FF Boulevard #6

Ik zat ook rtl boulefart te kijken en daar ging het over het (potentiële) einde van de carriere van M.

Terwijl zij zaten te blaten dat hij dit met imago als echte family man niet meer te boven zou komen, dacht ik alleen maar “waarom gaat het hierovee En als er aangifte is komt er dan niet ook een gevangenisstraf?”

8 likes

Ik vond trouwens dan John impliceerde dat het gesprek tussen het meisje, de psycholoog en Marco is opgenomen en dat dat dus het bewijs is.

Edit: niet met de psycholoog maar de moeder en het meisje.

5 likes

Nee toch? Dat ging geloof ik over het moment dat de moeder verhaal ging halen bij Marco nadat ze het in het dagboek van dr dochter gelezen had.

Maar dat bij de psycholoog is dan sowieso geregistreerd als het goed is.

2 likes

Geregistreerd bedoel je schriftelijk een dossier aangemaakt? Dat zeker. Maar het is niet gebruikelijk om dat op te nemen.

1 like

En het trauma herleven lijkt mij ook niet leuk. Want bij zo’n aangifte moet je precies vertellen hoe en wat, en waarschijnlijk meerdere keren

Dat doet wat met een mens

2 likes

Geregistreerd als in door de psycholoog zelf in een dossier uiteraard.

Ja dat idee kreeg ik wel dat hij dat bedoelde!

1 like

Ik heb zelf geen zin om het terug te kijken, maar ik dacht toch echt over dat stukje met die moeder bij Marco :sweat_smile:

Bij de psycholoog heeft ook weinig zin om het ook nog eens op te nemen (wat niet wil zeggen dat dat niet ook is gebeurd), dat word sowieso al geregistreerd los van dat de psycholoog dus sowieso dan een getuige is geweest. Bij een één op één gesprek tussen Marco en die moeder zou het veel logischer zijn om dat te doen als bewijs.

1 like

Eigenlijk zou je hierbij ook willen dat media wat vooruitstrevender zouden worden of er een soort code komt van hoe je dit soort onderwerpen bespreekt. Zoals na een verhaal over suïcide ook vaak 113 wordt aangehaald. Ik vind het echt heel treurig dat ze anno 2021 nog steeds in diezelfde trap vallen van focus op dader etc. Terwijl, ook al is hij nog niet schuldig bevonden, je het bespreken van dit onderwerp moment kan laten zijn om de kant van slachtoffers te belichten (dus breder trekken en informeren). Ook waar mensen terecht kunnen

14 likes

Oh wacht ja het kan met die moeder zijn. Ik bedoel meer dat zijn bekentenis/bevestiging dat het gebeurd is is opgenomen.

1 like

Ja dat klonk inderdaad wel zo ja!

Vind het ook extra typisch dat hij vooraf al zo beduidend zei dat er absoluut nooit sprake is van geweest, en na die aangifte ook van dat die er alleen maar lag/kwam omdat nu naar buiten was gekomen dat hij een onderzoek had aangevraagd bij het OM wie de bron was (volgens John bleek die afspraak voor aangifte van maandag al even gepland te zijn dus zou niet kloppen volgens hem) en dat die aangifte alleen maar goed is omdat het OM dat dan bij het onderzoek kon betrekken om te bewijzen dat het niet klopt oid.
Onwijs arrogant wel als het waar is dat hij nota bene in gesprek is geweest met de moeder en het meisje bij haar psycholoog erover en zo gezegd in tranen z’n excuses gemaakt heeft e.d. En dus wetende dat er dat bewijs zou kunnen liggen en het niet alleen zijn woord tegen dat van een ander is.

5 likes

Ja heel dom en zelfingenomen. Misschien denkt hij dat hij ermee wegkomt zoals zovelen. Ik hoop het natuurlijk niet.

1 like

Ik denk dat hij het niet als misbruik ziet, want bij misbruik denken de meeste mensen aan verkrachting (en dan het soort met bruut geweld en bedreigingen). Dus wat hij deed (als het waar is, klaag mij aub niet aan voor smaad) is ongepast, maar niet een aangifte waard

Tenminste dat is mijn gok, hoe Marco over deze situatie (als het waar is) dan denkt

1 like

Ik vind het ongepast dit te zeggen omdat je daarmee een deel verantwoordelijkheid bij iemand weghaalt (ook al zeg je dat je denkt dat HIJ zo denkt). En dat gebeurt al te vaak bij mannen in dit soort zaken en daarmee wordt de daad afgezwakt.

Hij is een volwassen man en als volwassen man weet je donders goed dat het gewoon misbruik is als je met je tengels aan de geslachtsdelen van een kind zit.

9 likes

Mijn excuus dat het ongepast overkwam. Deze theorie kwam naar boven omdat ik het erover had met mijn ouders. Ik noemde het misbruik, mijn moeder reageerde erop dat er meerdere soorten misbruik zijn (foute opmerking)

Tussen mijn ouders en mijn zit een generatiekloof en mijn ouders kregen vroeger geen voorlichting over ongepast seksueel gedrag. Ik ging ervan uit dat hetzelfde geldt voor Marco geldt en dat zijn denkwijze beïnvloedt

Dat gezegd hebbende als Marco dit heeft gedaan, moet hij berecht worden. En ik hoop dat de slachtoffers voldoende steun krijgen

Nogmaals ik bedoelde het echt niet om zijn verantwoordelijkheid weg te nemen. Het was meer bedoeld om achter gedachtekronkel te komen

Maar ook als je het niet bedoelde om zijn verantwoordelijkheid (deels) weg te nemen is dat wel wat je ermee doet, ook als je zegt dat je z’n gedachtekronkel probeerde te verklaren. Want daarmee zoek je indirect naar een soort excuus/vergoelijking en neem je dus een deel van zijn verantwoordelijkheid weg plus je zwakt er de ernst mee af.
En om op die mogelijke reden volgens jou in te gaan; ook als je geen voorlichting gehad hebt over wat ongepast is (ik kan me overigens zelf ook niet herinneren dat het me ooit concreet is gezegd op school oid) weet je alsnog donders goed dat dit niet oke is (daarbij is Marco geen 400 maar 50 ofzo en leeft ie gewoon in dezelfde tijd als wij). Tuurlijk zijn er verschillende gradaties van misbruik, maar alsnog blijft het misbruik en absoluut een aangifte en eventuele vervolging als het blijkt te kloppen waard.

3 likes

Het is niet mijn bedoeling om het te bagatelliseren en te vergoelijken. En als dat zo was, spijt ik mij daarvoor

3 likes

Ik denk dat het een belangrijk verschil is dat de dader het altijd echt wel weet maar het slachtoffer niet altijd

2 likes

Ik begrijp dat het niet je bedoeling was hoor en vind het alleen maar goed van je dat je erop reflecteert en het evt aan wilt passen. Het zit ook zo vast in onze maatschappij, dat er excuses/redenen worden bedacht om fout gedrag van mannen goed te praten of af te zwakken, vooral als het gaat om zedenzaken, terwijl die verantwoordelijkheid niet bij de mannen weggenomen zou moeten worden omdat het bijdraagt aan het gehele probleem/systeem (waarbij de meeste mannen gewoon wegkomen met het gedrag en het weten ook). Vandaar dat ik je er bewust van wilde maken :slight_smile:

3 likes

Daarom laat ik mijn opmerkingen staan, want mensen kunnen het gewoon van mij lezen. Leer je alleen van

8 likes