FF Boulevard #4 (Deel 1)

Idd

Het is niet een soort zielige martelaar, het is een wijffie dat tienduizend euro kreeg van de overheid en nu binnen 5 seconde zich aansluit bij viruswaanzin en daar terecht komt praten over haar domme domme keuze.

Wie zegt dat al die mannen famke hebben gestuurd? Vind ik een hele rare gedachte. Denk eerder dat Jinek gewoon de grootste ster (qua volgers meer dan 2x Bizzey) wilde hebben.

54 likes

Ja ik snap ook echt neit waarom Femke hier verdedigd wordt als een slim maar naĂŻef meisje dat eigenlijk heel zielig is dat ze zo publiekelijk af ging.

Kont > blaren > zitten

79 likes

Ik denk wel dat ze echt harder wordt aangepakt dan wanneer er een man had gezeten. Gisteren op twitter stond Famke de hele dag op plek 1 of 2 in die lijst met trending woorden. Tim zat tegelijkertijd ook zijn verhaal te verdedigen maar die heb ik helemaal niet voorbij zien komen op twitter.

4 likes

Komt ook omdat Jinek eerder is, heel vaak zijn dingen al trending voor op1 begint en Tim was ook nog aan het einde, toen Jinek al voorbij was.

En famke is influencer met een jong publiek, natuurlijk is dat interessanter. Mensen in haar leeftijd vormen nu het grootste probleem. Ik vind het extreem logisch dat ze haar uitnodigden en ook hard aanpakten.

12 likes

Ja vind dat eigenlijk nogal betuttelend.

3 likes

Ik heb net Op1 even terug gekeken, maar wat ontzettend irritant dat mensen elkaar niet uit laten praten.
Ik had graag gehoord wat die viroloog wilde zeggen over die testen maar die huisarts meteen er bovenop dat het “daar niet om gaat”. Dat hoor ik zovaak van mensen die ‘kritisch’ (ook m.b.t. andere dingen) zijn. Dan wil iemand het uitleggen en dan wordt er gezegd dat het daar niet over gaat, of dat dat nu niet van belang is.

5 likes

Ik ben een beetje verliefd op Henry geloof ik

6 likes

Lekker polderen dus.
Heb deze mensen vanaf het begin al horen roepen, naar ze luisteren heeft ook zo zijn grenzen. Geef ze een vinger en ze proberen je hele arm uit de kom te trekken, laat hen nu maar eens inbinden en de huidige compromissen uitproberen (want er zijn al veel compromissen gemaakt rond de maatregelen) in plaats van hun zin verder door te willen drijven met als einddoel vingers in de oren en nergens aan mee te hoeven doen.
Deze mensen voelen zich oh zo ongehoord maar dat is pertinente onzin.

3 likes

Ja maar misschien is er nu ook gewoon no way back nu voor ze? Wat als Famke nu opeens zegt “ja de virologen hebben me overtuigd toch niet #fruitsdepieplul, dan krijgt ze weer net zo’n bak over zich heen (verder op zich wel terug hoor).

En ik denk alleen maar wie df is Tim? Ik dacht de man van kim kotter, maar die heet Jaap :confused:

Dus snap wel dat die minder interessant is om die uit te nodigen?

4 likes

Ik ben het ook wel eens niet met dingen eens, omdat ik het niet begrijp. Dan ga ik onderzoek doen, mensen om uitleg vragen en als ik het dan nog niet snap dan ga ik of nog meer uitleg vragen of ik houd mijn mond omdat ik er blijkbaar te weinig van weet om me uit te spreken. Als mensen die er verstand van hebben iets zeggen waarom zou ik, die er geen verstand van heeft, er dan tegenin moeten gaan?
Dan ben je misschien wel helemaal niet dom, maar je doet in ieder geval wel dom

2 likes

Sorry voor de dubbelpost, maar op zich is het ok wel ok als je niet * AlLeS * snapt van virologie en immunologie; het is op zich ook gewoon een vakgebied.

Ik ga toch ook niet tegen de loodgieter die mijn wc komt fixen zeggen “misschien beter die leidinkje aan dat ding koppelen want weetje mijnmening”. Tf weet ik wat die man doet, dus ik bemoei me er ook niet mee. Of ben ik nu te naïef voor de #frietdepipo om te vertrouwen?!

4 likes

Totally agree hoor, maar betwijfel of zij ook zo denken :grimacing:

1 like

zouden ze betaald zijn door virus waanzin?

3 likes

Toevallig belde Q-music gisteren met een aantal supportersverenigingen en die konden het wel waarderen. Een zei: ‘Dat is ook gewoon de taal die wij spreken’.

Misschien niet premierwaardig maar ik hou wel van duidelijkheid.

40 likes

Ik heb het idee dat mensen het ‘gewoon je bek houden’ figuurlijk nemen als in ‘je moet gewoon de regels opvolgen en mag geen mening hebben, luisteren zal je’. Daar triggeren mensen dan op, snap ik wel. Rutte bedoelde het echter letterlijk, namelijk ‘je moet je mond dichthouden zodat het virus zich minder verplaatst’.

@Jeccat @Dojacat is dit ook hoe jullie het opvatten of vinden jullie dit taalgebruik niet kunnen?

Je vergelijkt het gebruik van het woord ‘bek’ met geweld tegen hulpverleners?

image

53 likes

Persoonlijk houd ik er niet van als politici dat soort popie jopie taal gebruiken, net als ‘‘doe gewoon normaal’’. Voelt een beetje gespeeld en express bedoelt om in de smaak te vallen bij bepaald soort volk.

9 likes

Ik denk eigenlijk dat het weer een classic VVD ‘de verkiezingen komen eraan’ move is. Net als dat ‘doe normaal’ doen waar ze opeens mee aankwamen. Dat is echt puur om een andere doelgroep aan te spreken dan de normale VVD stemmers, want die zouden dit soort taal natuurlijk nooit in de mond nemen. Precies wat hier boven al gezegd wordt: ‘dat is de taal die wij spreken’.

Ik denk echt dat Rutte veel te slim is om zoiets eruit te laten floepen.

Edit: haha ja wat jij net boven mij dus ook zegt @Jeccat

9 likes

Eens met dat dit eigenlijk niet echt gepast is voor de minister-president (en inderdaad @Jeccat en @crazyplantlady kan Rutte dit wel eens expres gedaan hebben als een soort marketing stunt). Je vergelijking vind ik alleen wel ver gaan. Alsof hij zijn mening over geweld tegen zorgverleners ondermijnt door het woord ‘bek’ te gebruiken tegen voetbalsupporters. Het is klare taal, en dat vind ik zelf op dit moment wel terecht. Niet chic, maar wel terecht imo.

1 like

Om bij Boulevard te blijven. Het valt me wel tegen dat Famke gisteren zei van “joh die hashtag was eigenlijk niet zo’n goede woordkeuze en die ga ik niet meer gebruiken”, maar daar is op haar insta niks van terug te vinden. Haar stories zijn alleen maar kopieĂ«n van mensen die haar tagden toen ze Jinek zaten te kijken met veel complimenten. Zelfs iemand die, met een screenshot van Famke die op haar spiekbriefje kijkt, tagt “famkeforpresident” :joy:

7 likes