Feminisme

Wow, vet goeie tip haha! Shit!

1 like

25 likes

Omg wat, krijg je dan echt wat anders?? wejo waarom is alles in de wereld gendered.

Ik kreeg gisteren ook een brief van een tijdschrift waar ik opgeabonneerd ben en dat begon met
“Waarde lezer, lezeres,”

Vond dat ook zo gek en overbodig en onnodig binair? Of denken jullie dat dit juist wel goed is?

Wat zou je er dan liever boven zien staan?

Gewoon “Waarde lezer” (of nou ja, dat waarde hoeft voo rmij ook niet hoor maar dat was niet m’n punt hier). Ik had het woord “lezer” nooit als mannelijk of vrouwelijk gezien maar gewoon als “iemand die leest”. Nu heb ik juist het gevoel dat elke keer als er lezer staat, het dus juist niet over mij gaat.

Ja dan krijg je meer van die ‘vega recepten voor mensen die niet vega zijn’ snap je? A la vegan jukfoodbar.

1 like

Haha oh dit vind ik wel een goeie! Ik vind het zo irritant dat alles ook opeens ~healthy~ moet zijn als het vega/vegan is. Donder op met je glutenvrije, vetvrije, suikervrije brownie.

10 likes

Ik blijf mij over dit soort berichten verbazen. Waarom zou dit alleen voor mannen kunnen zijn? :laughing:

4 likes

Wat vinden jullie hier nou van

4 likes

Ja dit. Je kunt wel zeggen ‘oh wat belachelijk’ maar zo’n rechter kan niet echt anders imo. Wat je eerder kunt zeggen is dat degene die dat sisverbod geschreven heeft het leuk heeft geprobeerd maar dat als het Ă©cht prioriteit had gehad ze er een betere beleidsmaker op hadden gezet. Iemand met verstand van zaken had dit denk ik beter vorm kunnen geven zodat het wel had gekund.
Ik vind dat het nu erg ‘populair’ in de media wordt gebracht. (En dat geeft me ook wel stof tot nadenken, want nu zie ik dat omdat ik hier een mini beetje van weet maar over alle miljoenen onderwerpen waar ik niets van weet ga ik ook gewoon op het nieuws af.)

5 likes

Ik denk dat je als rechter niet anders kan, maar hoop dat mensen niet zo dom zijn dat ze nu oprecht denken dat kusmondjes en intimiderende praat vrijheid van meningsuiting zijn. Hoop ook dat de kamer/de gemeente er snel werk van gaat maken, want in sommige delen van Rotterdam (neem de kruiskade) vind ik de hoeveelheid catcalling echt behoorlijk intimiderend. Het is de hoogste tijd dat mensen een ferm signaal krijgen dat het gewoon niet kan.

2 likes

Heb ik dus ook. Ervaar niks nada noppes in mijn eigen “slechte” wijk, maar zodra ik een middag in sommige delen van Rotterdam ben geweest kom ik met een vies gevoel thuis.

1 like

Wellicht hebben jullie deze (zoals het een goeie feminist betaamt (grapjee)) allang beluisterd, maar ik heb vakantie en ben na een hele poos weer eens een paar podcasts van Damn Honey gaan luisteren.

Hij is al van een paar maanden geleden, maar mocht je deze aflevering nog niet gehoord hebben, ga hem terugluisteren! Echt zo ontzettend goed, leerzaam en interessant!

Ze hebben twee mannelijke feministen te gast en het gaat over waarom feminisme niet alleen iets voor vrouwen zou moeten gaan, over waarom mannen soms zo’n moeite met feminisme hebben, over toxische mannelijkheid, over ideeĂ«n die we hebben over en waarde die we hechten aan (biologische) verschillen tussen mannen en vrouwen, en ga zo maar door.

Er wordt echt heel veel zinnigs gezegd over vragen en vooroordelen die ik zelf ook regelmatig te horen krijg, maar waar ik soms niet zo goed op weet te reageren!

3 likes

Je overdrijft niet. Je hebt echt alle recht om bood te zijn. Dit is echt niet oké. Voor zoenen is er een moment, dat kan je aftasten, eventueel zelfs vragen of de ander daar ook zin in heeft/aankondigen. Wat hij deed kon niet en het is rete asociaal dat hij dat niet in ziet. Vind het ook erg goed dat je je uitgesproken hebt.

2 likes

@kali eens met de rest en ik vind het ook heel sterk van jou dát je er zo’n punt van hebt gemaakt, precies om wat je zelf zegt: je doet het ook voor andere vrouwen, die het misschien niet zo makkelijk vinden om er iets van te zeggen. Vind het ook echt kut voor je dat je geen steun kreeg.
Waar ik vooral echt flabbergasted door ben is dat die gast nog zo lang met je in discussie gaat? Want als je even het grensoverschrijdende aspect weghaalt: hij heeft net een flink blauwtje gelopen, en dan vertelt de ander hem ook nog eens heel duidelijk dat wat hij doet niet oké is. Dan heb je echt een enorm ego als je dan gaat beargumenteren waarom je het deed.

