Feminisme

Had dit ook al in WJEKW geplaatst maar wil het ook nog even hier delen: ik luisterde laatst de podcast van Miljuschka Witzenhauzen, Eetgeheimen. Daar maakte de opmerking: “Hoe vaak ik wel niet mannen heb horen zeggen; ‘nou daar heb je die weer met die feministische mening.’ Terwijl, het is natuurlijk helemaal geen feminisme, het gaat over gelijkwaardigheid.’

Ik vind dat zo kwalijk, dat je als vrouw met een groot publiek zulke opmerkingen maakt waarmee je impliceert dat feminisme niet over gelijkwaardigheid gaat terwijl dat juist preciés is wat het is. Straks denken mensen die dit luisteren dat ook, lekker dan. :roll_eyes:

Ik heb trouwens ook bloemen gekregen vandaag haha maar dan voor m’n verjaardag, ik doe gewoon alsof ze ook een beetje voor vrouwendag zijn. :slight_smile:

7 likes

mijn directe collega en ik hadden een stuk taart voor ons zelf gehaald want vrouwendag. Kwam de directeur net binnen met de directeur van een collega organisatie om even het kantoor te laten zien. Vraagt hij: ‘Waarom hebben jullie taart?’ Nou meneer de directeur, omdat het internationale vrouwendag is, en helaas stond er geen taart van de baas voor ons klaar.

Die is met het schaamrood op de kaken de deur uit gelopen.
Mag hopen dat hij hier een lesje van leert.

ps1. Mijn leidinggevende ( man) stuurde wel een mail rond dat er morgen taart is voor iedereen op zijn afdeling.
ps2. onze taart was in ieder geval wel lekker.

34 likes

Oh hier ging het PRECIES zo

Ik heb mijn mond ook maar gehouden want het is volkomen kansloos

1 like

Goede column en goed ook die voorbeelden!

1 like

Ik zou het juist echt vervelend vinden als ik een bos bloemen of een stuk taart zou krijgen van mijn baas op internationale vrouwendag. Of dat mensen iets in de trant zeggen van “fijne vrouwendag” of een liedje over vrouwen doorsturen. Misschien ben ik zuur of snap ik de betekenis van vrouwendag niet maar ik zou op zo’n dag juist extra willen stilstaan bij alle problematiek. Momenteel valt er voor mij weinig te vieren aan vrouw zijn.

Of nou ja, taart is eigenlijk altijd welkom zolang er ook maar serieuze dingen worden ondernomen.

17 likes

Ja ik heb liever gelijke behandeling en salaris dan een stuk taart, maar ik zeg natuurlijk geen nee tegen allebei.

16 likes

Als je dat zou zeggen krijg je wsl gezeur ‘jemig het is voor jullie ook nooit goed hè? Eerst zeuren dat we niets aan vrouwendag doen, halen we taart is het weer niet goed! Nou dan weet ik het ook niet meer!’

5 likes

Nou ik weet het wel pik, wat dacht je van 7% salarisverhoging om de loonkloof te dichten en geen zwangerschapsdiscriminatie of seksistische opmerkingen op de werkvloer. Als je dat hebt gefikst eten we een taartje joeee

15 likes

Ik word zo moe van het tegenargument op stemmen op een vrouw dat je vooral moet stemmen op kwaliteit en niets moet forceren

JA JE KAN HET OOK ALLEBEI DOEN HE

22 likes

Haha, ja blijkbaar is de aanname dan ook dat mensen die lager op een lijst staan niet geschikt zijn voor de Tweede Kamer. Wat gek is, want ik ga er vanuit dat je hoopt op veel zetels voor de partij waarop je stemt 🤷

3 likes

Zo vinden ministers - en tevens partijgenoten van Rutte - Tamara van Ark en Cora van Nieuwenhuizen dat het verhaal door hun collega’s groter wordt gemaakt dan het is. “Ik ervaar niet veel van die geschetste ongelijkwaardigheid”, zegt Van Nieuwenhuizen, over wie NRC vorige maand juist wist te melden dat ook haar het patroon was opgevallen. Van Ark: “Wat een onzin. Dat zouden we toch niet pikken?”

Gender traitors

17 likes

Ik kwam net dit filmpje tegen en vind het zo erg. Hoe Nina hier ook reageert daarna ze is helemaal in shock. Ongelofelijk dat hier niet meer kritiek op is gekomen. Gelukkig kwamen Jamai en Eva voor haar op

6 likes

Bizar ja. Er was ook zo’n filmpje (ik weet niet of zij dat ook was) dat ‘ze meer iets voor de EO jongerendag’ was. Ik heb sowieso grote problemen met het sexy moeten zijn. Blugh :rage:

Het slaat gewoon nergens op en voegt ook niks toe. Waarom moet je als vrouw sexy of stoer zijn?

Alsof Anouk haar shirt uitdeed om sexy te zijn, er werd toch iets op gegooid waardoor het vies werd. Ik vind die Ronald zo een engerd.

14 likes

Idd en zo raar dat hij dat wel als zo’n statement ziet. Al treed je in een skipak op… you do you!

1 like

Ik ben echt in een mood dit weekend.

Ik heb gisteren de film Moxie gekeken waarbij ik echt niet om kon gaan met een mannelijke rol daarin oh ik werd zo kwaad.

Toen heb ik gelezen over die Piers Morgan en zijn WALGELIJKE entitled gedrag wat betrekking tot Meghan.

En toen belandde ik in een wormhole over Sarah Everard.

Ik ga nu boodschappen doen en de eerste man die mij verkeerd aankijkt gaat de lul zijn vrees ik :joy:

19 likes

Ik heb dat nu ook heel erg. Het verhaal van Sarah Everard heeft zo veel invloed op mij gehad dat ik er de afgelopen twee dagen gewoon down door ben geworden en mij voor het eerst heb gerealiseerd dat ik geen angststoornis (angst voor donker) maar dat veel vrouwen voelen wat ik voel. Ik loop inderdaad als het donker is met mijn sleutels in mijn hand dat als er iets gebeurd ik daarmee kan slaan. Heb opgezocht of het makkelijk is om pepperspray te kopen, heb een pen die je als mes zou kunnen gebruiken. Nooit mijn haren los in de avond en sneakers aandoen. Het is toch belachelijk dat wij ons zo moeten aanpassen omdat heel veel mannen denken dat ze macht over ons hebben. Ongelofelijk hoeveel vrouwen zijn aangerand.

9 likes

Mijn vriend heeft geen social media dus krijgt zulke dingen vaak niet mee en dat vind ik best jammer.

Wat ik me wel vandaag afvroeg: hoe komt het dat dit specifieke nieuwbericht ineens weer zoveel stof doet oplaaien? Zulke berichten zijn er (helaas) veel vaker maar ik heb het idee dat het niet altijd voor zoveel aandacht komt. Waar zit ‘m dat in?

Missing white woman syndrome speelt bij die Sarah wel een rol.

10 likes