Festivaltopic

Voor zaterdag heb ik sowieso Spinvis en Kae Tempest, en ik vind Celeste en The Smile ook tof! (en Gorillaz natuurlijk haha).
Verder heb ik het meest zin in Loyle Carner!
Rest van mn lijstje is Jungle by night/Haim/Disclosure/Maribou/Erykah badu/st vincent/war on drugs/joy crookes/girl in red/Phoebe Bridgers/S10 en vast nog wel meer als ik nog goed ga luisteren naar alles.

3 likes

Jaaaa hier ook, zij zijn echt zo tof. Laatst naar een concert geweest in Paradiso en kijk er nu alweer naar uit ze op een festival te zien. Beetje in dezelfde categorie als Polo en Pan vind ik ze wel vallen.

2 likes

Is er al een hype voor DefQon1 :partying_face:
@Luipaard @Batalash

1 like

Ja klopt lijkt er erg op! Maar dan iets meer funky ofzo, echt leuk wel

Wilco is ook nog een tip! Wil ik nog altijd graag eens live zien. Loyle Carner heb ik gezien op Lowlands en was een van mijn hoogtepunten. Little Simz zeker checken, steengoed album heeft zij gemaakt vorig jaar.

3 likes

@mikselke Heb je uiteindelijk nog een leuke Pinkpop gehad?

En hoe was het voor de andere Pinkpopgangers?

Hier was het intens. Denk dat dat de beste omschrijving is. Best wat leuke bands gezien, maar ook heel veel op de camping gezeten met gezellige buren en een paar keer behoorlijk overprikkeld geweest. 1 van de buren ging ook nog een radslag doen in zijn blote kont, hahaha :joy: Mijn tent was intens kut met luchtbed, dus volgende keer kijk ik hoe het met een matje is. Heb hem ook maar na nacht 2 deels open gelaten. Kreeg toen een paniekaanval na een nachtmerrie.

Ik vond het optreden van Inhaler erg leuk. Kende de band niet, maar het klonk goed, net als Dermot Kennedy en Nightwish (die kende ik wel). Floor Jansen alleen was ook leuk. Wat kan die vrouw zingen zeg :heart_eyes: En ik vond haar humor ook echt leuk. Ben denk ik een beetje verliefd geworden op die vrouw, haha. Ik liep ook langs toen Smash into Pieces (?) speelde, die klonken ook goed. MEAU ook nog even gehoord, maar daar hoorde ik vooral de bas vanaf de plek waar ik zat en niet de muziek. Royal Blood was ook tof, net als de Imagine Dragons en Volbeat. Ik heb Metallica en Pearl Jam overgeslagen, maar wel gehoord vanaf de camping. De silent disco op de camping was ook weer heerlijk.

O, en duimpje omhoog voor hoe makkelijk ik mijn medicatie mee kon nemen. Er is 0 keer moeilijk gedaan, dus heel fijn :slight_smile:

Heb nu trouwens 2 absurd grote blaren onder mijn tenen waardoor ik alleen nog UGGs aan kan. :cry:

2 likes

Ik vond het weer fantastisch. Qua weer inderdaad wel afzien, met name op zaterdag, maar we hebben er rekening mee gehouden door vooral water te drinken en veel de schaduw op te zoeken. Dat laatste ging moeizaam want schaduwplekken zijn er niet veel. Daarom maar op het heetst van de dag in de tent gaan zitten. Meerdere mensen met dit idee want het zat helemaal vol. Met water vond ik het zaterdag nog te doen, vaak wel retedruk maar als je het een beetje goed timede viel het nog enigszins mee, in elk geval vergeleken met vrijdag. Toen hebben we niet eens geprobeerd om in de rij aan te sluiten.

Op donderdag silent disco helaas niet mee kunnen pakken, alles was al vol, dus maar gaan pitten. Door mijn noise cancelling airpods kunnen doorslapen, was echt ideaal.

Ik vond qua muziek vrijdag een beetje tegenvallen, wel genoten van Froukje. Zaterdag en zondag was meer mijn ding. Genoten o.a. van Son Mieux, Ronnie, Tones and I, Ziggy Marley, De Staat, Nile Rogers & Chic en Eefje de Visser. Toen nog 2 nummertjes meegepakt van Imagine Dragons maar we waren zo gesloopt dus zijn eerder weggegaan. In de auto naar huis nog via de radio meegeluisterd haha, klonk wel goed!

Al met al echt heerlijk om weer op een meerdaags festival geweest te zijn. Nu alvast uitkijken naar Lowlands :heart_eyes:

2 likes

Ik heb het uiteindelijk heel gezellig gehad met m’n buddy en onze buren! Muzikaal weinig meegekregen en door de hitte een aantal dingen die ik graag wilde zien helaas overgeslagen (son mieux, frank carter & the rattlesnakes oa). Vond Imagine Dragons echt zum janken :rofl: maar Royal Blood wel gaaf en Volbeat ook. Metallica en Pearl Jam alleen deels gezien. Moet bekennen dat ik Zara Larsson leuk vond :upside_down_face: maar die kan live dus best goed zingen en even wat anders.

