FF Boulevard #3

Nou ja, je kunt hem dan beter afdragen dan weggooien toch? Of vind je dat je het dan normaliseert? (Sorry nu doe ik zelf mee aan de discussie maar ben benieuwd wat je vindt.)

1 like

Ik denk dat Harry en Meghan voor dik geld gaan en zoals alle andere useless miljardairs met shady zaken meer cash willen generen en daarbij de wereld verder naar de tyfus helpen met hun buitensporige levensstijl.

tijd om de guillotine terug te brengen jk

37 likes

Well that escalated quickly.

24 likes

Dat had ik niet eens gezien!

Dit is de reactie vanuit Buckingham Palace. Kennelijk zijn zij behoorlijk verrast.

5 likes

Maar het is toch ook scheef? Wel de titels willen houden (“de koningin en ondergeschikten dienen”) en een enorme bruiloft door het volk laten betalen, maar dan geen verplichtingen/beperkingen in verdienmodel willen.

Ze geven niet hun titels op, alleen de financiële bijdragen. Maar door hun titels te blijven gebruiken kunnen ze zich dus verbinden aan allerlei zaken (hun titels zijn toch de appeal) die Buckingham Palace misschien niet ziet zitten.

Voor hun is het win win, voor het koningshuis lose lose dus denk niet dat ze er zo mee weg komen.

34 likes

Goede ontwikkelingen voor toekomstige seizoenen van the Crown

118 likes

Ze blijven zich nog inzetten voor het koningshuis, staat gewoon in hun verklaring

1 like

Hij kan er toch ook mee kappen als hij wil?
Ik vind het overigens onzin om te doen alsof Harry en Meghan nu ‘lekker gewoon’ gaan doen. Actief lid van het koningshuis of niet, Harry is nog steeds geboren elite en profiteert daar van. Dat zie je ook bij alle leden van het Nederlandse koningshuis die geen bijdrage (meer) krijgen. Die zijn mega rijke pandjesbazen of hebben topfuncties in hoge bedrijven. Echt niet enkel door hard te werken.
Ik zou het pas echt ‘vet’ vinden als ze zonder geld van wie dan ook naar een rijtjeshuis zouden verhuizen.

9 likes

60.000k als schadevergoeding. Ik weet nog niet of ik het slim van Tim vind om meer te eisen of dat ik het veel vind. Ik weet ook niet hoeveel inkomenverlies hij heeft geleden.

Ja hoor, koning Eduard heeft zelf afstand gedaan omdat hij graag wilde trouwen met een vrouw die gescheiden was. Was een oom van Elizabeth. Daardoor werd de tweede zoon (vader van Elizabeth) koning.

5 likes

Dus jij hebt The Crown nooit gekeken?

4 likes

Oh dat was ook niet per se tegen jou hoor! Maar tegen iedereen die het zo cool vindt. Sorry had daar misschien even een streepje tussen moeten zetten.

1 like

Harry z’n Nazi-verkleed partij zal er ook wel bij worden gehaald met Eduard z’n verleden.

1 like

en de gescheiden Amerikaanse vrouw

Yes dat laatste!

1 like

60k*, die k is al 3 nullen.

Het is sowieso wel veel geld maar meer voor immateriĂ«le schade, denk ik. Denk dat met ziekteverlof etc. inkomensverlies an sich wel meegevallen is, maar hij heeft z’n kaak gebroken, weken dan wel maandenlang moeite gehad met eten en ook mentale schade geleden, zei hij in een interview. Denk dat die impact lastig in bedragen uit te drukken is. In die video ontploffen die mensen ook zomaar. Ze verdienen bakken met geld en hadden gewoon moeten zeggen dat ze het gaan fixen. Snap niet dat ze serieus dachten ermee weg te komen door te gaan slaan en de camera te mollen. Enige manier om hen goed te raken is in de portemonnee, denk dus dat het bedrag niet hoog genoeg kan zijn.

5 likes

60k voor uitsluitend smartengeld is voor Nederlandse begrippen echt veel. Dat zijn bedragen die betaald worden voor zaken met bijvoorbeeld hersenletsel of blijvende invaliditeit. Verlies aan verdienvermogen kan snel oplopen. Wellicht is hij een een heel mooi tv pfrogramma misgelopen. Daarnaast zijn er nog een heleboel andere schadeposten die ik zou claimen als zijn advocaat, huishoudelijke hulpbehoefte, persoonlijke verzorging, risico’s richting de toekomst mbt de kaak. Vind 60k ook aan de lage kant, maar niet als het uitsluitend ziet op smartengeld.

8 likes

Dat heeft hij niet uit vrije wil gedaan, hij werd gedwongen te kiezen tussen de troon en zijn geliefde, dus ik vind dat niet echt een voorbeeld dat je kan afzien van de troon. Bovendien zijn hij en Wallis daarna echt verstoten door de familie.

Ik denk dat dit ook wel in die tijdsgeest gezien moet worden. Harry moest ook om goedkeuring vragen om met de gescheiden Meghan te trouwen, maar daar deden ze volgens mij veel minder moeilijk over. Inmiddels zijn ook veel royals (Charles, Anne) zelf gescheiden, dus dat zou anno nu ook wel heel hypocriet zijn.

Ik vind het wel echt lastig want ergens kan ik me de frustratie van de Britten ook wel voorstellen. Ik vind eigenlijk dat als ze afstand doen, ze ook all the way moeten gaan. Dus geen geld, geen titels, niets. Dan zijn ze nog steeds niet als ieder ander met hun enorme bekendheid.

6 likes