FF Boulevard #6

@Corvus: Heel herkenbaar dat ook mensen (myself included) die het overkomt het nog goed proberen te praten of denken dat de ander zich vast kapot schaamt om wat ie gedaan heeft en spijt heeft. Het tegendeel blijkt vaak al snel waar indd en ze manipuleren je dan ook nog vaak zo dat je aan jezelf gaat twijfelen en je jezelf dingen meer gaat verwijten dan de ander etc.

Ik vind het ook heel kwalijk dat ze nu commentaar krijgt dat ze pas na zo lang aangifte doet. Ik vind het juist echt super stoer van haar, ook omdat wist hoe groot het zou worden omdat het om Marco gaat.
Ik en velen anderen met mij hebben ook seksueel grensoverschrijdende dingen meegemaakt (kan dus in verschillende gradaties zijn; niet alleen verkrachting maar aanranding (ook in verschillende vormen) is net zo goed misbruik) en dat nooit gedaan (om ieder z’n (combi van) redenen; zie het maar te bewijzen, was wellicht niet zo bedoeld door de ander, schaamte, twijfelen aan jezelf, het niet willen herbeleven, extra gedoe willen voorkomen, niet willen dat je omgeving het weet, twijfelen aan de ernst, angst voor de dader, in bescherming nemen van de dader, angst om niet geloofd te worden, bang dat er gezegd wordt dat je het hebt uitgelokt, angst dat wellicht zelfs de politie je afscheept (komt blijkbaar regelmatig voor dat het ontmoedigd wordt als een meisje/vrouw aangifte van een zedendelict wilt doen), het willen vergeten en eroverheen willen stappen, ook wetende dat de kans op straf voor dader klein is Ć”ls het überhaupt al tot een zaak komt, maar wellicht ook omdat je diegene toch niet meer hoeft te zien, het is al langer geleden etc etc. Er kunnen ZOVEEL redenen zijn).
Maar bij dit meisje gaat het nota bene om Marco Borsato, misschien wel de bekendste zanger van NL. Publiekslieveling (tot het vreemdgaan 1,5jr terug ofzo naar buiten kwam dan, maar dit speelde zich daarvoor al af). Maar ook hele goede vriend van je familie, je bent met hem opgegroeid, hij had een soort vaderrol nadat je eigen vader is overleden. Zoveel punten waardoor het extra moeilijk is. Het wordt dan meteen een landelijk iets, je krijgt dan nog meer hordes mensen over je heen die je niet geloven en zelfs wellicht ook gaan lastig vallen, via social media maar ook irl zal je genoeg verwijten krijgen. Je naam/gezicht wordt wellicht landelijk bekend en de associatie zal er dan altijd zijn. Hij heeft het geld om de beste advocaten in te schakelen. Het ontwricht je gezin misschien nog verder, de vriendschapsbanden, je sociale omgeving, etc. Allemaal dingen die wellicht door d’r hoofd gegaan zijn en nog realistisch zijn ook. En ze was nota bene 15 toen het begon waardoor het wellicht nog enger was allemaal om stappen te ondernemen. En dan nu dan toch zo moedig zijn om het door te zetten ook omdat je niet wilt dat hij het opnieuw doet, maar ook wellicht al bij meer meiden gedaan heeft gezien de geruchten waardoor zij de 1e stap wilde zetten in de hoop dat dat het de andere meiden zou helpen naar voren te komen, heeft echt wel wat bewondering verdiend.

Helemaal omdat we dus zo’n verrot systeem en maatschappij hebben als hem om zedenkwesties gaat. Het zou niet dapperder moeten zijn dan bij ieder ander misdrijf, maar door hoe het in elkaar steekt is dat nou eenmaal wel het geval.

33 likes

Ik probeer mezelf wijs te maken dat ik dit nieuws niet allemaal op de voet wil volgen maar wie hou ik voor de gek.

1 like

Zag op feesboek alleen maar tenenkrommende reacties van fans die ā€œhem steunen en er allemaal niks van gelovenā€ maar deze vat het allemaal wel goed samen.

Schermafbeelding 2021-12-15 om 15.19.53

ZELFS als ie onschuldig is, zegt ze. Dus de aanklachten zijn erger dan de daden.
Wat een domme graftakken zeg.

12 likes

Huh nee ze zegt toch zelfs als je onschuldig bent blijft het je achtervolgen. Verder wel eens met wat je zegt hoor.

2 likes

Ja heb m al ge-edit. Komt op exact t zelfde neer.

