FF Boulevard #5

Pffffff deze vrouw. Ik ging gisteren op Twitter even kijken wat er gezegd werd nav College Tour want had zin in medestanders in m’n frustratie maar iedereen was enkel LOVEND. Zo niet waar ik naar op zoek was. :sweat_smile:

2 likes

Die vrouw heeft echt issues. Snap niet dat ze altijd zo veel aandacht krijgt. Beetje het Samantha Barbie effect.

4 likes

Ik volg haar op Instagram en al die dingen die ze in haar stories zet… Echt elke avond keiharde muziek en feestjes met meerdere mensen. Heb echt medelijden met haar buren als ik dat steeds voorbij zie komen.

5 likes

Belediging van een ambtenaar in functie is gewoon een misdrijf hoor, heeft niets met een fragiel ego te maken

45 likes

In haar stories nu zie je ook dat ze de schuttingdeur keihard dichtsloeg in het gezicht van de agenten. Echt wel asociaal…

3 likes

Maar als je (algemeen, niet jij per se) zelf last hebt van keiharde herrie wil je toch ook dat de politie er is om je te helpen als de buren zelf niet stoppen? Ze zijn er niet alleen om boeven te vangen.

21 likes

Fietsen zonder licht is een overtreding.

Het gaat mij erom dat je het hebt over een ‘fragiel ego’. Dan heb je geen enkele weet over hoe het is om als ambtenaar in functie gehinderd te worden in je werk door zulk soort dingen.

6 likes

Ja want het wetboek van strafrecht is natuurlijk gemaakt op dit specifieke geval :woman_shrugging:t2: Maargoed, je kan hier natuurlijk anders over denken

4 likes

Ik zit net haar stories te kijken maar oh man het zullen je buren zijn :sob: Ook al is het nu 1 feestje, (voor wat ik zie) maar dat je de hele avond in dat gegil en karaoke zit :sob:

4 likes

We hebben alleen maar Michella’s kant gehoord dus ik vermoed dat er heel wat context ontbreekt :wink:

60 likes

Agenten kunnen voor zoiets geen boete toesturen, nogmaals het is een misdrijf.

6 likes

Op belediging van een ambtenaar in functie staat maximaal 4 maanden cel en een maximale boete van €11.000. Je doet alsof het kattenpis is, maar dat is het dus niet. De politie mag je gewoon ophalen voor verhoor bij een misdrijf, en dat zullen ze dus ook doen, want verhoor is nodig om een misdrijf te onderzoeken.

Als je het niet eens bent dat dit zo in de wet staat moet je een tweede kamerlid bellen en vragen om een wetsverandering, niet zeiken tegen de uitvoerders van de wetten.

77 likes

Om 9 uur 's ochtends aan de deur staan vind ik ook niet echt van bed lichten hoor. Dat zij er toevallig nog inlag omdat ze een kater had van d’r feest is een ander verhaal.

67 likes

Niet meer dan logisch dat je iemand die zijn werk doet niet uitscheldt toch? Je wordt toch ook niet boos als de beveiliging van een winkel je mee naar kantoor neemt als je een caissière uitgescholden hebt?

16 likes

Sorry hoor maar snap echt niet hoe je dit op deze manier kunt verdedigen.

Dit onbegrip is wederzijds :joy:

25 likes

Je felle standpunt is tussendoor de regels wel te lezen ja. Waarom als ik vragen mag?

2 likes

Nee maar je kan wel een winkelverbod krijgen. Zou dat dan ook een te grote straf zijn, omdat het maar woorden zijn?
Of is dit omdat de persoon die uitgescholden is een agent is en mag er daarom geen straf komen?
En wat @Hejira zei: we weten niet of het alleen uitschelden was.

2 likes

Nee, de caissière kan aangifte doen bij de politie van belediging, dan kan de politie je ophalen voor verhoor om dit misdrijf te onderzoeken, en dan kun je veroordeeld worden tot maximaal 3 maanden celstraf of een maximale boete van €8900. Precies hetzelfde als bij een ambtenaar in functie, behalve dat die ambtenaar niet bij zichzelf aangifte hoeft te doen en de straf met een derde verhoogd kan worden bij een ambtenaar in functie.

14 likes

Ik snap eerlijk gezegd het probleem met schelden ook niet zo, waarom is dat een misdrijf?

7 likes

Ja dat dacht ik ook al, mss online mensen opgestookt en dat ze dr willen verhoren, of bv laptops in beslag willen nemen. Zit wss echt meer achter. Alsof “popo’s” expres dit doen kom op…

2 likes