FF Boulevard #4 (Deel 1)

Daily Mail besteedt er wel aandacht aan:

" * On Monday, Chrissy said she was ‘about halfway through her pregnancy’, which is around 20 - 24 weeks

• A stillbirth is when a baby is born dead at 24 weeks or later. If a baby dies before 24 completed weeks, it’s known as a miscarriage or late foetal loss"

Die foto’s :sob:

1 like

Ik weet niet of dat ouderwets is, de Daily Mail schrijft het zo. Nu is dat een behoorlijke rioolkrant, natuurlijk. En staat niet echt bekend om zijn (politieke) correctheid.

Op een Nederlandse site lees ik vanaf 16 weken.

Ik heb beroepsmatig eens te maken gehad met een geboorte rond 14 weken en gezien het dán al een heel mensje is met alles erop en eraan, vond ik dat al heftig om een miskraam te noemen. Je moet gewoon bevallen, punt.

3 likes

Ik las na op Google gezocht te hebben dat wereldgezondheidsorganisatiehet het tot 20 weken een miskraam noemt. Maar per land kan dat nogal verschillen.

Ik vind het zelf zeer respectloos en kwetsend om een baby met dat termijn een miskraam te noemen!

3 likes

ja echt heartbreaking. Wat lijkt me dat vreselijk, als je kindje gewoon gezond is. Vind het heel dapper dat ze dit deelt

Ugh ik vind Doutzen echt helemaal niet leuk meer om te volgen sinds ze zo ~ spiritueel en kritisch is ~. Nu deelde ze een video van een NLse arts die gestopt is omdat ze niet gelooft in het zorgsysteem en het coronavirus. Echt waaah wat zijn dit voor mensen, waar komen ze vandaan?!

3 likes

Oh ja deze chick. Net huisarts en dan raak je zo van het padje, zonde. De vereniging tegen de kwakzalverij strijdt ook tegen haar. Ze zit nu in een soort MLM met van die olieën.

1 like

Niks ergers dan zo’n link open klikken en dan zien dat mensen die ik ken haar ook volgen :disappointed:

14 likes

oohh echt, ja jeetje. Ze had in haar stories ook iemand gedeeld die zei ‘ik ben dan geen arts zoals we in onze maatschappij omschrijven, maar ik weet wel heel veel van plantenmedicijnen’ hahaha. Je bent dus geen arts, period.

18 likes

Ahhh ja Marije postte van de week ook al hele dramatische stories over dat ze gedwongen werd een muilkorf te dragen in het vliegtuig (maar daar kon de stewardess niks aan doen want die wist niet beter, god have mercy on her soul) en nu snapte ze pas echt wat het onrecht was dat wakkere mensen en kinderen werd aangedaan, inclusief een filmpje dat ze jankend met mondkapje in t vliegtuig zat.

Laten we ALL-in gaan voor LIEFDE over ANGST

:rolleyes:

4 likes

Ik krijg echt kippenvel en traanogen van die foto waar Chrissy huilend op bed zit. :cry: Oke en ook die van haar en de baby en John samen.

Heftig zeg :pensive:

1 like

Echt verschrikkelijk voor Chrissy en John. Sommige comments eronder zijn echt niet normaal, gelukkig niet veel, maar wat bezielt iemand om dit überhaupt te denken, en dan nog vervolgens daadwerkelijk op te schrijven. Dat ze geen foto’s moet maken, ze doet het alleen voor de aandacht, het is karma blabla. Mensen zijn echt niet goed hoor

1 like

omg ik word daar altijd zo agressief van LOVE AND LIGHT MIJN HOL

edit: haha ik kijk nu dat filmpje en ze zegt letterlijk god have mercy on their souls :joy: dacht dat je een grapje maakte

Het is niet ouderwets en ook niet respectloos. Wij hanteren tot 16 weken de term miskraam, of late miskraam, en daarna IUVD, ofwel intra-uteriene vruchtdood. Dat wordt in de volksmond stilgeboorte genoemd. Respectloos lijkt het alleen door de associaties die er over het algemeen zijn, dat je ‘maar een klompje cellen verliest’, terwijl een kindje al heel vroeg in de zwangerschap ‘af’ lijkt. Maar als je weet hoe een dergelijke bevalling gaat in het ziekenhuis, want je bevalt inderdaad echt, dan zie je dat iedereen er heel respectvol en liefdevol mee omgaat.

10 likes

En wat is het kantelpunt, ivm die 16 weken? Qua scheidslijn (in medische zin). Dat het lichaam daarvoor nog wel zelf actief kan bijdragen aan het verwerken? En daarna dus een vruchtdood. Ik heb hier zelf nooit eerder bij stilgestaan dus deze post is niet bedoeld om discussie te prikkelen, denk dat de terminologie “miskraam” op zichzelf idd neutraal bedoeld is, maar missch voor sommigen ongepast aanvoelt

Pfff echt he.
Maar dit artikel: i love it

6 likes

Hahaha nee dat was uit haar stories toen, ik verzin niks

Dankjewel.

Ik durf niet zeker te zeggen wat die grens bepaalt, maar die grens verschilt ook nogal in de literatuur. Voor de wet verschilt het wel, of je het kindje kan aangeven bijvoorbeeld. De term miskraam is inderdaad neutraal/medisch maar natuurlijk zijn hier allerlei gevoelens en gedachtes aan verbonden en is er zeker ook een groot verschil tussen het verliezen van een zwangerschap bij 5 of bij 16 weken bijvoorbeeld

Wat ik me wel afvraag he. Als mensen die daarin geloven, of de leiders zelf, een keer ziek worden door Corona, ontkennen ze het dan nog steeds? Ben echt zo benieuwd daarnaar. Als die Willem Engel “een virusje” oploopt waarmee hij de longen uit zijn lijf hoest en nog veel meer dingen, en opgenomen moet worden op de IC omdat hij te weinig zuurstof zou krijgen, wat gaat hij dan zeggen? :thinking: :lying_face:

14 likes