FF Boulevard #6

Zit het verschil tussen Bilal en andere sterren (zoals lil kleine, Michael Jackson etc.) er ook niet in dat er van Bilal concreet bewijs was?

In alle andere gevallen waren het (voor zover ik weet) geruchten zonder dat iemand echt precies wist wat zich nou heeft afgespeeld.

Lijkt me ook lastig om iemand te cancellen op basis van geruchten.

7 likes

Dat is idd raar en er wordt genoeg met twee maten gemeten. Toch vind ik niet dat je Bilals fout dan maar moet laten gaan want dat doen wij bij een hazes/MJ/R kelly ook. Tegen hen zou juist actiever/beter gereageerd moeten worden.

Ik ben niet per se voor de cancelcultuur, maar toen ik het fragment van Bilal bij op1 zag ging mn nekharen wel overeind. Wat onoprecht en egoistisch kwam hij over. Vind het ook veel te snel.

6 likes

De enige silverlining is deze aflevering van het jeugdjournaal. Wordt heel mooi duidelijk gemaakt hoe fout het is en wie de schuldige is.

En dan zie ik deze kinderen en het feit dat het een onderwerp wordt waarover gesproken kan worden en de dialoog wordt aangegaan. Vind dat hoopvol.

8 likes

Bij SFB was bijv wel bewijs, filmpje waarop ze seks hadden met een minderjarig meisje en dat ook nog verspreid hebben. Ze hebben zelfs vast gezeten in Suriname destijds. Frenna en Priceless zijn ook veroordeeld ervoor. Maar niet echt gecanceld dus. Heb het idee dat heel veel mensen dit niet eens weten.

Het is overigens ook een vaag verhaal, zij zeggen dat ze zelf net 17/18 waren en niet wisten dat dat meisje minderjarig was. Maar dat gaat ook een beetje voorbij aan het hele punt, zij voelde zich verkracht en het was ook tegen haar wil in gefilmd en verder verspreid.

Vraag me wel af waar dat dan aan ligt. Vind een minderjarig meisje gangbangen, het filmen en verspreiden wel alle redenen om 0 podium meer te krijgen.

5 likes

Volgens mij weten veel mensen dat wel? Want er werd zelfs publiekelijk “campagne” gemaakt van #freesfb en Frenna

Heb de indruk dat het bij Bilal om meerdere redenen wordt uitvergroot (nog even los of dat ook terecht is), omdat hij meer mainstream werd/is. Dat is bij die andere rappers niet zo. Als bij hen ook bekend zou worden dat ze allerlei deals en opdrachten op de commerciële zenders kregen, zou dit ook meer negatieve aandacht krijgen vermoed ik

Wes van de banger Alane is overleden.

https://www.ad.nl/show/wes-madiko-zanger-van-wereldhit-alane-overleden-op-57-jarige-leeftijd~aa281fff/

Rolf Sanchez bij Bullshit 🥲

1 like

Agreed. Ik vind het hele cancellen echt te ver gaan. Ja hij heeft echt iets fucking doms gedaan wat grote impact heeft op zn slachtoffer en waar Bilal ook de gevolgen van moet dragen. Maar dat alles in 1 klap voor altijd over moet zijn vind ik persoonlijk echt een nare ontwikkeling in onze samenleving.

6 likes

Ik denk dat je Meskina bedoelt. Ik ken de regisseuse via via vandaar dat ik die productie al langer volg. De film was al volledig geschoten en gemonteerd toen Bilal dit deed, dus ik kan me voorstellen dat je dat niet meer kan aanpassen als zoiets gebeurd. En idd zoals @LaPetiteRobeNoire zegt: je treft daar zo veel anderen negatief mee… Dat kun je niet maken
Eigenlijk zou de film al in januari draaien in de bios, maar dat kon niet vanwege corona. Ik heb het idee dat Bilal wel, sinds het voorval, uit alle promo is gehaald, bijvoorbeeld ook niet op de persdag aanwezig was en niet voorkomt in de trailer.

Ik hoop niet dat dit Meskina in een kwaad daglicht zet, want qua verhaallijn, cast en regie vind ik Meskina wel een echt unieke, diverse en revolutionaire film in NL #nospon hahaha :sweat_smile:

https://instagram.com/meskinafilm?utm_medium=copy_link

3 likes

Hij komt wel heel even voor in de trailer die ik gister bij Pathé zag!

Oh dat heb ik gemist dan, mijn fout! Ik heb alleen de trailer gezien die op de Insta pagina staat

1 like

Een tijd geleden ging het hier over de cursus van Lil Kleine, waarbij je voor 2000 euro allerlei loze beloftes/levenslessen krijgt. Een journalist had zich ingeschreven voor de cursus om eens te kijken wat het inhield, nou heel weinig dus.
Maar verder kwam er geen ophef van.

Nu zijn er toch bijna 20 deelnemers die hun geld terug willen!

48 likes

Zo liet een van hen er een voorgenomen mbo-opleiding voor lopen, vertelt zijn moeder Cassandra van Steenveldt. En niet alleen vanwege het geld. ‘Ze zouden van alles moeten doen. Colleges volgen, wekelijks opdrachten moeten doen, dus met die andere opleiding erbij zou hij tijd tekortkomen. Dachten we.

:cry:

11 likes

Maar wie steekt er nou zoveel geld in een opleiding van Lil’ Kleine :cry:
Was hier niet ook een #BOOS aflevering over?

11 likes

Wie luistert er uberhaupt naar zijn ‘muziek’ is iets wat ik me ook altijd afvroeg, tot ik er achter kwam dat mensen waarvan ik t totaal niet verwachtte het ook allemaal geweldig vonden om naar te luisteren.
:tired_face:
Maja, ik was altijd al de muzieksnob.

6 likes

2,5 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify, best een hoop mensen dus! Maar waarom je dan een cursus van hem zou willen volgen is me wel een raadsel :hear_no_evil:

Ik heb echt een allergie voor deze vent, maar heb toen wel dat stuk gelezen van die journalist. Er werden echt hele mooie dingen beloofd en als je jong bent en hij is je grote voorbeeld trap je er al snel in denk ik. De deelnamers hadden vaak grote ambities en hij zou je helpen al je dromen te verwezelijken.

1 like

Lol, hier in de preview staat “zijn uit elkaar”, klik je erop dan staat er “zijn (tijdelijk) uit elkaar”

4 likes

Ja en vervolgens moeten we allemaal haar nieuwe serie bekijken zeker

10 likes

Ik hoop dat ze tijdens deze tijdelijke breakup beseft dat ze zich prima redt zonder die kneus en hem niet weer terug neemt.

9 likes