haha ja hij ziet er gewoon jonger uit
Eens. Enerzijds wordt hier alom geklaagd over hoe al die jonge meiden zich tegoed doen aan allerhande injecties en implantaten, maar Rachel moet vooral haar tramlijnen plat laten spuiten.
Het is ook nooit goed
Ik vind het altijd zo gek dat Rachel over hem schrijft alsof ze nog gelukkig getrouwd waren, maar de scheiding was al in gang gezet toch? Nu wil dat natuurlijk niet per se zeggen dat je niet meer van je hield, maar toch.
Edit; oh blijkbaar wilde ze scheiden maar toen uiteindelijk toch weer niet? Waarom boeit mij dit eigenlijk?
“heerlijke knul”
…
Dit vind ik een hele kinderachtige neiging in onze volksaard, zo kan niemand natuurlijk ooit iets goeds doen, iedereen is nou eenmaal hypocriet. Ik vind het een sterk gebaar van de voetballers van nu om zich van zo’n populair voetbalprogramma te distantiëren en dan hoeven ze niet meteen langs de morele meetlat voor iets heel anders
Zo bedacht ik me ook dat ze tegen racisme zijn, maar is homo zijn nog steeds niet geaccepteerd in de voetballerij
Was eerder vandaag al uitgelegd, maar je kan niet zomaar als team niet naar Qatar. Je kan niet zeggen halloo we doen ff een keertje niet mee…
Wat @Luzarl idd zegt je kan niet zomaar zeggen we doen niet mee. Gevolgen kunnen zijn dat je als team/land nooit meer mag mee doen met een toernooi. Daarbij is het ook die voetballers hun werk. Bij een kantoorbaan zou dit worden gezien als werk weigering met ontslag tot gevolg en voor voetballers het zelfde alleen dan op het veld. (Daar mee zeg ik niet dat ik eens ben met naar Qatar gaan maar het is niet dat je zomaar kan roepen abc wij doen niet mee er zit daarvoor echt te veel geld en macht in de voetbal wereld)
Bij Ajax is bijvoorbeeld Dest wel van het trainingskamp in Qatar weg gegaan omdat hij een Amerikaanse nationaliteit heeft en zich niet veilig voelde door de politieke spanningen.
Mja vind dat wel enigszins een nulargument. Inderdaad groot risico om dat signaal als eerste ploeg te geven, maar als andere ploegen daardoor volgen kan het dat risico wel waard zijn.
Verandering moet ergens vandaan komen.
Om het met een andere baan te vergelijken: ik vind het zelf ook belangrijk om achter de organisatie te staan waar ik werk. Ik zou bv nooit willen werken voor een bedrijf dat actief mensen uitbuit in andere landen. Dan maar òf het bedrijf veranderen, òf ander werk zoeken. Ik zie niet in waarom dat per se voor de voetbalwereld anders moet zijn. Ja natuurlijk is het aanlokkelijk om miljoenen binnen te harken als professioneel voetballer, maar ik vind niet dat dat een excuus mag zijn om ethische kwesties uit de weg te gaan.
Maar deze actie komt ook vanuit de voetballers he, niet KNVB. Als die een statement maakt zou het al heel anders zijn. Maar als individuele voetballer zijn de gevolgen veel groter. Oh en ik heb het idee dat dit statement vooral komt door voetballers die zelf met racisme te maken hebben en dat teamleden het hebben overgenomen. En voor mij voelt het dan wel raar als je die hypocriet gaat noemen.
Oh zeker mag dat geen excuus zijn hoor! Maar bij topsport komt natuurlijk ook meer kijken dan miljoenen binnen harken. Dit zijn jongens die al hun hele leven dag en nacht trainen om hun droom uit te laten komen om aan de top te spelen. Die staan continue in de spotlight en elke uitspraak of gedrag goed of fout kan hun carriere in laten storten. Dus daar ligt veel meer druk op en er zijn ook veel meer mensen afhankelijk van hun carriere, bijvoorbeeld zakenwaarnemers, families, maar ook het hele land als in het nationale team.
Ik zat zelf in een branche waar er ook heel veel ethnische kwesties zitten en waar ik zelf ook never nooit zou kiezen om bij een bedrijf te gaan werken waar mensen worden uitgebuit of waar er niet eerlijk werd geproduceerd. Maar als ik tegen zo een bedrijf zeg nee dank je want dit en dit doen jullie zal dat niet op het nieuws komen in binnen en buitenland. Er is niemand die op mijn carriere rekent (behalve ik zelf) en ik maak al mijn beslissingen zelf. Ik zoek dan gewoon verder naar een werkgever waarbij ik weet dat ze wel zuiver zijn met wat ze doen.
