Feminisme

Ik vond het eigenlijk wel een goed stuk? Hij toont goed aan wat het probleem nou is van deze tijd. Vond vooral dit stukje: En voor veel mannen geldt dat als ze 40 procent van het huishouden doen, dat aanvoelt als ruim 50 procent. Niet omdat ze slecht tellen. Maar omdat mannen hun werklast nu eenmaal niet met die van hun partner vergelijken, maar met die van andere mannen. Bijvoorbeeld hun vader. En dan zien ze dat ze véél meer doen.
heel duidelijk, dit zie ik wel in mijn omgeving.

Edit: ook dat hij eerlijk toegeeft dat hij wel een medaille wil en zijn gedachten dus eigenlijk niet kloppen vind ik juist wel goed.

2 likes

Ik vind zijn eerste gedeelte heel sterk. En ik vind het ergens ook sterk dat hij eerlijk toegeeft hoe het voor hem voelt. Maar HOE kun je voorbij gaan aan het feit dat wij vrouwen al jaren 100% doen en wij ook nooit een fucking medaille hebben gekregen??
Ja natuurlijk is 40% beter dan 10% maar het is nog steeds niet goed nee.

Dat is net alsof eerst iemand in de auto stapt met 10 glazen alcohol. Dan na heel veel gezeik en ego verdediging kruip je met ‘nog maar’ 5 glazen achter het stuur en dan roepen hoe goed je bezig bent en je af vragen waarom je niet overladen wordt door complimenten. Het is inderdaad minder slecht dan 10 glazen maar minder slecht is niet gelijk aan goed??

Leuk dat het voor hem een mega verbetering is maar dat maakt het probleem niet per se kleiner.

3 likes

Al gezien?

3 likes

Ik heb dit gezien op televisie geloof ik. Is dat met die blonde jongen?
Edit; ik geloof van aflevering 1, maar die staat niet meer op videoland

Ik vind die serie sowieso facking vaag. Gisteren zag ik het voor het eerst en dacht ik ook doe effe normaal over Reggie en een andere gast die maar bleef pushen.

Saat erbij toch? Staat in de tweet.

1 like

Je kan het toch gewoon zien in haar post? Zonder te klikken.

1 like

Ho ho niet zo he, je zegt niet dat je het in een spoiler wil maar of ze het erbij wil zeggen. Het staat erbij dus daar reageerde ik op. Als jij in eerste instantie om een spoiler had gevraagd had ik niks gezegd.

3 likes

Wat een overtrokken reactie, wat heeft dit met support te maken?
Of er nou in een spoilertekst staat dat het over sexual assault gaat of in de tekst van de tweet die hier embedded is maakt toch geen verschil? Die tekst staat er either way.

3 likes

Ik ben het met je eens maar ik denk altijd wel dat we een beetje moeten erkennen dat sommige veranderingen voor mannen ook heel moeilijk zijn en dat we daar wat mee moeten. Natuurlijk is dat aanstelleritis en slap en zijn zij niet degenen die het moeilijk hebben, maar als je alleen maar zegt: ‘Jij bent een priviliged (white) male dus jij moet je niet aanstellen.’ dan ga je mannen niet aan de kant van het feminisme krijgen denk ik. Behalve mannen die het al snappen.

1 like

Of gewoon damn honey maar dat is misschien wat te hip en jong

1 like

Dat is het 1e boek. Er is nu ook heb je nou al een vriend, met heel veel bronnen maar leest heel makkelijk. Maar ik denk idd dat het te jong en hip geschreven is voor hem.

2 likes

Heel goed, ik hoop dat dit erdoor komt

6 likes

Ik vind het zo zo zo chill van de TU Eindhoven dat ze hiermee begonnen zijn en het gewoon doorzetten.

2 likes

Ik ken dat hele boek eigenlijk niet (alleen hier op het forum gelezen over de podcast). Maar! dat boek ga ik cadeau doen aan m’n vader voor kerst, dank :love_you_gesture:

5 likes

Ik zou hem eerder Damn Hiney de podcast aanraden. Niet alle afleveringen zijn sterk, maar de podcast heeft op mij meer indruk gemaakt dan het boek. En anders Feministen dragen geen roze. Ook niet alle stukken zijn sterk, maar misschien kan je met een highlighter jouw favoriete verhalen markeren?

2 likes

YES! Maak m’n dromen waar!

1 like

Why we should all be feminists (is vertaald in het NL), is misschien ook een goede. Dun boekje, maar wel to the point en waar het op staat. Maar niet echt de wetenschappelijke onderbouwing waar je om vroeg… Mm, ik denk nog even verder.

3 likes

Misschien het boek invisible women?

2 likes

Ben ik de enige die dit in haar recommendations krijg? Ik heb het gekeken met het idee dat het wel mee zou vallen, maar WTF?!? Zeker door mannen geschreven/geregisseerd :nauseated_face: