Feminisme

ugh er is zo’n grand italia reclame die de hele tijd op mijn streamingdiensten voorbij komt, van een (natuurlijk ook wit) gezin dat pastasaus eet en terugdenkt aan de vakantie in Italië, dan zie je de tienerdochter in Italië flirten met de ober en zegt de vader daarna aan de tafel thuis dat hij niet zo nodig opnieuw naar Italië wil (omdat zijn 16/17jarige tienerdochter dus interesse had in een jongen)

echt zoooo achterhaald, hoezo is het grappig en leuk als een vader zijn dochter wil policen in de normale dingen die tieners horen te doen, dezelfde reclame zou nooit zo gemaakt kunnen worden met een flirtende zoon en een ouder die daar kortsluiting van krijgt. vind het echt megaconservatief en voor mn gevoel ook bijna een dogwhistle? zou de demografie van saus uit pot eters conservatief zijn? haha. vind het ook steeds irritanter omdat die reclame maar voorbij blijft komen bijna elk reclameblok. ga weg.

edit: en ja heb bij dit soort ding ook best het gevoel dat dit een paar jaar geleden er echt niet door kwam in een bedrijf, dat dit echt wel een teken is van de globale rise in conservatisme. maar misschien waren dit soort reclames er ook eerder en stoor ik me gewoon steeds meer.

13 likes

Ik wist niet zo goed waar ik dit kwijt wilde maar ik denk toch hier.

Ik ben een paar weken geleden weer met hoge dosering van vrij pittige medicatie begonnen nadat ik een tijd ziek was geweest. M’n vriend zei daar wat over in z’n meeting met zijn baas, zei ze “Oh dat is wel vervelend als ze kinderen wil?”
???Bemoei je lekker met je eigen baarmoeder???
(en deze medicatie kan je prima veilig zwanger mee worden en deze vrouw is arts dus zou dat kunnen weten, dus het was ook nog een domme opmerking)

11 likes

:face_with_spiral_eyes:

2 likes