FF Boulevard #4 (Deel 1)

Mensen gaan vooral steigeren van het woord ‘genderneutraal’, dat was toen ook al met de HEMA. Terwijl mensen niet snappen dat genderneutraal niet per se betekent dat je je kind geen meisje of jongen laat zijn, maar vooral betekent dat je niet alle stereotype dingen doet die bij ‘meisje’ en ‘jongen’ horen. Dus of een jongen nu op ballet wil of een meisje schietspelletjes wil spelen: het is allemaal oké. Lijkt mij zelf redelijk logisch in het opvoeden van een kind haha maar goed

24 likes

“Het maakt niet eens wat het wordt, want genderneutraal wordt het sowieso”, zei Van Houten toen het entertainmentprogramma haar een roze en een blauwe rompertje gaf.

“Ik heb een hele voorstelling gemaakt (theatershow De Verleiders Female , red.), dus we gaan enorm genderneutraal opvoeden.”

Dit is wat Jelka erover heeft gezegd, volgens mij kun je dit met een knipoog lezen en bedoelen ze het meer zoals Henry het op insta zegt. Kind niet in een bepaalde rol forceren puur omdat het een jongen of meisje is.

Ook wel weer typisch dat NU hier dan een “nieuwsbericht” over moet schrijven, wat hier überhaupt de nieuwswaarde is ontgaat me.

10 likes

Zeker maar mensen reageren wel degelijk op het bericht van Henry waarin hij deze dingen beschrijft. Alsof dat dus al heel erg is, waarbij ik ook denk ja lijkt me normaal

Vraag me af of de kinderbescherming wel eens gebeld wordt omdat een jongetje een jurk draagt ofzo, zou me niks verbazen :sob:

2 likes

Hallelujah!

Heel toevallig zag ik vorige week zo’n Round Table interview op Youtube, de aflevering met Kris Jenner & Leah Remini. Toen werd ik er weer even aan herinnerd dat Kris deze show zonder enig medeweten van welk familielid dan ook heeft onderhandeld. Wow. En even als extra reminder: toen had ze nog 2 jonge kinderen thuis, Kendall en Kylie waren toen 12 en 10.

5 likes

Ik zag het gisteren ook.
Ik ben er nog niet over uit of ik het serieus moet nemen of dat het een “grapje” is.

1 like

Same! Verbaasd mij ook niks als ze straks weer een raar liedje uitbrengt en dat het daarmee te maken heeft. De manier waarop met die traan is ook een beetje vreemd. Tenzij ze er dus super super blij mee is wat natuurlijk ook kan.

Ik vind Henry’s reacties op de reacties wel weer ontzettend grappig en goed.

4 likes

Ja zo interpreteerde ik het ook, maar ik vind de term zwaarder dan dat. Dan zie ik voor me dat je een unisex naam geeft, geen hij/zij gebruikt en een x als gender op het paspoort laat zetten. En niet “Henk mag met poppen spelen”. Dat dat überhaupt genoemd moet worden is al te triest voor woorden natuurlijk. Niet van hen, maar in het algemeen.

1 like

Klopt!

1 like

Jelka zegt dit

19 likes

Ik zag dit artikel gister op Facebook en dat is inderdaad precies hoe iedereen het interpreteerde in de reacties, maar dat staat gewoon nergens?

Ik las de kop en reacties en toen dacht ik eerlijk gezegd ook van ooh god weer van die die doorgeslagen types die een genderneutrale naam kiezen, geen hij/zij gebruiken en niemand het geslacht van het kind vertellen omdat ‘het kind het zelf mag beslissen’. Dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan en lijkt mij alleen maar verwarrend voor een kind.

Maar je kind genderneutraal opvoeden in die zin dat je zoon een jurkje aan mag, met poppen mag spelen en op balletles en je dochter kleding met monstertrucks of dinosaurussen aan mag, met auto’s mag spelen en op voetbal, dat is tegenwoordig toch geen nieuws meer zeg?!

10 likes

Lees die tweet boven je post ff dan

Deze man :clap::clap:

Ja heb ik gelezen? Ik zeg ook dat ik toen het las eerst dacht dat de vork anders in de steel zat en het om hele rigoreuze opvattingen zou gaan, aangezien ik vind dat genderneutraal opvoeden zoals door Jelka en Henry gesteld wordt geen nieuwswaarde heeft.

Ik vind shownieuws sowiwso geen nieuwswaarde hebben. Maar de journalist krijgt waarschijnlijk de opdracht om te achterhalen wat het geslacht is. Als je terug op de reactie komt en zegt ja ze het gaan het genderneutraal opvoeden, dan is dat nou eenmaal het nieuws…

Toch juist niet? Dat is je opdracht (het geslacht uitvinden) falen en een zin uit z’n verband rukken en daar nieuws van maken.

1 like

Hahaha ja en dat is precies hoe die journalistiek werkt

3 likes

Wat betekent dat het het afvoerputje van de journalistiek is. Het is geen “nieuws”, omdat het toevallig ergens gepubliceerd is.

1 like

Nouja ik kan hier uren over discussiëren (ik vind dit interessant)! Ik snap dat ze het gepubliceerd hebben, want het is nieuws, het is niet normaal voor veel mensen te zien aan de comments. Maar of je het als persoon nieuwswaardig vindt, dat is (vind ik) een ander onderwerp.

3 likes