FF Boulevard #4 (Deel 1)

Ja en zit ze nog in haar opleiding? Dus stage? En bedoelt ze wellicht niet relatief gezien, afgezet tegen aantal uur? Heb het filmpje niet gezien zelf

Ik heb geen filmpje gezien?

1 like

Oh haha wow ik dacht dat jouw reactie hierboven over Julia Mekkes ging (dat ze als influencer meer schijnt te verdienen dan als advocaat). Stond in een ander topic vermoed ik.
Maar dit ging over Royke zie ik nu - laamaar :rofl:

1 like

Straks:

Grimes says eight-month-old son has found the cure for covid-19.

23 likes

Oh haha, maar dat verbaasd mij eigenlijk niet. Volgens mij kan je als influencer echt belachelijk veel verdienen haha.

1 like

als je advocaat-stagaire bent dan loop je geen stage zoals tijdens je universitaire opleiding he, het is een beetje een gekke benaming maar je werkt gewoon volwaardig mee in een praktijk

1 like

Oh tnx ja weet ik (heb het zelf gedaan ;-)) maar bedoelde van: 1. tijdens advocaat-stage verdien je niet bizar veel. Bij ons werd vroegah altijd gezegd: eerste 2 jaar kost je het kantoor alleen iets grr, daarna neutraal en na jaar 4 ben je rendabel en pas dan zie je dat terug in salaris-stappen. Salaris 1e 3 jr “valt” nog tegen, gelet op uren/verantwoordelijkheden. Ik vroeg me dus even af, zit Julia überhaupt niet in haar beroepsstage-opleiding nog, nu ze het vaak over tentamens heeft (volg haar sporadisch). En dat vergeleken met uren/ influenza fees

Punt was: dit ging niet eens over Jules maar Royce hahah begreep ik later. Nvm

1 like

Yes, dat dacht ik dus ook :wink: ze is advocaat-stagiair (dus verdient nog niet het volle salaris als advocaat-medewerker na 3 jr)

Ja bizar he! Vriendin van mij deed vroeger letselschade op een klein kantoor, maar pensioen, reiskosten alles voor eigen rekening. En ze moest veel grote zaken (asbest, heftige ongelukken etc) voor verzekeraars doen, heel impactvol als je net 3 weken uit de collegebanken komt met weinig begeleiding! Er zijn veel onderlinge verschillen, dus mocht je het serieus overwegen zou ik me goed inlezen. Is economisch straf - of milieurecht niet wat?

1 like

@anon50301661 @Oprah wij ook!! Ze vindt het echt fantastisch haha

3 likes

Ik weet niet hoe de advocatenwereld werkt maar 2300 is best een gemiddeld en normaal startsalaris hoor.

20 likes

Ja denk dat zulke vakgebieden beter tot hun recht komen tijdens een korte praktijk-stage ergens. Daarna evt een scriptie erover schrijven? Zodat je er wel in moet duiken.
Oeh OvJ-opleiding leek me ook heel nice, wetgevingsjurist academie trok me eerst wel maar oogde toch saai

2 likes

Niet als je kijkt naar wat je er allemaal voor moet doen. Oa vaak 60-70 uur per week werken. Dan vind ik 2300 per maand behoorlijk mager.

12 likes

Ja oke fair enough, ik bekeek het meer vanuit gemiddelde sectoren/startsalarissen. Maar de meeste advocaten halen dat later wel dubbel en dwars in, itt veel andere sectoren.

Er was laatst nog in het nieuws dat veel sociaal advocaten niet genoeg verdienen om hun praktijk draaiende te houden.

Mijn tip om meer te verdienen; kies een rechtsgebied dat de meeste andere mensen kut en saai vinden. :v:

14 likes

Exact. En bijna een soort van oproep-dienst als in: - zeker 10 jr geleden. Nul werk privé balans.
Er werd vaak verwacht dat je 24/7 voor spoed-zaken beschikbaar bent. Al is het maar het telefoontje aannemen en sparren over aanpak, memo voorbereiden. En de klant was koning dus zou ook nooit mogen merken dat het vervelend was dat hij je belde terwijl je al toevallig in de supermarkt stond en je verjaardags etentje wilde regelen voor visite, je nog 2,5u achter de laptop moest zitten terwijl de vlg dag alsnog werd gedaan terwijl de partner al het werk had uitgevoerd en je nog alle seksistische, racistische en archaïsche grappen moest aanhoren (nee hoor geen frustratie hier). Een vriend van me moest maar te laat komen bij zijn eigen ondertrouw ivm een belangrijke deadline in een internationale zaak.

Zonder gekheid.

Ik wilde hierboven wel nog de kanttekening plaatsen dat het op zichzelf genomen zeker een heel mooi salaris is natuurlijk, maar ging meer over alles eromheen. Zal in iedere branche uiteraard aanwezig zijn.
En tuurlijk ook veel klaplopers die te hoge fees vragen

1 like

Voor iedereen die het beeld heeft dat je altijd bakken met geld verdiend in de advocatuur. En dit is een groter probleem dan oh ze verdienen te weinig, als dit doorzet zorgt het er o.a. voor dat straks alleen de rijke nog een advocaat kunnen betalen etc.

11 likes

Ok ok ik heb duidelijk te weinig verstand van de advocatenwereld haha, ik hou op.

4 likes

Nou als je t bijv. hebt over corporate advocaten heb je zeker gelijk hoor vind ik maar de meesten zijn dat niet.

1 like

het is ook een beetje een gekke wereld hoor, bij grote kantoren op de zuidas begin je echt al intens hoog, soms wel op 4400 euro.

Dit is wel leuk om te bekijken: https://www.advocatie.nl/content/uploads/De-Stand-Salarissen-2020.pdf

3 likes