FF Boulevard #4 (Deel 1)

Je zegt letterlijk dat het ambigu is om te zeggen “je moet je bek houden” (in de letterlijke zin van het woord he, ik vind dat je 'm te figuurlijk pakt) en ook te zeggen dat geweld tegen hulpverleners niet kan.
Dan leg je toch een link tussen die twee?

edit: overigens heeft Rutte zelf ook gezegd dat hij het woord ‘bek’ niet had moeten gebruiken.

1 like

Volgens mij vergeten veel mensen af en toe dat ook Rutte maar gewoon een mens is.
Als je voor de zoveelste keer in deze immens grote internationale crisis zo’n kut vraag krijgt, dan kan er wel eens iets ongenuanceerds uitfloepen.
Ik had na een week al ontploft.

54 likes

Hm ik denk eerlijk gezegd echt niet dat Rutte zo makkelijk op de kast te jagen is. Dit soort uitspraken passen precies bij de trend die je bij alle VVD’ers ziet, namelijk af en toe een klein uitstapje maken naar populistische tactieken om zo “het volk” een beetje mee te slepen en het gevoel te geven dat ze gezien en begrepen worden. Denk dat daar veel van de kritiek die er is op die uitspraak ook vandaan komt. Het gaat er niet om dat je niet begrijpt dat hij dat zegt, maar dat het zooooo niet past bij zijn functie en de manier waarop hij zich normaal presenteert. En dat in combinatie met alle uitspraken van andere VVD’ers maakt dat dit toch totaal onoprecht overkomt en gewoon een manier is om stemmers te winnen.

8 likes

Ik zie dat in dit geval echt niet zo. Je kan op de beelden toch duidelijk zien dat hij ‘in het moment zit’? Ik zie iemand die een gefrustreerde, spontane uitlating doet nadat hij voor de zoveelste keer dezelfde achterlijke vraag krijg.
Ik ben er van overtuigd dat politici trucjes toepassen om meer relatable te zijn, maar dat haal ik er in deze situatie echt niet uit.

16 likes

Ik denk ook dat lange Frans ofzo net slim genoeg is om te weten dat hij het weleens af zou kunnen leggen tegen deskundigen en door het onder de linkse media te scharen, heeft hij een mooi excuus om zijn eigen overtuiging en imago in stand te houden. Flapdrol

Vond het vooral erg

4 likes

Ik wilde net een soortgelijk bericht typen, maar dit dus. Daarnaast heeft zij volgens mij van alle bn’ers die dit hebben gedeeld wel de grootste online following, dus ik vind het niet heel gek dat ze haar uitnodigen.

Ja want na je 35e dan raak je alle grove woorden kwijt en ga je bekakt praten :crazy_face:
Vond het zelf wel passend

2 likes

Ik had niet gezien dat hij ook eraan mee doet, maar ik kan me voorstellen dat zijn management hem niet zomaar aan laat schuiven (ik weet toevallig wel wie hij is omdat hij vroeger wekelijks draaide in de plaatselijke disco hier haha).

Ben het overigens met je eens dat Famke een makkelijk “slachtoffer” is om af te kraken, maar denk dat bij de keuze om een gast uit te nodigen bij Jinek haar online following zeker mee heeft gespeeld. Plus dat zij er door online media al snel uit werd gepikt en ze ook niet echt bekend staat om haar slimme uitspraken.

Oké maar 21 is wel een leeftijd waarop je prima in staat bent om je eigen keuzes te maken. Ik ben maar twee jaar ouder en je kunt een heel team om me heen zetten die zegt dat ik links moet gaan, maar als ik rechts wil gaan ga ik toch echt rechts. Met andere woorden: wellicht heeft haar team dit wel afgeraden maar vond ze het zelf toch belangrijk om daar aan te schuiven.

3 likes

Niet bekakt maar ik kan niet geloven dat hij echt even vergeten was dat hij ‘mond houden’ moest zeggen :crazy_face:

Maar dat is hierboven ook al benoemd, het is ‘doe normaal joh’ all over again

Deze verschillen in de statistieken. :roll_eyes: (followers, following, geüploade media)

Femke Louise

vs.

Bizzey (die onderhand alles van zijn IG heeft verwijderd wat te maken heeft met #ikdoenietmeermee)

Tim Douwsma

Gewoon voor de leuk.

4 likes

Wat een trieste bal die Bizzey. Eerst de boel op jutten en nu stilzwijgend alles verwijderen. Prima dat je wakker bent geworden, maar heb dan ook de ballen om te zeggen sorry ik heb me op laten jutten/mee laten slepen, ben nu beter geïnformeerd en zat fout.

Edit: trouwens. Was bizzey niet samen met jayjay de oude manager van Famke? Waar ze toen aan het einde van die docu mee heeft gebroken?

27 likes

Ja, en Bizzey heeft FL dus geappt van doe mee. Net een sociale afrekening dit.

2 likes

Eerst de boel lekker opnaaien en als er genoeg anderen mee doen je terugtrekken. Wat een zak. Hopelijk is iemand uit dat groepje sterk genoeg hier iets van te zeggen, openbaar.

Die jayjay deed toch ook mee dacht ik? Of heb ik dat verkeerd? Zie op zijn insta ook niks meer erover.

Die Hardwell komt ook nog uit Breda, epicentrum nummer 1 zo’n beetje, de lulhannes. Money talks.

2 likes

Ja ik had ook echt het idee dat hij hier gewoon echt even uit z’n slof schoot, zag hem gewoon denken ‘Ben verdomme toch geen kleuterjuf’. Bedoel veel simpeler dan: ‘je mag wel naar voetbal kijken in het stadion, maar niet juichen en niet zingen.’ worden instructies niet hoor. Dat begrijpt een kind van vier nog. En dat zo’n verslaggever dan gaat vragen: ‘Ja, kun je dat van mensen vragen?’ dan snap ik dat je uit je slof schiet. Bedoel het is ook niet alsof de minister-president dit voor de lol heeft bedacht. We hebben nou eenmaal te maken met het corona virus en op deze manier kan je nog naar je voetbalwedstrijd. Het alternatief van het niet opvolgen van deze simpele instructies is gewoon dat we de stadions dan maar weer helemaal sluiten voor publiek. Dus ja, dit kan je van mensen vragen en als ze dit niet begrijpen dan blijven ze maar weer thuis.

11 likes

Ik denk niet dat Leendert zo berekenend is eigenlijk, als ie Famke Louise wilde naaien waarom zou die er zelf dan ook aan meedoen, hij wordt er steeds bij genoemd dus dat lijkt me stategisch niet echt briljant.

9 likes

Trouwens, dat gedoe dat ‘het volk’ niet gehoord wordt is inmiddels al zo oud en achterhaald als de weg naar Rome. Volgens mij proberen de grote media al 10 jaar het volk aan het woord te laten en hun beweegredenen te analyseren. Voor zover lijkt het weinig opgeleverd te hebben. Ik ben het overigens ook oneens dat Famke etc nu ruimte maken om het onbegrip van ‘het volk’ naar boven te laten, misschien doen ze dit deels, maar daarnaast zetten ze ook gewoon nieuwe mensen aan tot dom gedrag. Dat vind ik helemaal niet zo onschuldig of nobel.

3 likes

Heerlijk dit, blijkt rapper Sjors de verstandigste van de BNers te zijn.
26 likes