0/10 kansen dat ik OOIT nog in een tent ga slapen dus of nooit meer festivalweekend of alleen glamping :woman_shrugging:.

2 likes

Ja begint te komen hoor! Ik heb een outfit dus dat is al heel wat :joy: ook al beetje naar de line up gekeken wat nou een beetje interessant is. Denk vanavond ff kijken of ik een soort planning kan maken.
Niet dat ik van plan ben om me er aan te houden, maar dat ik iig een soort back up heb ofzo haha met harmony echt teveel op de main gestaan

Zaterdag wordt het 20+ graden, dus korte broek en een hempje (als ik die aan durf, want die ik in gedachten heb is vrij bloot voor mijn doen :thinking:)

Was bij een concert van hem en dat was echt zo leuk! Het was echt een feest om mee te maken en hij is ook een supertoffe gast!

Ik sliep in een hotel met Best kept secret. Vind dat echt ideaal en hotel was goedkoper dan zo glamping plek. Heb eerder wel op de campings gestaan met Rock Werchter en Dtrh, maar heb dat wel beetje gehad en geniet nu heerlijk van de luxe :laughing:

Doen! Dat is ook zo leuk aan festivals. Iedereen ziet er anders uit en het maakt ook helemaal niet uit hoe je eruit ziet. Gewoon dragen wat je wilt! Als je er natuurlijk goed bij voelt :blush:

5 likes

Ja dat laatste is mn punt van twijfel haha voel ik me er goed genoeg in? Maar ik denk het wel hoor. Anders kan ik dat topje nooit aan (net afgelopen weekend gekocht) en heb ook geen andere optie voor zaterdag :sweat_smile:

2 likes

Het moet vooral ook lekker zitten. Niks is vervelender dan zo topje waar je aan loopt te trekken. En ja zeker doen! Zeker nu je de kans hebt! En je gaat je er echt niet onzeker voelen zodra je tussen alle andere festivalgangers staat.

Ik had dat dus bij bks. Toen werd ik opeens zo onzeker van hoe ik eruit zag in mijn outfit tot ik op het festival terrein kwam en de verschillende festivalgangers zag. Allemaal in kleding waar zij zich goed bij voelen. Ik was gelijk niet meer onzeker en werd daar zo vrolijk van!!

2 likes

Ik vond de silent disco op donderdag echt heel leuk! Metallica, Pearl Jam en De Staat waren echt te gek :heart_eyes: Hang Youth is de ontdekking van het weekend. Was echt zo heet, maar gelukkig overleefd. Eerste drie nachten vond ik prima, laatste nacht amper geslapen doordat het koud was en mega klam en de camping had er nog zin in (wij niet meer).
Volbeat, Floor Jansen, Froukje, Ziggy Marley, Nile Rodgers & Chic en Nothing But Thieves vond ik ook heel nice. Imagine Dragons echt heel kut en Twenty One Pilots ook maar vind ik beide sws al kutbands. Al met al een heel leuk weekend gehad, mn keel is echt naar de tyfus en ben helemaal gesloopt maar was het waard

4 likes

Van het weekend was ik voor het eerst op pinkpop, überhaupt voor het eerst naar een weekendfestival. Maar hoe overleven mensen dat? De hitte hielp niet mee, maar na vrijdag had ik al zo’n last van m’n voeten. Moest zondag daardoor helaas meteen naar huis want ik kon gewoon niet meer lopen. Op welke schoenen kan je zoiets wel volhouden dan? En sommige mensen deden drie dagen festival en dan gingen ze ook nog 's avonds feesten op camping B?!?

1 like

Ik had nu Vans aan. Oke niet de beste schoenen, maar normaal zijn m’n voeten niet na een dag al kapot daarmee. Trok de dag er na andere schoenen aan maar het kwaad was al geschied

Ik wissel ook schoenen inderdaad, precies zoals @pastelzwart zegt twee soorten sneakers en eventueel nog iets anders dat bij het weer past. En genoeg rust nemen! Ik ga wel een paar keer per dag terug naar de tent om even te liggen/zitten/een dutje te doen, en ook op het festivalterrein genoeg zitten op bankjes of in het gras. Als ik een artiest op een groot buitenpodium wel wil zien maar niet perse vooraan hoef te staan, ga ik ook wel eens gewoon op een afstandje zitten luisteren in het gras op een plek waar je een beetje uitzicht hebt.

2 likes

Ik had 1 dag teva’s aan en de rest sneakers. Maar heb daar ook gewoon veel gezeten en gelegen op een kleedje.

1 like

Iemand die ook gaat naar Reawake?

Adidas superstars! Daar houd ik het bij Lowlands op donderdag t/m maandag op vol, maar verder inderdaad lekker zitten tussendoor. Chillen in het gras, bij de tent teenslippers aan en zitten waar het kan.

1 like