Favoriete/lekkere recepten

Deze! Super lekker en kan je van te voren maken. Wij eten het altijd met pasta.

3 likes

Ik wil Italiaanse gehaktballen in tomatensaus maken voor morgen. Met de balletjes van vivera.
Maak ik ze dan vandaag al zodat ze lang marineren in de tomatensaus, of juist morgen zodat de balletjes krokant gebakken zijn?
En als iemand een recept heeft is dat welkom. Hoeft niet vegan als de smaak maar in de saus zit en niet in 't gehakt.

Mijn ervaring met vegetarische balletjes of gehakt is dat ze niet goed tegen lang koken of liggen in warme saus kunnen. Het is toch anders dan vlees. Ik doe het er altijd op het laatste moment bij.

3 likes

Ik had laatst het recept van giorgias kitchen gemaakt (staat op insta in een normale post van paar weken terug) en die vond ik erg lekker! Polpette al forno heet het

1 like

Gevonden, dankjewel!

2 likes

https://www.ah.nl/kookschrift/recept/500161

Deze maak ik elk jaar met oud en nieuw en hier in huis word er het hele jaar naar uit gekeken haha. Ze zijn echt mega lekker.

3 likes

Ik vond deze wel geslaagd!

2 likes

Zijn er hier toevallig mensen die websites/kookboeken oid weten met recepten uit OekraĆÆne? Of weet je toevallig namen van gerechten.

Mamoesjka is een mooi kookboek, die heb ik ooit bij Boekenkraam voor 5€ gekocht.

Hier staat een inhoudsopgave van de recepten:

1 like

Wow wat een koopje!! Ik ga kijken of de bieb hem heeft, dankjewel.

2 likes

Dat was voor de oorlog nog, er worden nu echt bizarre prijzen gevraagd.
Mocht de bieb het boek niet hebben, geef dan maar een gil.

2 likes

Ik zag al 90 euro voorbij komen :exploding_head: Is goed dankjewel!

1 like

Ik lees net dat Olia Hercules, de schrijfster van Mamoesjka, ook recent nog een kookboek heeft uitgebracht. De Smaken van OekraĆÆne heet het. Zelf heb ik dat boek niet maar wellicht de bibliotheek wel. :smiley:

2 likes

Heeft iemand een favoriet recept van een pasta met champignons?

1 like

Deze vind ik lekker als snelle maaltijd door de weeks.

2 likes
3 likes

Aangezien hier favo recepten worden gedeeld, vroeg ik me af of iemand hier ook een favo kookboek heeft: in het bijzonder Thais. Ik zoek een Nederlandstalig boek met goede Thaise recepten.

1 like

Ik heb paar weken geleden een kookles gevolgd in thailand en heb daar een boekje van. Kan er wel foto’s van maken en naar je sturen?

2 likes

Wat leuk! En attent dat je het aanbiedt. Ik zocht een mooi boek om weg te geven. Toch bedankt!

3 likes

Ah okay! Geen dank :slight_smile:

2 likes