FF Boulevard #4 (Deel 1)

Het is heel erg, maar ik had ineens de gedachte dat ik het wel eens ‘goed’ vind dat dit nu mannen overkomt. Vooropgesteld: het is heel erg en zou niet mogen gebeuren. Maar ik heb altijd het idee dat veel mensen problemen pas echt serieus nemen als het ook mannen betreft, dus ik hoop dat er nu door deze situatie weer wat meer aandacht voor komt. Bij eerdere situaties met vrouwen kreeg ik toch een beetje het idee dat er meer ‘lekker wijd’ en slechte grappen over gemaakt werden. Of is dat nu in Vlaanderen ook zo?

15 likes

Toen dit (https://www.ad.nl/buitenland/burgemeester-betrapt-op-seks-in-het-openbaar~a383bbfb/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F ) speelde is dit toch uitgebreid in het nieuws geweest.

(Ik heb een stukje tekst verwijderd waar ik niet zeker over was).

Triest afgelopen met die vrouw trouwens. Ze is recent gedood door haar (ex?) partner.

2 likes

:flushed: omg haha

Best heftig vind ik dit wel

Ja was het ook.

Oh wow ik lees je Edit nu pas! Wat heftig

Ja beter om dat er toch bij te vermelden vond ik achteraf. En ja zo erg!

Ze deden allemaal iets wat ze opwindend vonden / terwijl ze opgewonden waren wat niet bedoeld was voor de hele wereld. Er zijn beelden van gemaakt die dan op social media rondgaan. Het ene komt wel in het nieuws, met die persoon mocht gelachen worden,… Het andere wordt doodgezwegen en dat zijn enkel slachtoffers.

Ja openbare sex is strafbaar dus in die zin is het anders. Maar die vrouw is vernederd tot en met.

3 likes

Nee ik snap wel dat het niet helemaal dezelfde situatie is. Maar er is toch ook voldoende overeenkomst om te vergelijken.

Hier ben ik het ook niet mee eens. Naaktfoto’s zijn een privésituatie en zij gaat seks hebben op een toren. Dan is je intentie echt niet hetzelfde en de consequenties ook niet… die foto’s zouden niet verspreid mogen worden en zij had naar mijn mening niet zo dom moeten zijn sorry.

Ik kan eerlijk gezegd niet eens verdedigen dat die beelden niet verspreid mogen worden. Als je er geil van wordt dat er een kans is dat je gezien wordt, moet je niet boos worden als dit vervolgens gebeurt…

1 like

Ik vind het even dom. Als BV zulke foto’s en filmpjes sturen naar iemand die je niet kent is met vuur spelen. Ze waren allemaal geil en dachten niet na.

2 likes

Ja is ook zo. Maar toch blijft het dom.

2 likes

En ik weet dat mijn mening hierover fel afwijkt van de gemiddelde mening hierover. Ga er dus verder ook niet over discussiëren want dat is zinloos.

Net als op een toren poepen hé. Maar bon, we gaan hier nooit in overeenkomen.

En ik vind het wel dom. Catfishing is al lang een gekend fenomeen. Je stuurt compromitterende beelden van jezelf naar een onbekende. Je kent de risico’s en doet het toch. Dat vind ik dom, kan er niet meer van maken. Daarom zou ik dit zelf ook nooit doen. En ik doe ongetwijfeld zelf dan weer andere domme dingen.

Dus, Lets agree to disagree.

1 like

Ja als het echt een onbekende is vind ik het ook dom hoor

1 like

Wat mij betreft sterft het (sexting) snel uit. Zal niet gebeuren dus ik leer mijn kinderen dat ze zo’n foto’s niet mogen delen met anderen omdat je nooit weet wat die er mee zal doen als je daarna bijvoorbeeld ruzie krijgt. Net als dat ik ze zal leren om ‘s avonds laat niet alleen over straat te lopen als meisje. Zou mooi zijn als dat allemaal niet hoefde maar dat is de realiteit nu eenmaal.

En nee, het kan niet iedereen overkomen. Enkel degenen die foto’s versturen.

Vind ik het erg als mensen dit meemaken? Ja tuurlijk. Zou niet mogen gebeuren. Het moet onwijs zwaar zijn om dit mee te maken.
Vind ik het daarnaast dom? Ook ja. Heb het over de actie trouwens, niet de mensen zelf.
Maakt dit mij een oude, zure trut? Dat kan.

En nu hou ik er echt over op.

1 like

Ik vind je betoog erg goed en ben het eigenlijk ook eens met je argumenten. Deze mannen vind ik ook niet in z’n geheel dom, maar ik vind dit domme acties. Ik zou het met je eens willen zijn, maar ik vind ook dat dit zo vaak gebeurt en als je dan nog moedwillig het risico neemt en gaat mis: ja beetje dom. Vindt dat overigens niet zo vreselijk, iedereen doet wel eens iets doms.

@ElizabethGilbert klopt. Maar dat vind ik ook bij iemand die zijn fiets buiten niet op slot zet. Is het echt jouw schuld dat het mis ging? Nee. Was het handig wat je deed, nee ook niet. Dat kan voor mij naast het feit bestaan dat het de dader is die zit en gestraft moet worden. Maar om nou te zeggen dat zij hier geen enkel aandeel in hebben, nee.

1 like

Ik las dit en dacht ??? :poop: ??? Duurde even voordat ik me realiseerde wat de Belgische betekenis van poepen is

49 likes

Ohja dat realiseer ik me nu pas hahha

1 like