Vind ik ook. Vrouwe Justitia zou blind moeten zijn.
Bedankt voor de beschuldiging, maar ik denk beide niet.
Inderdaad niet volledig correct latijn aangezien het dan suicidii moet zijn, maar ik bedoelde ‘gewoon’ zelfmoordpoging, alleen per ongeluk in jargon.
In Nederland wordt voor zulke feiten over het algemeen geen (grotendeels) voorwaardelijke straf opgelegd. Als er in de richtlijnen 12 maanden gevangenisstraf staat, wordt daarmee ook gewoon 12 maanden brommen bedoeld (min het deel voorwaardelijke invrijheidstelling na twee/derde van de straf uiteraard: dat laatste deel van de straf kan wel onder elektronisch toezicht plaatsvinden trouwens). Maar goed weet natuurlijk niet hoe dat in België is
Triest maar heel moedig dat ze dit kenbaar maakt. Ik zie het meer in Hollywood en vind het een goede ontwikkeling. Het leven gaat niet alleen over rozengeur en maneschijn.
Had er ook niet bij nagedacht en ik begrijp je associatie nu. Heb het maar aangepast.
Ja ik weet hoe het in Nederland gaat haha maar ik weet niet of dat dat gelijk is met België inderdaad.
Nederlandse atlete gepakt met 50 kilo drugs
https://www.ad.nl/binnenland/nederlandse-atlete-gepakt-met-50-kilo-drugs~a99ea15b/
Vergeleken hiermee zijn die paar pilletjes van Immanuelle peanuts.
Vind het goed van en voor hem dat hij hulp gaat zoeken, want een verslaving lijkt me super zwaar en moeilijk, maar waarom moet hij dan weer zo’n saviour-achtig bericht van maken? #example??
Acteur Rutger Hauer (75) overleden https://www.nu.nl/algemeen/5969929/acteur-rutger-hauer-75-overleden.html (via @NUnl)
Rutger Hauer is overleden Mijn vader liet mij vroeger altijd naar Floris kijken, was toentertijd altijd zo leuk! Mijn favoriete Nederlandse acteur, altijd blij als hij ergens weer in een film zat.
Vind dit zo erg!
Ik wil het niet weer oprakelen maar ik hoop dat mensen beseffen dat hier ook moeders zitten met psychologische problemen en dat sommige dingen die hier zijn gezegd over Barbie echt heeel kwetsend kunnen zijn voor die dames. Niet dat je overal rekening mee kunt houden, maar toch
Maar je hoeft anno 2019 niet meer zwanger te raken hè? De pil, een spiraal, comdoom, whatever, het hoeft niet. Als je onveilig seks hebt weet je dat die kans er is. Dat vind ik onzorgvuldigheid van de bovenste plank.
Ook anno 2019 is er nog geen 100% veilige methode toch?
Nah we weten allemaal dat als je zeker twee van bovenstaande met zorgvuldigheid gebruikt (zeker wanneer je nog maar net met iemand wat hebt), de kans nihil is. Voor mij heeft Barbie daar een beetje de schijn tegen. Maar goed, dat is slechts een gevoel en aanname.
Ik had hierdoor direct weer een bekend melodietje van Turks fruit in mijn hoofd.
Pff ik heb een half topic lang gedacht dat die Imanuelle twee kinderen had en nu zwanger is terwijl ze van het balkon geprobeerd had te springen en nu dus gevangen zit terwijl ze mentaal heel slecht gaat.
Beter lezen.
Maar mag je iets niet zeggen, alleen omdat iemand het als kwetsend op kan vatten, zelfs als het waar is? Ik wil onder geen beding zeggen dat vrouwen met psychische problemen geen kinderen zouden moeten krijgen of geen goede moeder kunnen zijn, maar feit blijft wel dat het niet optimaal is en wel degelijk (veel) invloed kan hebben op kinderen (daar zijn echt heel veel studies naar gedaan). Zwangerschap, bevallen en (jonge) kinderen is ook voor een vrouw die psychisch helemaal stabiel is echt een life-event, dat zowel fysiek als psychisch (ook nog onder invloed van hormonen) behoorlijk veel kan eisen. Als iemand psychisch niet stabiel is, kan het allemaal nog veel meer impact hebben. En het gaat hier niet alleen om de vrouw zelf, maar later ook om een kindje. Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor door bijvoorbeeld door begeleiding door een POP-poli, en nogmaals, het hoeft niks te zeggen over iemands capaciteiten als moeder. Maar je kunt er niet onder uit dat er wel, over de hele groep bezien, een groter risico is. En ik vind dat dat niet zomaar niet gezegd mag worden, omdat het mensen zou kunnen kwetsen. Sterker nog, ik vind dat er meer aandacht (bewustwording eigenlijk) voor mag komen. Het wordt niet gezegd om te kwetsen en ik denk dat wegkijken schadelijker is.
‘Heeel kwetsend’ ? Wat van wat er hier is gezegd is zo enorm kwetsend? Volgens mij uiten de mensen vooral hun zorgen. Dat is toch niet zo vreemd?
Ik denk dat @anon42289517 dit misschien ook aangeeft omdat er recent een forumster was die psychische klachten had en zwanger is en zich zorgen maakte over haar zwangerschap/baby icm haar klachten en dit aangaf in Psychisch praattopic. Niet iedereen leest daarin natuurlijk, dus snap wel dat het geen algemeen bekend iets is (de berichten zijn ook verwijderd overigens). Ik denk dat het voor haar misschien wel hard is om dit te lezen allemaal, zeker in deze situatie.
Tuurlijk is het een legitieme discussie en moet hij niet gelaten worden om iemand niet te kwetsen, maar misschien als community kunnen we wel rekening houden met iemands gevoelens.