FF Boulevard #4 (Deel 1)

Ja ik op zich ook wel maar van Simon + Joris denk ik wel ja lekker makkelijk praten om er “lak” aan te hebben. Zeker in het licht dat het nu zo slecht met hem gaat, maar dat was toen misschien nog niet duidelijk. Maar goed ik doelde vooral ook op de reactie van Nick en VI.

Ik moet ook terugdenken aan Jinek die Patricia toen interviewde. Patricia heeft denk ik drie of vier keer gezegd dat ze dood wilde maar Eva ging er totaal niet op in en vraagt alleen maar door over “wie heeft het filmpje verspreid”, hoe kon het filmpje nou verspreid worden, je kent degene die het gedaan heeft he, etc. echt sensatiezucht

17 likes

Ja, op zich wel, maar het is wel alsof ze de ernst van het lekken negeren.

1 like

Ik snap ook niet waarom er bij sex gerelateerde situaties ( Verspreiden van zon video maar ook intimidaties, aanrandingen en verkrachtingen) er aaaltijd aan victem blaming word gedaan.
Als ik naar iemand zou gaan met " Hoi ik ben net gevallen ik heb pijn zou je me willen helpen" Dan is niet het eerste wat er gezegd word “Gadverredamme wat zie jij eruit zeg , ja je had daar ook niet moeten lopen hoor dan bestaat er gewoon een kans dat er iets gebeurt eigen schuld hoor”

100 likes

Dat was het moment dat ik voor altijd afknapte op Jinek.

14 likes

Ah ja dat van VI heb ik niet gelezen, en volgens mij was die uitzending van Jinek van vrijdag toen was dat van gister natuurlijk nog niet bekend.

1 like

Ik vind haar sowieso wat overschat. Ook zo irritant dat ge-schatje steeds en namen afkorten van tafelgasten waar ze blijkbaar goed mee is. En zo heel geforceerd iedere keer weer aan tafelgasten vragen ‘wat vind jij hiervan’ na een nieuwsfragmentje/filmpje. Maar het storendste vind ik dat zij vaak lijkt te denken dat doordrammen (op momenten waarop dit niet op z’n plaats is) dé factor is om de credits te krijgen dat het zo’n goed interview was.

Ik mis Pauw! Al komt die geloof ik wel terug met een wekelijkse talkshow, maar is toch anders.

18 likes

Dat van gister zou natuurlijk helemaal niet moeten uitmaken, victim blaming is te genormaliseerd en daar moeten we als maatschappij imo echt vanaf.

2 likes

Dat is ook niet wat ik zeg/bedoel?

Het was niet aanvallend bedoeld oid hoor, denk dat ik je verkeerd begrepen heb dan.

Ik betwijfel het. Ondanks dat rpdr een race is voor drag queens is heeft het imo echt wel die conservatieve Amerikaanse basis.

4 likes

Ja ik denk niet dat Fred in deze situatie heel veel aan Ru heeft tbh

14 likes

Rupaul weet amper wie Fred is joh.

27 likes

Ik denk dat er aan victim blaming wordt gedaan omdat het te pijnlijk / ongemakkelijk is om echt te voelen hoe het voor die ander moet zijn om in die situatie te zitten. Ik link dit dan wel aan mijn eigen ervaring omdat ik in het verleden helaas vanuit victim blaming heb gereageerd op bepaalde pijnlijke situaties. En dat kwam dan voort uit snel een oplossing / verklaring voor de nare situatie willen bedenken om de ander te kunnen ‘helpen’. Wat dus niet het geval was. En dan kom je dus met dit soort rare opmerkingen van: “Wat had je aan?” als bijvoorbeeld verteld over seksueel overschrijdend gedrag. Of “Je moet nooit je hoofd filmen” bij seksfilmpjes. Gelukkig is er nu meer aandacht in de maatschappij voor victim blaming en ben ik mij er daardoor ook van bewust dat ik dat niet meer wil doen.

4 likes

Klopt! Dat was vorige week ook in Geraldine en de vrouwen over dat victim blaming!

2 likes

Heel sterk! Wat een leuke opzet ook, ik ga hier meer van terugkijken, tnx voor delen!

1 like

Dank voor je uitleg. Dat klinkt ook wel heel logisch. Echt vreselijk dat mensen zelf niet inzien achteraf wat ze gezegd hebben.

Fred is inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en naar een onbekende plek gegaan om uit te rusten!

26 likes

Ik hoop zo dat die plek onbekend blijft en mensen het fatsoen hebben hem privacy te geven

38 likes

Wat een goed bericht! Ik was echt bang dat hij gisteren toch overleden was.

3 likes

Blij mee. Hoop dat hij er snel weer bovenop komt.