Hebben jullie deze al gezien en wat vinden jullie?
Ik zie vooral een nog steeds ongelukkige man die zich hoestend, zwetend en maagzuur wegslikkend door een interview heen worstelt en eigenlijk ondanks zijn “Nu gaat het goed” statements nog steeds niet goed is.
Hij projecteert constant zijn visie van leven op iemand anders, zo ook in dit interview. Alsof hij zijn eigen ongeluk die op zijn pad gekomen is meteen een soort van wegwuift als “Dit gebeurt bij iedereen die roem kiest”.
Vond het heel ongemakkelijk om naar te kijken.
Ja het is een coping mechanism. Ik geloof weinig van wat hij zegt omdat hij constant een aura van “niet oprecht zijn, maar wel pretenderen echt te zijn” om zich heeft.
Dat ie dan opeens een grap maakt over de neus van Robbert, ja hilarisch want het is Gordon maar ik had hem meteen teruggepakt op zijn eigen hoofd maar als je dat doet staat er volgende week een stuk op nu.nl dat Gordon zich aangevallen voelde op zijn uiterlijk door een interviewer. Knap hoe Robbert het bij Gordon houdt.
Ik heb het na een kwartier uitgezet want ik kon dat gehoest niet langer aanhoren.
Ik vond het vooral opvallend hoe hij over zijn kinderwens sprak, dat een kind zijn redding zou kunnen zijn. Om als vijftigplusser een kind te adopteren en dat zien als iets wat jou zou kunnen helpen ergens bovenop te komen, klinkt wat zorgwekkend en niet in het belang van een kind.
Er stond deze week ook een “artikel” op nu dat hij met een vrouw aan het daten is.
Mag toch hopen dat hij niet opzoek is naar een baby momma.
Niet dat ik hem geen kind gun, maar het lijkt me zo enorm onverstandig nu.
Ik heb eigenlijk nooit medelijden met bn’ers maar met Gordon wel. Ik kan het niet zo goed uitleggen want hij is totaal niet sympathiek, maar ik vind hem zo verknipt overkomen dat ik het gewoon sneu voor hem vind.
Ik heb toevallig vorige week zijn biografie gelezen (kwam langs op Kobo plus en ik had zin in wat light reading, don’t judge me ). In het voorwoord zegt zijn biograaf dat hij ook echt, echt niet met Gordon zou willen ruilen. Die man is zo bekend, het is voor hem haast onmogelijk om op een normale manier mensen te leren kennen. Snap heel goed dat hij mensen zo enorm wantrouwt, hoewel hij zelf ook niet de makkelijkste is om mee te leven.
En hoe stond hij in dat boek tegenover zijn “liefde van zijn leven”, Patrick? Het leek wel alsof hij Robbert adviseerde om een goeie match niet zomaar opzij te zetten, als het niet direct spannend genoeg oogde. Want hij ging ook nog wel goed om met Patrick, vakanties etc. Jammer dat het dan toch niet is gelukt met hen. Heb ook een dubbel gevoel bij Gordon. Hij lacht alles hysterisch weg maar die man voelt zich enorm niet gezien, missh vanuit dat grote gezin vroeger waarin hij zichzelf niet kon zijn (psychologievdkoudegrond)
Ja snap helemaal wat je bedoelt. Het is echt alsof je letterlijk een ongeluk voor je ogen ziet gebeuren en er niks aan kan doen, al jaren lang. Constant die aandacht maar op blijven zoeken…“Ik wil het wel, ik wil het niet”…het is triest. Geloof ook totaal niet dat de hulp die hij zocht geholpen heeft, het leukste wat hij erover kon vertellen was hoe hij genoten heeft van de vliegreis.
Maar er zijn heel veel mensen “heel bekend” die wel gewoon een normaal leven kunnen leiden. Zijn ongeluk ligt niet in zijn lot van bekend zijn maar in zichzelf en waarschijnlijk zijn jeugd.
