Ach arme, arme man. Wat een medelijden voel ik, en wat een verschrikkelijke samenleving leven we soms toch in, waarin mensen dit elkaar aandoen.
Ahhw ik wil hem zo graag een flinke knuffel geven pff.
Ik ga het filmpje niet kijken, ik vind dat gewoon ramptoerisme. Snap echt niet dat mensen (buiten zijn vrienden/familie) hem niet met rust laten.
Ja dat vond ik ook zo mooi, dat hij aangeeft dat hij het wel overleefd (al is het al heel duidelijk wat voor klap hij al gekregen heeft) maar dat er genoeg anderen zijn die dat vangnet missen.
Dit filmpje van hemzelf? Het is een heel goed doordacht verhaal waarin hij aandacht vraagt voor dit soort gevallen en ook graag wil dat zijn kant wordt gehoord omdat er zoveel onzin is geschreven. Ik ervaar het luisteren door mezelf en anderen niet als ramptoerisme en leef enorm mee.
Bedoel je omdat hij als slachtoffer zich toch genoodzaakt voelt zijn verdriet met ons te delen, of omdat wij hiernaar kijken? Of omdat dit het narratief voedt dat dit nieuwswaarde heeft (terwijl het zoiets privé is)?
Ik vind het een heel goed filmpje! Fijn ook dan hij aandacht vraagt voor het doorsturen van filmpjes en wat voor invloed dat kan hebben. Veel mensen hebben dat niet door.
Ik denk dat je met het kijken van dat filmpje het ongewenste gedrag van de media in leven houdt. En nee, ik keur het niet af dat Fred een filmpje maakt waarin hij uitgebreid uitleg geeft. Maar als het niet zo breed in de media zou zijn uitgemeten dan zou hij waarschijnlijk niet zo snel op social media zich over zijn persoonlijke situatie hebben gespoken. Mensen en de media zijn tegenwoordig zulke jakhalsen om de restjes wat op dat van iemand nog over is op te eten.
Ik heb zitten huilen bij fred zijn filmpje. Ik hoop echt dat het verspreiden stopt en wat hij zegt dat hij andere in deze situatie hier hopelijk iets aan hebben.
Ja ik ook! ik hoop juist dat de mensen die hier aan bij hebben gedragen dit zien en realiseren waar ze mee bezig zijn.
Ja dat nog het meeste. Een vriendin van mij appt net over het insta filmpje en die begon over tja dat had hij kunnen weten toen het werd gefilmd. Dus die heb ik even een lesje victim blaming gegeven.
Ik vind het ook sneu voor hem. Het is schandalig dat dit nog altijd gebeurt en kan gebeuren. Gelukkig heeft hij goede vrienden om zich heen die hem hebben opgevangen. Wat kan de wereld toch wreed zijn.
Dat je zelfs na dit filmpje gezien te hebben nog kunt zeggen dat het “zijn eigen schuld zou zijn”… Dan snap je het dus echt niet
Ja ik ben ook heel boos op haar geworden. Ze zegt ook gelijk niks meer
Goed van je dat je dat doet. Ook al is het een vriendin van je. Hopelijk is de boodschap dan overgekomen
Ja dat maakt mij niks uit vriendin of geen vriendin. Ik heb gelukkig vriendschappen waar we gewoon tegen elkaar zeggen wat we denken. Ze reageert ook net dat ze er over na heeft gedacht en snapt wat ik zeg. Dus gelukkig maar.
Denk juist dat het belangrijk is dat mensen zien wat voor een impact dat heeft op iemand. Ben het met je eens dat het walgelijk is dat de media een soort druk uitoefent op mensen, maar door juist zoiets te plaatsen met een krachtige boodschap kan je het verschil maken.
Ik ga ook voor zijn zoon kijken. 27jr i know
Ik denk echter niet dat de meeste mensen en de media daar echt wat van leren, en het de volgende keer weer menens is maar dan met dodelijke afloop. Ik heb de mens en de media echt niet meer zo hoog zitten wat betreft uitlekken van persoonlijke informatie.
Waar kijk je dat? Ik heb het nooit gezien maar het lijkt me zo leuk!
Een deel van de mensen misschien wel. Die het in een opwelling hebben doorgestuurd, wat heel stom is. Voor hem en lotgenoten al een stukje winst hopelijk.
Nee de media doet meer kwaad in zulke situaties!