Ja, dat dacht ik dus ook bij dit artikel. Ze mogen met zijn tweeën tenenkrommend zijn geweest en wel degelijk de aandacht zelf hebben opgezocht met al die instagram-onzin, maar dit gaat echt veel te ver. Sowieso dat iedereen denkt dat ze alles maar moeten ventileren. Dat je er een mening over hebt, prima (al is het ook prima als je er geen mening over hebt, want niet jouw leven), maar hoezo denk je dat je dat aan die personen moet vertellen of zelfs moet bedreigen? Snap het echt niet. Ook met die hockeyster gisteren, best heftig dat een (wat kinderachtige) actie meteen leidt tot krantenartikelen, mensen die op haar instagram moeten vertellen hoe fout het allemaal is… echt ziek. Vroeger had je misschien de publieke opinie tegen als bekend persoon, maar nu voelt ook een heel deel de noodzaak om dit alles persoonlijk te melden en vaak niet zo heel genuanceerd. Lijkt me superheftig. En het dan ‘laf’ vinden als iemand zijn social media op privé zet.
Overigens ben ik van mening dat social media sowieso meer kwaad dan goed doet, maar dat terzijde.