Feminisme

Ik was gisteravond uit op een feestje in Berlijn en ik liep een zaal in en ik moest langs mensen en een jongen legt z’n handen op m’n heupen en beweegt die er “zwoel” overheen (ik sta dus met m’n billen naar hem toe). Ik heb me omgedraaid, m’n vinger op 2 cm van z’n neus gehouden en met een wijzend vingertje geschreeuwd “dont you touch me!!” en daarna ben ik doorgelopen.

Ik ben echt heel blij met dat het me lukte zo adequaat te reageren :).

45 likes

Goed gedaan!

Ik ben benieuwd hoe veel jaar het nog duurt voordat mannen dan onderling niet tegen elkaar zullen zeggen ‘wat een achterlijk wijf’ of ‘ze was toch lelijk’ of ‘wat een hoer’

6 likes

Ja eens! Maar wat bedoel je dan met ‘vrouwen die dit toelaten?’

Ik zit eigenlijk al een poosje met een dilemma. Ik ga naar alle wedstrijden van een club, maar er is een man van mijn leeftijd die al vanaf ongeveer 2012 in zijn hoofd heeft dat ik hem leuk vind. Hij was in die tijd heel opdringerig terwijl ik hem altijd heb afgewezen. Denk dan aan proberen te zoenen en dergelijke terwijl ik zeg: hou eens op, ik heb hier geen zin in, ik wil je niet spreken. Hij dacht zelfs een keer dat we op een date waren.
Rond 2014 kregen we allebei een relatie en was ik in de veronderstelling dat het zou stoppen, maar het werd eigenlijk erger. Ben toen gestopt met naar de wedstrijden gaan omdat ik er mega angstig van werd. (Heb een nare geschiedenis met overschrijdend gedrag en ik trok het niet meer)
Nu sinds begin 2019 ga ik weer en DIRECT de eerste wedstrijd zat hij haast weer bovenop me terwijl hij inmiddels een vrouw heeft. Elke week weer en elke week geef ik geen centimeter toe. Sterker nog, ik zeg hem duidelijk waarom. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik weer voel dat ik niet meer wil gaan uit angst. En ik vind dan van mezelf dat ik hem niet moet laten winnen, maar hij is echt op geen manier te stoppen. Een maand geleden heeft mijn vriendengroep hem fysiek bij mij weggehouden door me in te sluiten en hebben ze tegen hem gezegd dat hij me met rust moet laten, met als gevolg dat hij me tot de auto volgde. Ik weet het echt niet meer, hij heeft zo’n ander beeld van ons dan ik. Hij heeft verder normaal verstand, een normale baan en een hele leuke vrouw. Nu ben ik dus bang dat hij het gaat escaleren omdat hij elke keer volhardender wordt en ik dit jaar buurvrouw word van een van z’n vrienden :woman_facepalming:t2: (Wist ik niet, zit me toch niet lekker dat hij dan weet waar ik woon)

In ieder geval, ik weet niet meer hoe ik terug moet vechten en ik ben er echt klaar mee. En wat ik ook kut vind is dat mensen telkens denken dat ik gewoon niet sterk genoeg nee zeg. Terwijl ik erg direct ben en juist duidelijk koel kan zeggen dat iemand op moet rotten. Alsof het mijn schuld is dat hij grenzen negeert.

Ik heb helaas geen tips, juist omdat je al zo duidelijk bent. Oh wacht nee kan je het bij de club aangeven? Mss kunnen ze hem als bezoeker weigeren of er zelf op letten ofzo? Net zoals dat mannen die vrouwen lastig vallen met uitgaan eruit gezet kunnen worden.
Ik wil je heel veel sterkte wensen! <3

2 likes

Jezus wat vervelend. Maar op het moment dat jij je niet langer veilig voelt zou ik echt stappen ondernemen. Aangeven bij de club, is er bijv beveiliging die jou in de gaten kunnen houden? Misschien is er een wijkagent waar je eens informatie kunt inwinnen over wat je kunt doen? Ik zou in ieder geval zo veel mogelijk mensen op de hoogte stellen van zijn gedrag. En lekker hard nee roepen als hij weer in de buurt komt, zodat anderen dit zien en horen.

3 likes

Ik dacht hier ook aan en misschien wil je dit niet maar ik denk maar better safe than sorry. En de boodschap is wel heel duidelijk als je dit doet, dan weet iedereen ook meteen hoe de vork in de steel zit @mercurysummer

@monkeyslut

Bij de club zou ik wel willen, maar in mijn ervaring doen ze daar vrij weinig mee. Een vriendin van mij heeft een jaar geleden een melding gemaakt van een man die zijn hand in haar broek stak en toen moest ze met hem in gesprek en kreeg hij te horen: nou niet meer doen hè! Geef elkaar dan maar een handje. De beveiliging bestaat ook voornamelijk uit vrijwilligers die er niet echt op getraind zijn. Het lastige is dat ik bij harde maatregelen echt meteen aan mezelf ga twijfelen of ik toch niet overdrijf.

