Als ik kinderen krijg, dan wil ik dat ze mijn achternaam krijgen. Dit is puur om het feit omdat ik wil laten zien dat het ook anders kan, ik erger me er namelijk aan dat het alsnog standaard is om de achternaam van de vader door te geven. Het belangrijkste vind ik dat mensen er wel echt over nadenken en dus niet gedachteloos de norm aanhouden. Als de achternaam van de man mooier is of er een andere reden is, prima. Als er maar over nagedacht is.
In mijn geval vind ik de achternamen even mooi, mocht de naam van mijn vriend veel mooier zijn, dan had ik wel anders gekozen. Mijn vriend wil overigens dat zijn naam wordt doorgeven, heeft hij niet echt een reden voor. Hij wil dat we als gezin een eenheid zijn met allemaal dezelfde achternaam. Dan kan hij net zo goed ook mijn naam aannemen, maar dat wil hij dan weer niet want hij is zijn naam gewend. Ook niet erg, maar om diezelfde reden wil ik ook mijn eigen naam houden. Ik zou het wel leuk vinden als we allebei elkaars achternaam achter onze eigen achternaam doen.