2 likes

Ik vind het ook echt super goed van je dat je de energie kon opbrengen om met hem in discussie te gaan. Ik had hem wrs iets minder eloquent in zn gezicht geslagen. Bitchslap for life.

Begrijp ik goed dat je niet naar de beveiliging bent gegaan? Op mijn werk zijn ze daar echt streng mee hoor, ze gaan meteen verhaal halen bij zo’n kerel en als ie ook maar een beetje grote mond heeft wordt hij eruit gezet. En er worden vaak vieze mannen uitgezet, doeiiiii. Dus ik weet niet of je aanleidingen had om te denken dat ze je niet serieus zouden nemen maar ik zou daar niet te snel vanuit gaan.

Ik denk ook dat het voor mensen die nog nooit onheus bejegend zijn en lichamelijk zijn aangeraakt door personen waarvan je dat absoluut niet wil het gewoon niet voor te stellen is hoe dat voelt. Heel veel vrouwen hebben het meegemaakt en die hoef je echt niet uit te leggen waarom je zo reageert maar die kerels hebben dat wellicht nog nooit meegemaakt en het ‘vieze’ gevoel dat je ervan krijgt niet ervaren. Absoluut geen excuus om dan maar iedereen te grijpen waar je zin in hebt maar misschien dat hij daarom zo in discussie ging. Maar ik snap niet dat je zo arrogant kunt zijn dat je denkt dat je alles kan doen wat je wil met het lichaam van een ander. Hoe haal je het in de botte kop echt.

4 likes

@kali oh ik voel je zo erg. Kan hier zó kwaad om worden. Een tijdje geleden werd m’n vriendin in haar bil geknepen tijdens het uitgaan door een jongen die met een groepje andere jongens bij de toilet stond. Ze vertelde het een paar minuten nadat het gebeurd was. Ik werd zo kwaad en wilde verhaal gaan halen maar ze wilde niet dat ik er een ding van zou maken dus zei ze ‘laat maar’.

Maar eigenlijk maakt dat me nog bozer. Want zoals je zegt, ze komen er gewoon mee weg??? HOE kan dit?? We zeggen dan dus met z’n allen ‘raak vrouwen maar gewoon aan als jij dat wil, vrouwen zijn van jou, je mag je gang gaan’.

Maar ik merk het bij mezelf ook. Vorige week nog werd ik van de dansvloer onderweg naar de wc 3x ongewenst aangeraakt. Een keer een arm laag op m’n rug, er werd over mijn hoofd geaaid en er werd aan mijn haren gezeten. Dit allemaal op een stukje van, laten we wel wezen, een paar meter. Wtf?! En wat ik dan doe is met mijn ogen rollen en door lopen. Omdat ik geen gezeik wil veroorzaken en niet dat hysterische wijf zijn. Maar eigenlijk moet ik lekker wel gezeik veroorzaken want echt waarom denken mannen dat ze zomaar aan je mogen zitten? En als je dan wel wat zegt is het ‘maar het was maar gewoon een arm op je rug, dat stelt niks voor’. Maar daarmee vergeten ze dat zij al de tiende zijn die me die avond ongewenst aanraken.

Ugh ik zit me echt helemaal op te winden :sweat_smile: ik ga met oud en nieuw uit maar heb mezelf al voorgenomen dat als iemand het flikt om mij in m’n bil te knijpen dan kan ie echt een knietje krijgen.

5 likes

Ik was gister op een feestje en heb iedereen die me aanraakte boos van me af geschud. Mannen die langs je willen en gewoon beide handen op je schouders leggen?? Echt niet hoor, ik krijg al rillingen als ik er aan denk. Oh en als ze een hand om je middel of op je onderrug leggen, echt NIET. En dan nog in je gezicht hijgen en sorry zeggen, ga weeeggggg hoe moet ik het duidelijker maken. Leuke was wel dat een vriendin met een gast in discussie ging omdat hij zei dat ze moest lachen (ik bepaal zelf wel wat ik met mijn gezicht doe!) en een andere vriendin ging in discussie omdat een jongen zei dat ze zo’n mooi gezichtje had (ik heb een gezicht, ik ben godverdomme geen kleuter of een pop!).

4 likes

Ik heb de onpopulaire mening dat #metoo uitgebreid moet worden en dat vrouwen die dit toelaten en mannen die hun vrienden beschermen ook verantwoordelijk gesteld moeten worden voor het promoten/in stand houden van rape culture. We zijn er allemaal bij en duizendmaal hulde aan bovenstaande forummers dat jullie er iets van zeggen.

10 likes