Volgens mij is het niet eens de eerste keer dat zij beschuldigd wordt van black/asian fishing of cultural appopriation.
âItaliaansâ aka Amerikaans-Italiaans. Kan echt met verbazing kijken naar hoe Amerikanen de Italiaanse afkomst helemaal tot identiteit maken. Ik zag op Tiktok ook een filmpje van een meisje die een tour liet zien door het huis van haar âItaliaanseâ oma. Kast van een huis, enorme tvâs overal, Dodge Ram voor de deur en een vrouw met een zwaar Amerikaans accent.
Ja zal wel uit die 1/10e Italiaanse heritage haar hele identiteit halen. Amerikanen zijn zo irritant daarmee, get over yourself please
Ik vind deze foto dus niet eens zo heel shocking, ze is gewoon iets ouder, mond dicht, en een winged eyeliner?
Maar ik snap het wel overigens
Op de foto met het rode haar lijkt ze wel een beetje op Snooki.
Amerikaans-Italiaans is wel echt een subcultuur. Het heeft nauwelijks nog wat met Italië te maken maar er is wel een verbondenheid met elkaar en met bepaalde gebruiken.
Love Jersey Shore!
Ja weet ik, maar noem het dan dat ipv âItaliaansâ. Is weer het âVS = centrum van de wereldâ denken waar ik me aan stoor als mensen het âItaliaansâ noemen.
Ze had weleens left over pasta in een pan klaargemaaktâŠso Italian
En je mag in hollywood ook maar 1 soort neus hebben.
God wat vreselijk, arme baby⊠en arme ouders natuurlijk, zoiets zou niemand mee moeten maken.
Moet bij Italiaans - Amerikaans altijd heel erg aan Buddy van Cake Boss denken. Ze hebben allemaal het temperament maar zijn zo Amerikaans als wat.
Het is ook nietszeggend als een witte Amerikaan zegt wat ze zijn, want meestal hebben ze een beeld van het land van herkomst wat niet eens klopt. Net als die Nederlanders die strenggelovig zijn en hele andere waarden hebben, maar wel trots als wat op hun Nederlandse afkomst zijn.
Lol nee dat is Pennsylvania Dutch en dat heeft niks met Nederland te maken. Dutch is in dit geval niet Nederlands maar een beetje verkeerd geschreven Deutsch.
Deze!
Je hebt ook echte Nederlandse âenclavesâ in Amerika van Nederlanders die daar in de jaren na de oorlog zich hebben gevestigd. Die zijn inderdaad strenggelovig, met de waarden zoals ze zich die herinneren van toen ze in Nederland woonden. Maar waar in Nederland de kerken tot op zekere hoogte met de tijd mee zijn gegaan, heeft de tijd daar stil gestaan.
Yess thank you!
@Vaiana Oh dat wist ik helemaal niet joh. Ik kende Holland wel maar ik wist niet dat ze daar (nog) zo gelovig waren.
Volgens mij komt dat wel vaak voor, dat een groep emigreert en bijvoorbeeld ook de âoudeâ taal blijft spreken terwijl taal heel vaak verandert natuurlijk. Best interessant.
Oh dat is die guy die zegt dat wij in Nederland bejaarden onvrijwillig een spuitje geven toch?? Love him.