FF Boulevard #2

Voorkeur voor zelfde voorletters als zijn ex :crazy_face: Lio Zion en Zara Lizzy

16 likes

Lijkt me echt awkward dat je niet kan zeggen dat het kind op z’n moeder lijkt, omdat zij inmiddels op gezicht 2.5 zit.

130 likes

Wel leuk dat hij beide achternamen heeft!

23 likes

Och wat een schatje :heart_eyes:

:rofl::ok_hand:t2:

Zou dat echt zijn achternaam zijn? Ze kunnen het ook als derde naam hebben gedaan, dat gebeurt soms ook.
Geen idee hoor trouwens. Als het idd de eerste achternaam is, vind ik het ook heel leuk!

2 likes

Maar dit mag toch (nog) niet in NL? Je kind een dubbele achternaam geven.

10 likes

Ja dat dacht ik dus ook. Misschien wachten ze op de nieuwe wet en doen het dan meteen? Dat ze hem nu gewoon zelf al zo noemen.

1 like

Of misschien hebben ze Vaes als derde (doop)naam gegeven en dan zijn achternaam?

1 like

Oh geen verkeerde naam! Ik had iets ergers verwacht :joy:

Gelukkig geen Rolex Scholten. Leuke namen!

36 likes

Ik dacht dat je ook geen achternaam als voornaam mag geven. Dus dat Vaes als een van de drie namen ook niet zou mogen.

6 likes

Oh hier heb ik nog niet eerder van gehoord, vgm mag dit wel gewoon? Ik ken iig personen die bv Paul of Otto als achternaam heten

Dat is net andersom. Je eigen achternaam kun je niet kiezen. Maar een achternaam als voornaam geven is iets anders

1 like

Ze doelt er dan ook op dat Paul en Otto achternamen zijn, en er mensen zijn die Paul of Otto als voornaam hebben.

On topic: wat een schattige baby <3

1 like

Leuk! Maar hoe dan die dubbele achternaam? #fakenews

Sorry ben echt een partypooper. Snap wel dat ze het zouden willen uiteraard.

@EleanorRigby
Een achternaam als voornaam is in principe niet toegestaan. (Hoewel dat bij sommige achternamen in de praktijk wel anders ligt omdat dat meer gebruikelijke voornamen zijn.)

Geloof mij, ik studeer rechten :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye: (jk)

Maar goed leuk kind wel.

8 likes

Een vriendin van mij heeft de achternaam van haar moeder als derde voornaam, het kan dus blijkbaar in de praktijk wel (of kon in ieder geval 27 jaar geleden nog)?

2 likes

Ik vroeg mij precies hetzelfde af. De enige mogelijkheid is dat Vaes toch als voornaam is geaccepteerd, of idd fake news :stuck_out_tongue:

1 like

Volgens de wet mag het niet maar uit eindelijk beslist de ambtenaar van de burgerlijke stand dus het kan best dat het in de praktijk soms anders gaat.

2 likes

Mijn berichtgeving klopt niet, vandaar deze Edit.