FF Boulevard #3

Waarom noemt iedereen videoland?

Morgen komt op videoland een docu van Famke Louise over mode

1 like

Gatverdamme #lekkershoppen ik geloof niet dat dit een pr stunt is, dat kind is gewoon dom en onwetend.

dit ja :raised_hands:
De dieren op je bord zijn even zielig als deze dieren.

15 likes

Ik zie ook niet in waarom het een stunt zou zijn, vooral omdat in dat voorproefje van die video ook volop bont te zien is. En de post na een paar minuten verwijderd was van instagram.

Ik twijfelde steeds of ik ook zoiets wilde zeggen maar toch niet gedaan. Er is namelijk voor mij wel een verschil tussen vlees eten en bont dragen. Met vlees heb je er tenminste nog iets aan. Neemt niet weg dat de industrie eromheen absoluut walgelijk is en iets wat ik absoluut niet goed kan keuren. En toch vind ik bont dragen nog erger en nog verwerpelijker. Bont dragen doe je echt alleen maar omdat je het simpelweg mooi vindt. We hebben geen bontjassen nodig, bovendien doet een bontkraag aan zo’n lelijk jas ook niks. Het is een walgelijke vorm van dierenmishandeling en alleen maar omdat je zo ijdel bent dat je het mooi vindt. Dat vind ik nog walgelijker dan de bio-industrie.

26 likes

Echt ik kan dat mens zó niet uitstaan. Ik ken weinig mensen die zo talentloos zijn en toch succesvol. Nog ietsje meer autotune en haar liedjes klinken als een jaren 90 modem dat probeert verbinding te maken met internet.

12 likes

Ja ook mee eens. In essentie beide vroeger misschien nodig en vandaag de dag echt niet meer nodig.

4 likes

Zoals een wijs man ooit zei:

“If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian”.

Wat een walgelijke foto. Benieuwd waar dit goed voor was.

28 likes

Eens met jou en mooi gezegd!

1 like

Zeg je nu dat mensen ertegen zijn omdat ze het zelf niet kunnen betalen? Really? En daarna zeg je dat je zelf een bontjas hebt?

Ik ruik een niet zo humble brag.

51 likes

Nepbont uit China is vaker echt bont omdat het goedkoper is een konijn of een wasbeer te slachten dan om realistisch nepbont te maken. Een all-over nerts is misschien duur, maar kraagjes van wasbeer kosten geen drol.

3 likes

Inderdaad. Zelfs nepwimpers die je via Ali kunt bestellen voor nog geen €1 zijn vaak gemaakt van nerts.

Wel beter erven dan een bontjas kopen waar specifiek dieren voor zijn geslacht, maar ik vind het nog steeds walgelijk en in mijn ogen moet dit van het straatbeeld verdwijnen.

3 likes

Zelfs als op het etiket staat dat het nep is, is het dus soms toch echt bont, omdat dat goedkoper is.

Ik snap de relatie bont/vlees eten wel (ben zelf ook vega), maar alleen maar omdat vleeseten óók dierenleed veroorzaakt betekent niet dat het lees door bont niet verontwaardigend is.

Ik heb liever dat een vleeseter alsnog tegen bont is (hypocriet of niet) dan dat ze denk “aach ja ik dood toch al dieren voor m’n eten, dus bont kan er ook wel bij.” Vega(n) eten wordt ook steeds meer geaccepteerd en is mijn ogen de toekomst en dat gaat nu eenmaal stapsgewijs. Beter het positieve daarin toejuichen dan de dubbelzinnigheid benadrukken.

6 likes

Even een oprechte vraag: hoe denken jullie over leer? Op zich is het wel nog heel gangbaar om leren schoenen te dragen of een leren tas te hebben. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is? (Serieuze vraag, niet om passief agressief te doen)

Maar stel dat ze een docu maakt en haar eigen kleding gewoon cruelty free is, dan had ze toch kunnen zeggen dat de foto een preview is voor haar show waarin ze de slechte zaken in kledingindustrie laat zien. Dan kon ze daarna haar eigen lijn pluggen. Dan was ook bijna niemand erover gevallen.

1 like
13 likes

Dat had nog geen kwart van de publiciteit opgeleverd.
Nu lult iedereen er over, kranten schrijven stukken, ze was trending op Twitter.

Ik haat het, maar zo werkt het wel.