Maar misschien toch wel een beetje, dat hij 3% is opgeschoten, dat weten wij niet. Zou ook gek zijn als hij bij Robbert alles in detail vertelt over zijn openbaringen. Dit stukje leest wat hard, missch bedoel je het niet zo. Zijn demons zijn heftig. Je moet heel diep durven gaan, wil je een verslaving kwijtraken. Sommige momenten wil je het wel, maar voel je je niet sterk genoeg. Of rakelt het andere pijn op. En dat wil je niet. Of het hoort inmiddels bij je identiteit. Je slingert idd. Maar dat zegt niet dat G ook zelf niet inziet hoe zelf-destructief hij is en zichzelf in de weg zit. Drugs zelf is nooit de reden op zich, je raakt getriggerd door iets anders en wil die pijn verdoven (heb zulke dingen helaas in mijn omgeving meegemaakt). Het enige wat je voor zo iemand (waar je verder privé niets mee te maken hebt) op afstand kunt meegeven, is compassie/hoop en niet nou het heeft echt niet geholpen of oh hij wil het gewoon niet. Het is niet zo simpel. En wat als hij 1000x door die hoepels moet. Zijn weg zijn leven
Ik gun Gordon een Antoine, ik vind Patty sinds hem een leuker mens geworden.
Lijkt mij ook een lieverd. Hij doet echt alles voor haar, in huis en hij zorgt voor het hondje.
Beetje inhakend op dit onderwerp. Misschien een trigger ivm drugsgebruik dus even in een spoiler:
Samenvatting
Ik heb laatst de serie verdoofd gekeken op NPO. Daarin werden een aantal mensen gevolgd die verslaafd zijn aan drugs (en alcohol). Ik vond het voor mezelf echt heel verhelderend om te zien, omdat het voor mij een hele onbekende wereld is. Bij de meesten lag/ligt de problematiek echt veel dieper en is pijn verzachten idd een reden om te gaan gebruiken. Sommigen wilden wel hulp zoeken, maar zijn uiteindelijk ook bang voor alles wat er dan boven komt en dat willen ze niet voelen. Zo blijft het een vicieuze cirkel. Ik vond het echt heel heftig om te zien. Vooral hoe ze er aan toe zijn, zowel geestelijk als lichamelijk. En ook bizar dat sommigen maar bleven gebruiken om dagenlang wakker te blijven. En het leek soms wel alsof drugs de oplossing voor “alles” was. Wil me energiek voelen: neem dit. Wil me nu rustig voelen: neem dat. Of een cocktail van van alles bij elkaar. Wow
Ben ook blij dat ik het later terug gekeken heb, zodat ik het soms even op pauze kon zetten om wat anders te doen. Lijkt me heel heftig als je dit van dichtbij meemaakt of zelf meegemaakt hebt.
Waar ik me ook nog over verbaasd heb trouwens: dat heel veel middelen zo gemakkelijk online te verkrijgen zijn. Wordt gewoon thuisbezorgd. Alsof je bij Bol een pakketje besteld ofzo
Het is inderdaad makkelijk te krijgen (3mmc). Dit komt omdat het (nog) niet op de opiumlijst staat en dus nog niet verboden is.
Klopt. Dat werd ook wel benoemd inderdaad. Maar de slaapmedicatie was ook zo verkrijgbaar volgens mij
Ook drugs die op de opiumlijst staan kun je via het normale internet (dus niet deep web ofzo) gemakkelijk bestellen. Bizar maar waar.
Ik vond het ook een heftige serie. Omdat ik dat dus helemaal niet ken uit mijn omgeving. Die meid ook, die is van mijn leeftijd. Als ik haar op straat tegen zou komen, zou ik nooit zoiets achter haar verwachten. Daarbij dat ze ook nog dezelfde studie heeft gedaan, maakt het zo relatable ofzo. En dat het dus ook allemaal zo anders had kunnen zijn.
Ik vond het ook een interessante en heftige docu. Enige nadeel vond ik de muziek die eronder was gezet. Heel dramatisch en dat vond ik onnodig.
Okay heb deze vraag opnieuw gesteld, nu in de podcast die Bizzey’s meid gaat opnemen met Jamie (?) benieuwd of ze deze behandelen - ooit komt dit wel boven water.
#opzoeknaardewaarheid
Ben wel benieuwd wat zij allemaal te vertellen heeft over de familie De Mol.