Mooi ja, dit staat ook in de bijbel.
Mama Hazes kan prima vriendinnen worden met de mama van Jan Smit. Die ging destijds ook he-le-maal los over Yolanthe.
The OG Gerda
Legendarische televisie was dat.
Excuse me
Love dit. Dat die omhooggevallen bn’ers dit niet kunnen handelen was te verwachten.
- Ja is poëzie toch?
- Gewoon de bittere werkelijkheid
- Marco is m’n boo
- Kraagje omhoog en moraal omlaag
0 stemmers
Is deze diepzinnige tekst ook door Ewbank geschreven? Wat een talent toch! Ik huil van de diepgang.
Zo zoetsappig dat het glazuur van je tanden zal springen
Met een snufje Bløf. Misschien iets over de zee! Ik pies nog net niet in m’n broek van anticipatie.
De dag de je wist dat zou komen wakker worden stamppot eten jas aan
Wat vind je omhooggevallen aan deze reacties? Ik snap bijvoorbeeld de reactie van Jorik van Wageningen wel. Hij vindt dat de leden iets te zeggen moeten hebben over zo’n besluit of dat er in elk geval eerst over gesproken wordt. Dus meer kritiek op de governance (kan ff niet op een beter woord komen) en vindt het proces ondemocratisch. En wat andere reacties die ik lees gaan meer over helpt dit vrouwen in film vooruit? Vind dit geen gekke of onverwachte reacties, lijkt me alleen wel slimmer om die discussie eerst intern te voeren.
Heb ook niet het idee dat iemand per se tegen genderinclusiviteit is, komt op mij over dat ze zich vooral gepasseerd voelen
Ah gemiste kans Bittere Waarheid was mooi geweest in de poll haha
Deze zin zegt voor mij genoeg.
Arme witte mannelijke acteurs die zich gepasseerd voelen, what else is new
Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik dacht dat het er ook om ging dat er nu dus gewoon een prijs minder uitgereikt wordt? Terwijl het winnen van een Gouden Kalf natuurlijk echt top is voor zowel een acteur als voor de film zelf en dat men het dus jammer vindt dat straks nog maar 1 acteur/film dat voordeel gaat hebben in plaats van 2x
Inderdaad, dat idee heb ik ook.
Ik begrijp niet waarom er ooit onderscheid is gemaakt tussen acteurs en actrices maar niet dat zo is is het wel gezellig dat er 2 prijzen te vergeven zijn en is het ongezellig om dat terug te schroeven
Ik heb het stuk niet gelezen maar opzich vind ik het best logisch dat er kritiek is als er eerst twee awards waren en nu maar een. Maar wat ik dan echt bizar vind is dat gender dan het enige onderscheid is dat ze kunnen maken. Wees dan een beetje creatief ofzo haha? Twee awards:
Een voor acteurs in series vs een voor acteurs in films
Een voor aanstormende talenten vs een voor gevestigde namen
Een voor bioscoopfilms vs een voor arthouse films
Je kan toch wel iets bedenken waardoor je alsnog twee awards uitreikt als dat een probleem is?
Die is er. Beste hoofdrol in een korte film komt erbij.