Feminisme

En @crazyplantlady en misschien ook @Banananana en nog anderen als ze willen:

Laten we dan misschien even een groepje starten om samen te gaan? Ik weet niet of dit via dm kan of via whatsapp ofzo?

Iedereen is welkom!

4 likes

Lijkt mij ook leuk!

1 like

Ik wil ook graag mee!

1 like

Ik haat dus eigenlijk whatsappgroepen en ben afgelopen jaar echt uit een hoop gestapt, maar omdat er zo veel enthousiasme is voor de goede zaak:

Stuur me svp een dm en dan kijk ik of we een groepsgesprek kunnen maken hier, anders vraag ik jullie nummer voor een groepsapp.

4 likes

Ik kan je denk ik geen DM sturen omdat je profiel hidden is, of kijk ik ergens overheen?

2 likes

Jaaa doen ik ben laatst in Rotterdam geweest en is heel leuk!!

1 like

Ik zat Dexter’s laboratory te kijken en omg die serie is eigenlijk zo seksistisch? Zo slaapt die moeder met schoonmaak handschoenen aan en ook is er een aflevering waar ze superkrachten had, en ze ging serieus alleen maar naar de supermarkt en eten klaarmaken. Ook is Dee Dee eigenlijk het domme vrouwmens dat telkens haar geniale broertje komt storen. Ik kon er wel om lachen, daar niet van, maar ik was toch ook een beetje shook hoe erg het eigenlijk was :joy:

Neem dit clipje nou :joy: Ik vind het fucking grappig maar seksistisch is het wel

En deze is al helemaal erg haha

2 likes

Ik heb net de Netflix special Growing van Amy Schumer gekeken en die is echt geweldig. Zo scherp, zo waar en zo grappig.
Bijvoorbeeld, dat het niet zo raar is dat sommige vrouwen op foute mannen vallen aangezien we als kleuter al “meisjes plagen kusjes vragen” te horen krijgen. Of dat er altijd zo stiekem wordt gedaan over menstrueren, alsof we ons moeten schamen.

Naja ik vertel het nu super slecht, zij doet het ongeveer 6473x beter. Zeker het kijken waard!

5 likes

Ik moest zo hard lachen om die grap over dat maandverband :joy:.

Samenvatting

Dat ze het maandverband helemaal ging uitleggen en zei: ‘It sounds like there’s a killer behind you’. Echt ik ging helemaal stuk

1 like

Soms vraag ik me echt af hoe ik een normale vrouw ben geworden met dit soort voorbeelden

2 likes

Sowieso vraag ik me dat weleens af met alle tekenfilms die vroeger op tv waren haha. Dragonball z, Ren and stimpy, Dexter’s lab, Cow and chicken, Johnny bravo. Beste tijd van mijn leven hoor maar wtf :joy:

4 likes

The Guilty Feminist vind ik echt een aanrader

2 likes

Jaaa ik ook! Ik ga naar een liveshow van hun in mei, ben heel benieuwd!

1 like

Ik heb het idee dat ik er te weinig van begrijp om er een goede mening over te vormen maar ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Vind het trouwens wel enorm kwetsend dat er bij Foekje na overlijden nog onderzoek is gedaan naar haar dna. Als ze dat had gewild had ze dat toch wel zelf laten doen, echt zo egoïstisch. Maar misschien wou ze het zelf?

2 likes

Heel interessant! En echt een moeilijke discussie. Ik kan me ooit nog een tekst herinneren van toen ik een vak genderstudies deed waarin (volgens mij) 7 verschillende manieren werden verteld om aan te tonen of iemand lichamelijk meer man of vrouw is. Dus niet alleen hormonen of geslachtskenmerken maar ook bloedwaardes etc. En dat dus puur op wat er tussen je benen hangt beoordelen niet altijd de volledige waarheid is. Ik moet dat stuk eens even opzoeken, want kan me het niet helemaal herinneren maar vond het wel een interessante kijk erop!

2 likes

Misschien is dit een super domme vraag hoor maar hoe zit het dan als je transgender bent en je bent een vrouw die geboren is in het lichaam van een man. Mag je dan uitkomen in vrouwenteams en vrouwencompetities?

Ik hoop het wel, maar het hele punt van gescheiden sporten is toch dat mannen en vrouwen blijkbaar door hun lichaam niet gelijk zijn qua sportprestaties. Dus als je dan wel geboren bent in het lichaam van een man dan heb je dit ‘voordeel’ ook? (*ok niet dus uit het artikel want het gaat voornamelijk om testosteron.)

Is dit sowieso niet mega achterhaald en zouden we niet allemaal gemengd moeten sporten? Ik wil ergens gewoon niet accepteren dat mannen zoveel beter zijn in sport. Terwijl damesteams juist ook heel goed zijn voor de gelijkheid.

Die zijn er wel. Ik weet iig een wielrenster, Nathalie van Gogh.
Ik denk niet dat gemengd sporten een oplossing is, maar wel gelijk prijzengeld en media-aandacht. En dat blijft bij vrouwensport enorm achter.

Ja super stom het staat gewoon in het artikel. Alsnog bedankt!

1 like

Ik ben zelf niet in de buurt deze dag, maar vind dit wel een heel interessant programma:

https://debalie.nl/agenda/we-pikken-geen-pikpraat/

2 likes