Ik zou Alanis Morissette nog zo veel willen vragen over de invloed van haar oeuvre op dit debat, maar het is helaas niet gelukt de zangeres te spreken te krijgen. Misschien zal ze zich bij het optreden in Carré wat meer openstellen, nu haar publiek klaar is voor de naakte waarheid.
Denk dat Alanis wel wat beters heeft te doen dan een gesprek aangaan met deze oelewapper als er tegenwoordig goede initiatieven die veelal door vrouwen zijn opgezet waar men wel uitgebreider ingaat op dit soort ervaringen.
Ik ben de Monica Geuze Fanpodcast over feminisme met Milou Deelen aan het luisteren en ik erger me gek, maar vind het lastig te benoemen waarom precies. Sowieso vervelend dat Doortje bijv. de hele tijd alles vergelijkt met âmaar voor mannen is het toch ook vervelend om (âŠ)â. Alsof een stijve krijgen vergelijkbaar is met je een dag kut voelen omdat je ongesteld bentâŠ? Ik vind dat Milou iig alles rustig weet uit te leggen. Ben benieuwd of anderen hier ook hebben geluisterd!
Ik luister nu. Ben benieuwd
Clickbait!!!
Ben bij minuut 20 en ik vind eigenlijk de sfeer deze aflevering niet fijn. Beetje vijandelijk zelfs? Er wordt een beetje te ver gezocht naar argumenten tegen feminisme die eigenlijk, naar mijn mening, nergens op slaan. Zoals over ongesteld zijn en dat normaliseren. Tuurlijk hoef je niet met een kartonnen bord met daarop âIk ben ongesteld!â te lopen, maar wat kan het kwaad dat je openlijk op je werk kan zeggen dat je je daardoor niet lekker voelt? En die vergelijking met een man die zoveel testosteron heeft, gaat niet op
Ik ga verder luisteren
Ok, ben gestopt. Als je doorlekken vergelijkt met in je broek plassen, dan ben je volgens mij wel erg ver heen.
Er wordt besloten met dat Doortje en Lena zelf een nieuwe beweging gaan starten (korrel zout), omdat er volgens hen een te negatieve connotatie hangt aan het woord feminisme. Pfoee, wat arrogant. Doe dan iets aan je eigen referentiekader, denk ik dan, want er werden van hun kant aardig wat dingen gezegd en gesteld waar ik het als feminist totaal niet mee eens ben. Valt me tegen!
Ik ben op zoek naar een Nederlandse strip over de mental load. Ik dacht dat Renske de greef m gemaakt had maar kan m nergens vinden. De gebruikte kleuren zijn volgens mij zwart wit en roze. Weet iemand welke ik bedoel?
Deze? Het is van een Franse artiest, misschien is er ergens wel de Nederlandse vertaling?
Nee die had ik ook al gevonden. Er is dus ook een Nederlandse versie, echt anders getekend enzo. En het is zĂł irritant dat ik hem biet kan vinden! Maar wel bedankt voor het meedenken!
Ik moet deze aflevering nog beluisteren, maar ik vind Doortje en Lena wel vaker met aparte uitspraken/statements komen m.b.t. (zaken gerelateerd aan) feminisme, dus ik vreesde al een beetje voor de inhoud van deze aflevering.
https://www.theguardian.com/world/2017/may/26/gender-wars-household-chores-comic Niet NederlandsâŠ
Spuit 11: was al gepost. Voor niets een superlang whatsapp gesprek doorgescrold 
Ik kwam deze video tegen: https://vimeo.com/393253445 Heftig maar waarheid?! Vond het wel passen in dit topic.
Ahhh bedankt voor het scrollen!
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten, maar je zou kunnen zeggen dat het tegenwoordig steeds vaker voor zal komen dat de vrouw hoger opgeleid zal zijn dan de man:
En wat hij met die informatie zelf maar moet weten. Dat het misschien een kwestie van wennen is en dat het iets is waar hij zelf aan moet werken (aan zijn eigen onzekerheid). Maar dat vrouwen heel lang een achtergestelde positie hadden. En dat het meer iets zegt over hem dan vrouwen.
Ja daar heb je wel een goed punt! Als hij zich daadwerkelijk niet bij neer kan leggen, dan verdient zij inderdaad beter. Zo had ik er nog niet over nagedacht.
Hier ben ik het ook wel echt mee eens inderdaad. Dankjewel!
Hebben ze dat samen ĂŒberhaupt goed besproken?
Dat vraag ik mij ook heel erg af, volgens mij maar half half. Ik denk dat ze dat eens moeten gaan doen en hij moet vooral gaan inlezen en bedenken wat nou het daadwerkelijke probleem is voor hem. Ik heb het idee dat hij ook een beetje beĂŻnvloed wordt door vrienden hierin. Alleen wil ik me er ook weer niet te veel mee bemoeien, maar ik schrok er dus wel even van.
Gaan jullie naar de Womenâs March 8 maart? Ik twijfel een beetje omdat ik niet zo goed ga op mensenmassaâs dus vind het om die reden best âengâ eigenlijk. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig?