FF Boulevard #4 (Deel 1)

Ach die Kim.
Nee ze is alleen sceptisch tegenover dit vaccin. Omdat dat natuurlijk nu veel in het nieuws is. Wanneer begrijpen mensen nu eens dat het geen grondrecht is om de Pathé in te mogen zonder vaccinatie. Je hebt net zoveel rechten als anders, alleen kies jij ervoor om dit niet te doen.
Ik mag ook niet met de scooter in de Albert Heijn rondrijden, is toch ook geen beperking van mijn grondrecht?

15 likes

Die nieuwsberichten die zij ook op dr story plaatste van een of andere huisarts waren ook echt om te huilen.

“”””als het zo belangrijk is om kwetsbare ouderen te beschermen, waarom dan niet alleen 60-plussers vaccineren zoals bij de griepprik””””

:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Wat gebruikt zij die apostrof tekens raar? Het ‘lijkt’ bijna alsof ‘ze’ gewoon wat random ‘woorden’ uitkiest om ze bij ‘te’ zetten :sweat_smile:

54 likes

Wat valt er ook goed te begrijpen aan haar verhaal?

Ik weet niet, ik hoop eigenlijk van niet voor Jacky. Ik vond Rico altijd leuk en knap omdat hij zo normaal gebleven was, gewoon een normaal gezin had en niet mee deed aan de media gekte. Totdat hij overal verscheen en toen die scheiding. Toen hoorde je ook dat gerucht van Yolanthe en nu dit weer. Dit alles valt me eigenlijk tegen van hem. Jacky heeft hem altijd gesteund en nu hij groot is en de fame heeft is ze niet meer nodig. Nu vind ik hem niks meer en daardoor ook gelijk minder knap.

4 likes

Ik haat het als mensen zeggen begrijp me niet verkeerd

Shut up, just shut up, shut up

19 likes

A.k.a recht lullen wat krom is

4 likes

Ja precies dit. Mens ik zou willen dat ik je verkeerd begreep

10 likes

“alsof het door jou komt dat corona nog leeft”…

Uh ja dat is het hele principe waarom het nog leeft. Wij mensen geven het aan elkaar door, corona is niet één of ander wezen dat zich doelbewust over mensen verspreidt.

28 likes

Een verkapte vaccinatieplicht (als je zonder vaccinatie bepaalde dingen niet meer mag doen, zoals kinderen naar het kinderdagverblijf) is wel een beperking van zelfbeschikkingsrecht. Het is dan de vraag of die beperking gerechtvaardigd kan worden, door volksgezondheidsredenen etc.
Rondrijden in de Albert heijn is geen beperking van een grondrecht, omdat Albert Heijn geen overheid is maar een particulier. Niet rond rijden zonder rijbewijs op de openbare weg rijden, kan best een beperking van iets als bewegingsvrijheid zijn, maar wordt gerechtvaardigd door verkeersveiligheid.
De meeste grond- en mensenrechten zijn niet absoluut en kunnen dus worden beperkt als dat kan worden gerechtvaardigd. Je kan niet zo stellig zeggen dat een vaccinatieplicht sws kan worden gerechtvaardigd. Daar is namelijk al jaren veel discussie over onder juristen (maar dan in het kader van verplichte kinderziekten vaccinaties op kinderdagverblijven en niet het Coronavacin)

13 likes

Ja je moet je schamen en ja het is inderdaad jouw schuld als Corona hier blijft omdat jij je poot stijf houdt. Goed gezien! Wat een knappe meid is het toch ook, zoveel voortschrijdend inzicht.

58 likes

Niet het juiste topic maar ik vind het wél heftig als je zonder de coronavaccinatie niet meer naar festivals/bioscoop/uit eten/mag vliegen. Ik vind dat echt heel erg, los van of ik het begrijp of niet. Ik ga me trouwens wel laten vaccineren maar word er wel recalcitrant van.

Edit: vind het echt Black Mirror-praktijken.

20 likes

Nou ja, het zijn geen locaties waar je je eerste levensbehoefte kan vervullen (ja, je kan ook zonder een restaurant) of kopen en je kan ook zonder.

16 likes

Ja, dat snap ik ook wel. Maar dat doet niks af aan wat ik zeg: dat ik dat heftig vind, mensen uitsluiten.

2 likes

Ze kiezen er bewust voor

14 likes

Mensen uitsluiten zodat andere mensen daar niet dodelijk ziek van worden.

46 likes

Maar nu worden bepaalde groepen ook uitgesloten omdat ze door hun gezondheid meer risico lopen om ziek te worden. Zij kiezen daar niet voor. Mensen die zich niet laten vaccineren kiezen daar zelf voor. Ik heb daar echt geen begrip voor en geen medelijden mee.

91 likes

Waarom vind je dat zo erg? Ik zit er over na te denken wat ik hier zelf van vind maar ik ben er nog niet over uit. Voor vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma is het niet zo dat je beperkingen opgelegd krijgt als je niet gevaccineerd bent, maar sommige vaccinaties zijn voor zorgverleners verplicht en als je ze niet neemt mag je je werk niet uitvoeren. Je werk niet mogen uitvoeren vind ik dan nog een stapje heftiger, ook al werk je in de zorg vaak met kwetsbare mensen.

2 likes

Het is eerder omgekeerd, zolang er Corona is blijf je zoveel mogelijk thuis (niet dat de gemiddelde Coronagekkie dat doet, maar soit) maar als je gevaccineerd bent dan kun je straks weer dingen doen.

Overigens snap ik het recalcitrante gevoel wat het oproept wel hoor! Aan niet vaccineren is normaliter ook geen consequentie verbonden dus voelt best gek dat dat nu wel gebeurt

3 likes

Goede vraag. Heb er over na gedacht maar kan het niet zo goed uitleggen waarom ik dat zo erg vind. Ook al kiezen ze er zelf voor vind ik het een heel naar idee dat er straks 2 werelden gaan ontstaan, de wel en de niet-gevaccineerden en de ruzies en onenigheden die daar ook weer door zullen ontstaan tussen familie en vriendschappen die dus niet meer samen dingen kunnen ondernemen Dat zie je nu al.

Nogmaals los van dat ik het begrijp en ik me laat vaccineren vond ik het een heel nare gedachte.

2 likes