FF Boulevard #10

Ja alleen heb ik het niet over gevaar voor iemands gezondheid in mijn reactie

7 likes

Dat snap ik, maar ik gok dat @Lalaland daar wel op doelt.

2 likes

Een eerder gezonde zwangerschap is geen garantie op een latere, weeral gezonde zwangerschap? Er kunnen tig complicaties optreden die je van te voren niet verwacht. Die kunnen in potentie levenslange gevolgen met zich meedragen? Iemand kan bijv. blijvende lichamelijke klachten oplopen, wie draait er dan op voor doorlopende medische kosten, gemist inkomen tot pensioenleeftijd, pensioenschade? De draagmoeder zelf
 Ik ben zelf allesbehalve ouder en wil nooit zwanger raken maar dit vind ik wel zo’n domme comment :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

15 likes

Oké blijkbaar zie ik het dan anders

4 likes

YES tijd om mijn favo recente artikel over crazy people te delen

@Lalaland en als je het heeeeel graag wil maar niet genoeg geld hebt om een commerciële draagmoeder te betalen?

33 likes

Geen idee haha

4 likes

Of all of the above

5 likes

@Lalaland nou bijvoorbeeld in dit artikel hebben beide draagmoeders een heftige bevalling (eentje van een dood kind en de ander verliest 5 liter bloed).

Veel zwangerschappen gaan goed, maar het kan enorm fout gaan en zelfs als het goed gaat kan je alsnog veel gezondheidsproblemen krijgen.

4 likes

Er zijn echt docu’s, boeken, artikelen zat over de ongewenste effecten van commercieel draagmoederschap, als je dat met al die kennis nog fel verdedigd wil je het niet weten hoor.

En als het gaat om het gevaar van zwangerschap moet je je bedenken dat zwangerschap an sich al gevaarlijk is, maar commercieel draagmoederschap doorgaans betekent dat het kind niet in Nederland, maar in een land met aanzienlijk slechtere geboorteuitkomsten gedragen/gebaard wordt. Dat alles door iemand die hoogstwaarschijnlijk een slechtere maatschappelijke positie heeft dan de ouders hier.

15 likes

Ik zeg ook niet dat ik al die kennis heb. Ik ga me zeker inlezen. Mijn primaire reactie kwam meer uit gevoel omdat ik het sommige mensen zo gun waarbij het medisch gewoon nooit gaat lukken. Maar zal me zeker verdiepen in het onderwerp

10 likes

Ik ben het helemaal met je eens en om nog maar even mijn plasje erover heen te doen: zelfs ná de zwangerschap kan iemand nog jarenlang problemen hebben van redelijk onschuldige baarmoederverzakkingen, bekkenbodemproblemen tot aan meer kans op hartproblemen, diabetes yada yada. Het is niet slechts een kwestie van striae op m’n buik en m’n tieten hangen nu wat meer ofzo

Edit: ik moet beter leren lezen, werd al benoemdđŸ€“

7 likes

Ik gun die mensen vooral therapie om te dealen met het feit dat het leven niet maakbaar is en acceptatie dat ouders worden er niet in zit. Veel te veel mensen slaan hierin zo erg door en worden steeds extremer.

En ja, ik weet waar ik het over heb, heb uiteindelijk wel kinderen maar als dat niet was gebeurd was het ook goed geweest.

21 likes

Ja en altijd met het excuus dat het ‘‘gevaarlijk zou zijn’’ of ‘‘medisch onverantwoord’’. Uhu
 :no_mouth:

3 likes

Kristin Chenoweth had vorige week een story geplaatst dat ze het zo erg vond voor Charlie Kirk’s familie maar dat hij in de hemel is en dat ze ‘open stond voor sommige van zijn perspectieven’.

Ze wordt nu echt door het slijk gehaald door de gay community in al haar insta posts.

https://www.instagram.com/p/DKhYzt9RFCt/

Selma Blair tweette trouwens ook dat Kirk een slachtoffer was van indoctrinatie van universiteiten. De beste vrouw heeft ALS en dankt haar complete mobiliteit en kwaliteit van leven aan onderzoek vanuit universiteiten, maar sure Jan. :woman_facepalming:

6 likes

Cardi B heeft bevestigd wat zelf Stevie wonder kon zien, ze is zwanger van haar vierde kind. Damn girl, laat u poes toch tot rust komen. Ben benieuwd naar haar album, ik vind de promotie ervan zo goed.
Echt old school naar tv shows gaan om te praten over haar album. Ze gaat ook op tournee, denk niet dat ze veel zal rusten na haar bevalling.

Rooting for her :crossed_fingers:t5::crossed_fingers:t5:

9 likes

Sorry ik las dit eerst als dat Cardi B heeft bevestigd dat Stevie Wonder kon zien, als in dat Cardi een mega groot geheim even onthuld had :joy:

99 likes

Same :clinking_glasses:

7 likes

Hahahaha dacht ik ook ja

3 likes

Maar dat was toch al lang bekend dat ze zwanger was?

2 likes

Neen, want nooit door haar bevestigd tot haar interview met gayle king van gisteren. Ze is voor haar eerste album niet op tour gegaan, door haar zwangerschap. Ik denk dat mensen dachten dat nu hetzelfde ging gebeuren.

5 likes