2 likes

Nee dat is dan toch iets anders? Als je onschuldig bent is het toch onrechtvaardig dat je beschuldigd wordt en dat je daar last van zult blijven houden. Al denk ik niet dat ie onschuldig is, maar goed.

6 likes

Ik lees dit ook anders; zelfs als uit onderzoek blijkt dat hij onschuldig is dan zullen de geruchten hem blijven achtervolgen. Zonder een uitspraak te willen doen over schuld of onschuld is het natuurlijk wel zo dat als hij onschuldig zou zijn dat de beschuldigingen inderdaad heel vervelend voor hem zijn. Dat de geruchten hem blijven achtervolgen als hij schuldig bevonden worden lijkt me logisch en terecht.

2 likes

Het lijkt mij ook heel moeilijk om iets te beginnen tegen een BN. Als tegenpartij wil je een sterke case hebben en het liefst zoveel mogelijk slachtoffers verzamelen. Dan moet je dus ook openbaar gaan. Anderzijds lijkt het mij ook vreselijk als hij achteraf onschuldig blijft, maar dan is het toch aan de media om dat recht te zetten en hem wel de kans te geven om zijn carriĆØre op een vd manier voort te kunnen zetten.

2 likes

Ik las gister even een aantal comments op FB en ik werd echt zo kwaad. Echt vreselijke dingen werden over het slachtoffer en haar moeder gezegd :sob:

4 likes

viel mij ook op dat het in veel gevallen mannen waren die deze verschrikkelijke dingen zeiden

3 likes

Ja veel mannen inderdaad en vooral veel vrouwen die de moeder voor van alles uitmaken. Echt bizar

3 likes

Dit zag ik ook, met name op nu.nl (ik volg nu.nl voor irritainment judge me niet)

Zo typisch dat nu het om Marco gaat deze mensen hoog van de toren blazen dat de media niet zomaar van alles mag roepen, maar als het om een random Johan uit Schubbekutteveen was gegaan waarvan de verdenking was dat hij minderjarige meisjes had betast hadden die reaguurders gezegd dat hij zonder proces aan de hoogste boom moest worden opgehangen.

8 likes

Huh dat is toch vreemd? Je veroordeelt toch wel iemand als je zegt schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Waarom niet gewoon zeggen wat een verschrikkelijke situatie en degene die aangifte heeft gedaan steun toewensen en verder wachten tot degene die hier echt overgaan (justitie) iemand schuldig verklaren.

Zo moeilijk is het niet lijkt me

10 likes

En random Johan uit Schubbekutteveen was waarschijnlijk door z’n buurman in elkaar geslagen omdat de straffen in Nederland echt te laag zijn!!1!

3 likes

Het is ook wel erg dat veel mensen zo reageren. Hierdoor is er dus kans dat er mensen zijn die nu helemaal niet meer durven toe te geven dat ze misbruikt worden, want ze zien hoe zoveel mensen reageren nu hierop,

3 likes

Dat is toch echt wat je zegt…

De kant van het slachtoffer kiezen en ervoor kiezen dat je het slachtoffer gelooft, betekent dat je gelooft dat degene die aangeklaagd is schuldig is. Dat is namelijk wat het slachtoffer zegt. Als jij dat voor jezelf kunt rechtvaardigen is dat toch prima… maar doe dan niet alsof je niet iemand al veroordeelt… want dat doe je wel. En dat moet je helemaal zelf weten… maar nu hou je jezelf voor de gek. Zeg dan gewoon eerlijk ā€˜ja in zedenzaken heb ik de neiging om degene die wordt beschuldigd wel al te veroordelen om die en die reden’

Deze discussie hebben ā€˜we’ helemaal niet gisteren gevoerd. Ik reageer op hoe Duchess zichzelf tegenspreekt in haar bericht.

1 like

Is dit echt de heuvel waarop je wil sterven? Laat het gewoon gaan

5 likes

Master of the dots

17 likes

Wat ik me trouwens afvraag… gezien jij in de richting bent opgeleid…

Vooral bij zedenzaken waar bekende mensen worden aangeklaagd vraag ik me altijd hoe ze denken dat zoiets nooit uitkomt? De kans is dan toch juist groot en vooral als het op grote schaal gebeurd… Ik vraag me af hoe dat psychologisch werkt… aangezien je aangaf dat ze bijna altijd wel weten dat ze iets fouts doen. Is dat het dan een soort van narcisme… denken dat ze onschadelijk zijn?

3 likes