Ja precies. Laten we hopen dat de media of andere personen er niet achter komen
Fijn voor hem zeg. Was ergens wel bang om een bericht te lezen dat hij toch wel was overleden.
Het blijkt trouwens dat mijn zwager het filmpje heeft door gestuurd in de familie app. Ik download zijn meuk nooit, zo ook niet. Maar mijn moeder vertelde het. Vind het zo ongepast en ook zo typisch hem dat hij het door stuurt.
Huh je zwager heeft een seksfilmpje doorgestuurd naar een app met de schoonfamilie?
Nog los van het feit dat dit filmpje zonder consent in de openbaarheid is gekomen en het doorsturen daarom verwerpelijk is vind ik het überhaupt vrij apart om een seksfilmpje te sturen in een schoonfamilie app.
Het blijft me toch verbazen dat mensen dat ook daadwerkelijk doen. Waarom? Ik snap het gewoon niet, verdien je daar coolheidspunten mee in sommige kringen?
Sowieso. Mijn man had elders kunnen gaan slapen
Bij ons niet schijnbaar (godzijdank) want niemand heeft er op gereageerd.
Ik vind dat de media bij het delen van deze berichten ook even kan mededelen dat er op het doorsturen van zulk soort materiaal, 2 jaar celstraf staat.
Ik heb het filmpje gezien op de telefoon van een vriend en vind het zo verschrikkelijk voor hem dat ik er de hele dag mee in mijn hoofd zit. (niet afgekeken uiteraard)
De meest ‘normale’ mensen denken gewoon echt niet na wat ze hiermee doen en aanrichten want ze denken misschien dat het toch al out in the open is ofzo? Vriendin van mijn zusje (gewoon een meisje van 25) bijvoorbeeld heeft hem naar haar doorgestuurd, en vrienden van mij ook al. Ik kan zo boos worden op die mensen.
Ik vind echt dat dit veeeeel meer aandacht moet krijgen en zwaar strafbaar moet worden. En dat kan momenteel niet in NL ivm privacy ofzo, dat is toch gewoon de omgekeerde wereld? Maar het lijkt wel of er inderdaad alleen maar Hihaho of iieee geroepen werd. Afschuwelijk.
Ik vind het echt zo erg voor Fred zo gek dat je zo kan meevoelen met iemand die je eigenlijk niet kent
Jetske Ultee raadt het ook aan.
smeert elke dag trouw Cetaphil
Ja, maar eigenlijk ben jij net zo erg. Je gaat het eerst zitten kijken om dan vervolgens anderen erop aan te spreken dat het niet kan.
Waarom? Omdat het niet op je eigen apparaat staat maakt dat het niet minder erg. Ik vraag me echt af hoe dit is gegaan, ik kan me haast niet voorstellen namelijk dat iemand random een telefoon onder je neus duwt en je dwingt naar een seksfilmpje te kijken
Ik vind het verspreiden (doorsturen). Dat is heel wat anders dan het inderdaad onder je neus geschoven te krijgen.
Als iemand zegt ohja moet je dit zien wat ik nu door krijg(zonder verdere uitleg): en je dan een filmpje laat zien, waarvan je het de eerste paar seconden totaal niet kunt plaatsen (en ik zag dus ook niet dat het fred was) Ik heb toen meteen aangegeven dat ik dat niet hoefde te zien, en het dus ook niet afgekeken.
Vind het heel erg dat jullie dit schijnbaar net zo erg vinden, lekker makkelijk oordelen ofzo, dat maakt me best wel boos. Ik geef niet voor niks aan dat ik er al de hele dag aan denk en het afschuwelijk vind.
Hoezo is het niet erg als je het op andermans telefoon kijkt, maar wel op je eigen telefoon en doorstuurt? Ik vind het eerder schijnheilig om te zeggen dat het vreselijk is dat andere mensen het door sturen maar dat je er dan wel in welke hoedanigheid dan zelf naar kijkt. En in dit geval heb je het niet bewust opgezocht, dat is een ander verhaal, maar dat kon ik uit je eerste bericht niet halen, waarvoor dan mijn excuus. (Het kon namelijk ook zijn dat die vriend zei: he ik heb dit filmpje en dat jij er dan bewust naar wil kijken, want die mensen bestaan ook)
Edit: ik heb zelf ook nog nooit zulke filmpjes doorgestuurd gehad en nooit gehad dat iemand irl tegen me zei: heee kijk dit filmpje en dat het dan zoiets was. Dus vanuit dat framework reageerde ik eigenlijk ook
Bij mij werd Patricia paay ook in de family app gedeeld. Ik moet wel zeggen dat we verder ook niet preuts zijn en seks geen taboe is(mijn tante was bijvoorbeeld playmate en haar kalander heeft mijn oma in de slaapkamer hangen).
Ik vind eigenlijk dat iedereen die het doorstuurt berecht mag worden
Thanks voor je reactie.
Voor mijn gevoel werd ik ermee overvallen. Het doorsturen is wat ervoor zorgt dat het verder verspreid wordt en het ook zo erg maakt, iemand is daarmee begonnen en ‘de mensen’ sturen het verder, wat als een sneeuwbal werkt. Bewust inbreuk maken op iemands privacy en eraan mee werken.
Dat verschil is hopelijk toch te begrijpen? Het is ook niet voor niets strafbaar om zoiets te delen/sturen/verspreiden.
(even een heel extreem voorbeeld maar het zien van een moord is toch ook anders dan zelf een moord plegen?)
Ja kijken vind ik ook niet iets strafbaars, zeker niet. In jouw geval was dat dan niet zo, maar ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die uit een rare nieuwsgierigheid dan toch wel willen kijken en dat vind ik dan wel moreel verwerpelijk ofzo.
Prins William had Corona maar besloot het geheim te houden?
Echt knap dat de 2 weken oude baby van Kim Feenstra al zelf video’s kan editten om zijn vader en moeder te bedanken voor zijn bestaan. Misschien kan hij radicale kunst gaan bekijken met de zoon van Elon Musk op een playdate binnenkort.
Prima toch?