En mijn voorbeelden zijn echt niet bedoeld om het goed te praten, ik zou juist willen dat de voetballers massaal hun mond open trekt over bijv qatar. Alleen denk ik (van wat ik weet als voetbal liefhebber) dat er dus veel meer ogen en haken aan vast zitten op het moment dat jij je als eerste gaat uitspreken in de hoop dat er meer volgen.
Simpel voorbeeld; als er racistische spreekkoren zijn tijdens de wedstrijd en de wedstrijd wordt stil gelegd is er nog nooit een (prof) team geweest die zei yo jongens zoek het uit wij kappen er mee. Supporters, journalisten, wie dan ook roept dan op tv dan loop je toch dat veld af. Maar er zitten zo veel gevolgen aan voor een team als die zomaar het veld af lopen en kappen met de wedstrijd en helemaal als dat andere team dus wel blijft staan. En ik hoop echt dat de dag komt (nou eigenlijk dat de dag komt dat er geen racistische spreekkoren meer zijn) dat een team dus wel dat veld af stapt én de tegenpartij ook zegt tegen hun supporters zoek het uit wij gaan ook.
Ik zie Frenkie de Jong al vakkenvullen in de AH.
Dat zijn niet de spelers die zich nu uitspreken. Daarnaast doe je alsof ze dit nu voor het eerst doen, maar ook dat is helemaal niet waar. Zeker Van Dijk en Wijnaldum hebben zich al veel vaker uitgesproken over dit onderwerp, zowel met Liverpool als met Oranje.
Ik begrijp echt niet hoe je het hypocriet kan noemen dat een groep zich uitspreekt over zoiets belangrijks? Een deel van die groep krijgt heel regelmatig met racisme te maken, maar daarin mogen ze niet voor zichzelf opkomen omdat ze op andere gebieden zelf ook iets doen wat onethisch is. Dan komt er nooit verandering in de wereld als het startpunt altijd moet zijn dat je alles al volledig “goed” doet. Ben het er 100000 procent mee eens dat er heel veel mis is met voetballen in Qatar en dat voetballers daar zelf ook een standpunt over in zouden kunnen/moeten nemen. Maar dat staat toch volledig los van racisme aankaarten.
En @Daytona ik begrijp het hoor, dat het zeker niet zo simpel ligt.
Maar dan nog vind ik “ze zijn er heel hun leven al mee bezig” niet relevant. Dat ze daardoor minder opgeleid zijn is hun eigen keuze en een risico dat ze hebben genomen. Sowieso zijn die jongens vaak begin 20, als ze nog een opleiding willen volgen tot iets anders kán dat gewoon. (Natuurlijk begrijp ik dat dat voor de personen in kwestie waarschijnlijk niet de meest wenselijke of voor de hand liggende route is.)
Mja ben sowieso niet bepaald fan van de voetbalsector, dus waarschijnlijk bevooroordeeld.
Behoorlijk bevooroordeeld, ja.
Ik zeg niet dat ze het moeten doen, of dat ik niet begrijp waarom ze het niet doen. Enkel dat ik ‘verderdoen omdat dat nu eenmaal de situatie is’ niet per se een argument vind.
Ik vind hetzelfde over andere topsporten hoor.
Zou het bv ook niet ok vinden moesten artiesten blijven optreden in gebieden als Qatar of zich niet actief uitspreken tegen racisme, met als argument geen fans te willen verliezen of hun contract bij platenfirma te verliezen. Niet helemaal hetzelfde weet ik, want hun carrière staat minder op het spel, maar vind de situatie toch wel ietwat gelijkaardig.
Ik vind “ze werken er al heel hun leven voor” gewoon geen argument.
Helemaal mee eens hoor! Goed dat ze zich uitspreken en idd flauw om dit te gebruiken als “maar dit doen ze ook niet goed”.
Laat dit een begin zijn voor de verandering die nodig is.
Ik snap wel dat je dit zegt maar dit is wel heel makkelijk. Ik werkte voor een heel leuk en maatschappelijk betrokken bedrijf met dezelfde idealen als ik heb… vervolgens is het bedrijf overgekocht door een ander bedrijf dat tegen alles ingaat waar ik voor sta… dit had ik pas door na 2 maanden, toen moest ik daar nog 1 maand blijven werken om de hypotheek rond te krijgen, toen de hypotheek rond was ben ik onmiddellijk gaan solliciteren maar ik studeer ook nog en ben dus maar 4 dagen beschikbaar. Wel paar leuke gesprekken gehad maar helaas tweede geworden. Vervolgens kwam de Corona crisis en verloor mijn vriend zijn baan waardoor ik de enige ben met inkomsten en een vaste aanstelling. Ik zoek nog steeds door naar een nieuwe baan bij een ander bedrijf maar makkelijk is het niet. Helaas kun je niet gewoon zeggen van “ik ga ergens anders werken” tenzij er niemand van jouw inkomen afhankelijk is.