Favoriete/lekkere recepten

Ik vind het gewoon op honing lijken maar ik eet geen honing meer dus ik ben misschien niet de beste vergelijker!

2 likes

Heeft er hier iemand een succesvol recept voor linzenburgers?
Of een recept anders dan linzensoep of vegetarische ragù met linzen, ik zoek wat inspiratie! (En ik vond twee pakken linzen in mijn voorraadkast).

1 like

Een bijgerecht dit, dus wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar ik vind mujadara erg lekker!

2 likes

Lekker! Zet ik zeker op mijn lijstje. Waar eet je dit bij?

2 likes

Meestal bij een salade! Wel eentje die wat uitgebreider is dan alleen sla, tomaat en komkommer, dus vaak eentje met sla, tomaat, komkommer, radijs, wortel, bosui, paprika & peterselie of koriander.

1 like

Gebruiken jullie wel eens jeneverbessen? En wat maken jullie daar dan zoal mee? Ik heb namelijk een heel potje en welgeteld een succes recept. Maar je kan er vast véél meer mee.

1 like

Jeneverbessen gebruik ik als ik zuurkool klaarmaak. O.a. in dit recept vind ik het lekker:

1 like

Ja ik gebruik het ook bij zuurkool! En dan bij dit recept

Zuurkool van mijn moeder - Keuken♥Liefde (keukenliefde.nl)

Maar die van jou klinkt ook goed, ga die binnenkort even proberen.

Ik wil komende week weer eens risotto eten, maar ik wil weer eens wat anders. Hebben jullie tips voor een lekker recept? Tomaten, bieten en paddenstoelen zijn bij mij thuis meestal de go-to versie.

Met venkel, doperwtjes en citroen? Of eentje die ik in de herfst vaak maak: met pompoen, geitenkaas en chorizo (ik kan alleen nog niet echt goede vega chorizo vinden).

2 likes

Citroenrisotto, gebakken visje erbij (als je dat eet natuurlijk), heerlijk

Edit: recept heb ik niet echt, maar gewoon ‘standaard’ risotto maken (met bouillon en witte wijn, uitje, knoflook, maar net wat je lekker vindt) en dan citroenrasp, sap, en Parmezaanse kaas toevoegen. Eventueel kan je er doperwtjes of groene aspergetips bij doen, zoiets is ook lekker erbij.

3 likes

Citroenrisotto met aubergine deze van Ottolenghi is favoriet bij ons!

3 likes

@Frankie @Vic @Depeche Thanks! Citroenrisotto it is :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Heeft iemand nog een goed recept voor lasagne met blauwe kaas? Misschien met champignons en spinazie, of heeft iemand een ander goed idee?
Ik houd niet zo van de combi met peer / walnoot voor een hoofdgerecht, dus dat valt af :blush:

1 like

Dit misschien?

Of deze Ottolenghi, met de feta vervangen door blauwe kaas (of extra erbij)

2 likes

Die laatste ziet er goed uit! Thanks

Over champignons gesproken. Ik heb gisteren een bakje gekocht en ik eet vaak hetzelfde met champignons. Iemand nog leuke ideeën?

wat ik meestal maak

(hele simpele rijst met tomaten in noten of stamppot spinazie met champignons of champignons roomsaus met pasta of champignons ragout met rijst

1 like

Risotto met champignons, champignons gevuld met spinazie/kaas (moet je niet al te kleintjes hebben), champignonsoep, champignons gemarineerd in sojasaus (als bijgerecht of bij noedels oid), champignons in een quiche

1 like

Champignons met toast vind ik ook vaak lekker! Met uitje en knoflook

2 likes

Heeft iemand weleens geprobeerd om rendang te maken in een Instant Pot (of andere slowcooker/multicooker)? Zo ja, welk recept heb je dan gebruikt en was het lekker? :nerd_face: