FF Boulevard #6

Ik zou het persoonlijk niet doen, precies om die reacties hierboven.

Mocht het zo zijn dat inderdaad een pand van Bernard huren ( en dat denk ik niet, want dat kunnen 3 studenten echt niet betalen) en dat lekt uit, dan wordt ze door heel Nederland door de dikke stront getrokken.

Op de campus wonen is verplicht bij hotelschool Amsterdam in het eerste jaar :woman_shrugging:t2:

8 likes

Ten minste één van deze 3 studenten is geen standaard student. Het is in bepaalde kringen echt niet vreemd dat ouders een deel de huur betalen. Een amsterdams appartement met 3 slaapkamers (al dan niet van Oom Bernhard) kost misschien €2000. Het is echt niet onvoorstelbaar dat zo’n student dat al dan niet met hulp van ouders 1/3 daarvan kan opbrengen.

Ik weet het niet beter dan bij, maarik ben dan ook niet zo stellig.

5 likes

Waarom zou huren van Bernard precies erger zijn dan een overpriced huis huren van een willekeurige andere verhuurder in A’dam?

38 likes

Misschien hebben haar vriendinnen ook wel rijke ouders, heeft een van hun het appartement gekocht en huren ze het daarvan.

6 likes

Dat zou ook nog heel goed kunnen. De ouders van Bo (van echte Gooische meisjes) hadden toen ook een appartement in Amsterdam waar Bo en haar zusje tijdens hun studententijd in woonden.

Dit is zo’n ongelofelijk ongenuanceerd denkbeeld.

10 likes

Het is toch gewoon een feit dat Eloise een van de meest geprivilegieerde mensen in ons land is, daarom schiet de suggestie dat zij het ontzetttttend moeilijk heeft gehad op de huidige woningmarkt een beetje in het verkeerde keelgat. Wat me niet zo gek lijkt in deze tijd waarin mensen in fucking parken in zelfgebouwde hutten slapen, op campings wonen met kleine kinderen en op hun 40e nog bij hun ouders moeten wonen. Doet verder helemaal niks af aan de persoon die ze is. Het is nog meer kritiek op die AD-reporter die dat zinnetje uit zijn toetsenbord kreeg dan kritiek op Eloise zelf.

50 likes

Dat je ouders het hebben, betekent nog niet automatisch dat ze het ook aan jou geven, of dat je het überhaupt wilt hebben.

Allemachtig wat een simpele vooroordelen over geld

14 likes

Joh zelfs als die meid met haar zuurverdiende centjes van een bijbaantje bij de AH dat appartementje huurt… denk je niet dat haar naam haar 100x eerder een huis heeft opgeleverd? Zij hoeft maar naar een makelaar te bellen en die laten alles uit handen vallen om iets te fixen.

Ik snap echt niet dat mensen het hier voor haar op gaan nemen dat wij het heus bij het verkeerde eind hebben en dat zij vast geen enkele vorm van privilege heeft gehad om een huis te krijgen en dat wij kwaadaardige forummers niet zo moeten pesten en vooroordelen hebben over haar privileges! Dan moet je echt leren hoe de wereld in elkaar steekt hoor, allemachtig.

19 likes

Wauw het is echt lang geleden dat ik zoveel aannames in één post heb zien staan.

8 likes

Het gaat hier om een lid van de koninklijke familie (foutje), mensen die puur vanwege hun geboorte geld krijgen van ons allemaal. Come on, daar mag echt wel commentaar op worden gegeven.

22 likes

Maar in principe heeft die meid 1 á 2 instastories geplaatst waarin ze alleen heeft gezegd dat ze met vriendinnen in een appartement gaat wonen, vind het toch bijzonder dat dat zoveel doet met mensen.

43 likes

Ze is lid van de koninklijke familie, niet het Koningshuis. Dat zijn er slechts tien, incl de ouders van Eloise. Maar ja, potato potato haar ouders zijn rijk en ze zal niet onder een brug hoeven slapen.

1 like

Ach zij betaalt dat appartement vast zelf van die gratis KLM tasjes die ze onlangs heeft verkocht

21 likes

Zag wel dat ze allemaal 2e hands spulletjes heeft gekocht. Koningshuis of niet, we worden allemaal blij van leuke dingen voor een laag prijsje. :slightly_smiling_face:

4 likes

Heb niet alles meegelezen in dat topic maar ging toch niet per se om dat ze het niet mag benoemen, maar meer de veelheid en frequentie

2 likes

Oh ik dacht dat gatekeeping het meer betekent dat je interessant gaat lopen doen, vanuit een (naar eigen mening) meer aanwezige kennis over een onderwerp? Maar wil gatekeeping nu niet gatekeepen

Dit was toch van; pfff ze kwam wel heel negatief over hele tijd. Wat is daar mis mee als je die observatie of beleving hebt. Nogmaals ook niet al haar uitspraken gevolgd

1 like

Ja geen idee misschien multi interpretabel haha je hoeft het niet aan te passen. Kan de evt sarcastische ondertoon er niet uithalen.

maar bedoelde meer; was ergens wel een rake en gepaste observatie?
Hoewel ook subjectief? Niet van; “Elize mag nooit meer iets posten want”

Zooo privileged 🥲… dacht ook meteen oo via je oom zeker. Vond dat dansje ook heel cringe. Ze gaat wel met nog 2 andere meiden daar wonen. Maaja wie wil dat niet op die leeftijd.

1 like