De wijkagent zou misschien wel een optie zijn ja, dan moet ik wel nog even uitzoeken hoe en wat want ik woon niet in de buurt van de club.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval, ik zit even helemaal vast! :sweat_smile:

Wow @mercurysummer, wat heftig, ik krijg er helemaal de rillingen van. Ook zo bijzonder dat hij na zo talloze afwijzingen blijft proberen, niet alleen een gebrek aan realiteitsbesef maar ook aan schaamte. Zelfs na wat je vrienden voor je gedaan hebben, ik ben er echt helemaal verbaasd van. Heb je ook al eens tegen hem gezegd dat zijn gedrag je bang maakt? Dus niet alleen nee zeggen, maar ook dat zijn gedrag voor jou zo heftig is dat je soms niet naar wedstrijden durft te komen? Misschien helpt het om op z’n geweten te werken. Maar misschien heb je dit ook allang gezegd. In ieder geval veel sterkte, vind het echt een heftige situatie.

2 likes

Je moet alleen doen waar je je goed bij voelt maar echt denk alsjeblieft niet dat je overdrijft. Als iets je een onveilig of ongemakkelijk gevoel geeft is daar gewoon een reden voor, vertrouw op je intuïtie. Ik zeg niet dat hij het meteen in zich heeft om hele nare dingen te doen maar zoals je het beschrijft gaat het gewoon al te ver.

6 likes

Ik zou misschien eens beginnen met je eigen wijkagent, die kan je dan vast ook wel in de goede richting wijzen bij wie je moet zijn. Lastige situatie wel, valt hij je ook buiten het stadion lastig?

Vrouwen die zeggen: a ja, maar dat doet mannen gewoon, boys Will be boys, dat hoort er gewoon bij, anders moet je maar niet uitgaan of iets anders aandoen… Idealiter vind ik dat vrouwen ook iets zouden moeten zeggen als iemand ze ongevraagd aanraakt, maar weet dat dat soms niet gaat.

3 likes

Ik zit in een fb groep “hurry ladies while he’s still single” en die mannen zijn zoo snel op hun pik getrapt en zoo eng in communicatie.
Heb ff gezocht en dit zijn niet per se de hoogtepunten uit de groep maar Worth the share.

Samenvatting

1 like

Ah dankjewel voor je lieve berichtje! Op sommige dagen vind ik het ook wel heftig, vooral omdat ik me niet voor kan stellen hoe het vanuit zijn perspectief is. Als zoveel verbale en non-verbale afwijzingen niet werken vraag ik me af of er wel een oplossing is. Ik heb nog niet gezegd dat ik er bang van word, alleen maar dat ik niet met hem wil praten en dat ik zijn gedrag vervelend vind. Hij verspreid bijvoorbeeld ook roddels over onze zogenaamde dates (ik heb nooit met hem afgesproken) en ik heb hem gezegd dat ik dat niet pik. Op zulke momenten wordt hij dan boos, maar de keer erna benaderd hij me weer ultra vrolijk.

@Merel Ja dat zou misschien wel een slimmer idee zijn! Zij kunnen me vast doorverwijzen.
Hij valt me buiten de club niet lastig en weet gelukkig niet waar ik woon. Dat vind ik tegelijkertijd wel een beetje vreemd, want door de dingen die hij zegt lijkt het echt een obsessie. En dat met een vrouw thuis op de bank :neutral_face:

Jeetje wat onwijs naar en heftig voor jou. Ik sluit me aan bij het advies dat al is gegeven, en daarnaast: misschien is dit heel petty van mij en niet helemaal ethisch verantwoord. Maar zou je je vrienden kunnen vragen om stiekem te filmen hoe hij tegen jou doet? En dat doorspelen naar zijn vrouw? Dan weet zij ook gelijk met wat een engerd ze getrouwd is en misschien maakt dat meer indruk op hem.

1 like

Ik zou met dat laatste wel uitkijken. Je weet niet wat hij haar aandoet als ze hem gaat confronteren.

Supergoed dat de linda meiden dit aankaart maar een groot deel vd comments zijn om te huilen :frowning:

Waarom werkt de link niet?

Weird, bij mij idd ook niet. Gaat om die menstruatiepijn post neem ik aan? Inderdaad echt veel trieste comments.

2 likes

Sowieso: elk medium dat claimt vooruitstrevend te zijn, maar een podium geeft aan Dave ondanks zijn veroordeling, is af.

En zeg niet dat hij ervan geleerd heeft. Nog geen jaar later stond ie weer voor de rechter.

15 likes

Ik had vannacht een escapade met een kerel maar ongesteld. En op een gegeven moment zei hij: ik heb gewoon een werkend geslachtsdeel en dat wil ik gebruiken. Waarop ik antwoordde: ja ik ook, daarom ben ik ongesteld! Toen zei hij: ohja zo had ik er nog niet over nagedacht.

Moest hieraan denken omdat ik dit op insta zag:

18 likes