FF Boulevard #10

Ik geloof dit onmiddellijk

9 likes

Sorry maar… Dit klinkt echt als een bullshit-verhaal. :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: Hoezo geloof je dit, haha.

52 likes

Hahahahaha nee.

13 likes

Klinkt voor mij een beetje als zwanger raken in het zwembad van rondzwemmend zaad van een random man.

Maar!! Ik ben geen expert.

35 likes

Alleen de moeder niet, want die zwom niet!!!

23 likes

Er was een keer een forummer die daar iets heel treffends over zei:

32 likes

Dan geloof je het niet. Beetje jammer dat er nu een hele groep mensen wordt weggezet als aanstellers. Je hoeft er niet lacherig over te doen. Niet alles wat je niet begrijpt is automatisch onzin.

10 likes

Omg je was echt serieus

15 likes

Laten we nu net een bioloog hebben op dit forum die met evenveel verbazing reageerde op je verhaal. :joy:

37 likes

Het gaat er niet om of mensen zich aanstellen of niet, het gaat erom dat er geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat er zoiets bestaat als chronische lyme. Die mensen zullen vast klachten hebben, en het is mogelijk dat ze ooit lyme gehad hebben en daar de klachten aan overgehouden hebben. Zoals bijvoorbeeld ook bij long-covid - die mensen hebben ook geen covid meer, en ook geen chronische covid, maar wel klachten die samenhangen met een eerdere covid-infectie. Chronische lyme is iets dat verzonnen lijkt door kwakzalvers die er geld aan willen verdienen door onbewezen behandelingen te verkopen en celebs die een excuus nodig hebben voor hun rehab à la JT.

18 likes

Ik begrijp het heel goed, want het is mijn werk. Biologie 101: de ziekte van Lyme wordt veroorzaakt door de bacterie B. burgdorferi. Deze bacterie kan alleen worden overgedragen op mensen door een beet van een geïnfecteerd teek. Niet elke teek is geïnfecteerd met deze bacterie. Je kan deze bacterie niet krijgen via een andere manier.

122 likes

En nu we dit de wereld uit geholpen hebben door een professional wil ik voorstellen dat we nu niet een welles nietes discussie gaan starten. Bij voorbaat dank!

22 likes

Misschien was de teek aan het zwemmen?

21 likes

Dit is toch een klassiek geval correlatie is geen causatie. Dat drie mensen in een gezin lyme krijgen en ze alle drie gezwommen hebben, wil niet zeggen dat het dan door de beestjes in het moet zwembad komen.

11 likes

Haha er waren 3 teken in het zwembad, die allemaal toevallig ook lyme hadden en zij werden toevallig allemaal gebeten :joy:

1 like
  • of dazen, komt minder voor maar kan wel.
1 like

Minder is eigenlijk nog een overstatement, er is anekdotisch bewijs dat het wel eens is gebeurd. Maar door de korte voedingstijd van een daas is dat vrijwel een niet bestaand risico voor mensen.

2 likes

Anekdotisch?

Heb wel een keer een rode cirkel om een dazenbeet gehad. Maar dat was dus iets anders?

4 likes

1 rondje google en je hebt je antwoord…

4 likes

Dat is dus precies wat anekdotisch is hahahahha

27 likes