maar het andere deel wat komt zijn wel een beetje zeurpieten met eten .
Ah joh, als je bedenkt dat iedereen een eigen gerecht moet meenemen moet je niet moeilijk doen dat je het niet lust hoor!
Misschien wat makkelijks als wraps met houmous met wat noten en sla ertussen oid?
Net gochujang gekocht op veler aanraden in het topic met dingen uit het buitenland. Dus kom maae door met de recepttips! Heb er nog nooit mee gekookt. Graag vegan!
Laatst al gochujang bloemkool gehad in een restaurant dus dat ga ik sowieso keer proberen.
Deze saus! Ik maak m met agavesiroop ipv rijstsiroop en dat gaat prima. Is megalekker met krokante tofu of, mijn persoonlijke favoriet, een krokante nepkipschnitzel van Vivera (goed krokant bakken, in reepjes snijden, terug in de pan, saus en sesamzaadjes erbij en goed mengen zodat alles bedekt is met de saus). Ik eet het meestal met kimchi fried rice, gewone rijst of op een steamed bun.
Ik doe ook altijd gochujang door mn kimchi noedels. En door dipsaus voor Koreaanse lenteui-pannenkoeken (ik koop gewoon zo’n zak mix bij de toko en daar doe ik verse lenteui door haha), gewoon mengen met sojasaus, agavesiroop en rijstazijn.
Ik ben een pompoen aan het roosteren in de oven en wil er graag soep van maken. Maar wat doe ik erbij?
Ik houd niet van pompoensoep met kerrie (heb sowieso nog nooit echt een lekkere op haha, geloof dat ik met appel wel een x lekker vond)
Deze!
Pompoen alleen vind ik in soep nooit zo lekker (te weeïg) dus als ik pompoen gebruik, doe ik daar ook vaak paprika / wortel / courgette / bloemkool etc bij. Dan wordt het eigenlijk een ratjetoe van de groenten die ik nog heb liggen of die voordelig waren.
Sinaasappelsap en gember! De gember geeft een heerlijk warme diepte aan de smaak en de sinaasappel maakt het frisser. (wortel combineert hier ook goed bij.)
Had laatst eentje van Unox uit zak, ja ja heel lui, met gember en rode linzen. Ook iets van kerrie maar dat is ook prima te vervangen voor andere kruiden
Ik vind deze pompoensoep met karwijzaad altijd errug lekker. In plaats van room gebruik ik Griekse yoghurt.
Pastinaak!
Ik heb ongeveer een beetje deze aangehouden maar dan simpel haha. En heb er een wortel bij gedaan. Hij is lekker! Heb nu genoeg inspiratie voor mijn volgende soep! Thanks iedereen
Heb je een grote oven? Dan soep met brood en wat smeersels en een aantal plaattaarten. Ik heb van de zomer op een verjaardag deze gemaakt:
Flammkuchen met zalm, zeewiersalade en wasabimayo - Culy (Met kant en klaar flammkuchen deeg)
Mosterdsoep en kippensoep zijn altijd een succes. Dan met bolletjes en knakworst voor de kinderen. Stokbrood en kruidenboter. Salades erbij, kant en klaar of zelf maken, dat kan echt zo makkelijk als je zelf wilt. Bladerdeeghapjes zijn ook altijd goed
Voor de kippensoep gaar ik een aantal kippenpoten in water met wat zout. Die uit elkaar plukken en dan met een zakje honig kippensoep. Niet echt speciaal wel lekker.