FF Boulevard #8

De kritiek gaat meer over de thematiek van t optreden (hel, vuur, letterlijk de titel van t nummer “Unholy” etc.) maar ik vraag me inderdaad af hoeveel mensen hier over waren gevallen als het 2 hetero’s (of buiten de LHBTQI+ community kan ik beter zeggen) waren. Alles wat Sam doet wordt momenteel de grond ingetrapt, echt ziek om zoveel pure haat te lezen over gewicht, identiteit etc.

7 likes

Dat ga ik zeker niet ontkennen, maar waar in dit topic zijn seksistische dingen richting of over Beyoncé gezegd dan?

4 likes

ik denk dat het inderdaad een combinatie is van queerphobia maar daarnaast ook de normalisering van conspiracy/haatdragend gedachtegoed in de VS (en daarbuiten) achter een christelijke façade

7 likes

Dat anno 2023 religie nog steeds probleem #1 is, juist steeds meer een probleem wordt. En dat die kant de rest als het probleem ziet. Het is de basis van alle shit op de wereld en toch kan ik me erover blijven verbazen.

2 likes

Blijkbaar wordt zeggen dat je Beyonce niet vernieuwend vindt door sommigen gelijk gesteld aan racisme en/of seksisme

4 likes

Ughh je kan het commentaar op beyonce toch wel in enige wereldcontext zien? Of heb je nog nooit iets van seksisme/patriarchaat gemerkt ofzo :joy: : het kan simpelweg best richting seksisme gaan als je een duidelijk getalenteerde, vernieuwende, hardwerkende vrouw op hetzelfde niveau plaats als een man die vast ook hard werkt maar wel duidelijk een minder grote carrière heeft gehad. Ik houd niet van Beyoncé maar zelfs ik kan zien dat haar muziek en de stempel die zij op de muziek heeft gedrukt de laatste 20 (?) jaar echt enorm is. Harry styles komt net kijken soort van :stuck_out_tongue:

20 likes

Bro

11 likes

“Ja maar ik heb het niet letterlijk gezegd dus confronteer mij aub niet met de fout die ik heb gemaakt”

5 likes

Maar het is een award voor beste album van het jaar. Niet een oeuvre award. Lijkt me dat niemand ontkent dat Beyonce al heel lang meedraait en succesvol is.

2 likes

https://www.instagram.com/p/CoUybu1L1LN/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Zag deze voorbij komen, lijkt me erg relevant in deze discussie. Want het gaat natuurlijk niet alleen om seksisme, maar ook heel erg om racisme

8 likes

Het zal vast ook te maken hebben met queerphobia , maar dat (angst voor) satanisme gedoe is toch ook al zo oud as de weg naar Rome, nu is het Sam Smith en vroeger was het Madonna, etc.

En @Daelyss ik deel echt volledig jouw mening, sowieso heb ik eeuwig respect voor Beyonce sinds ik ooit hoorde dat zij als klein meisje achter een auto moest aanrennen en tegelijkertijd moest zingen om zo haar stem te trainen aah arm kind. En dan Harry Styles :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik gooi dit artikel ook even in de mix.

Ik heb even gegoogeld hoeveel Grammy’s deze dames hebben. Het is niet een uitgebreid onderzoek, dus neem het met een korrel zout
Whitney Houston: 6
Mariah Carey: 5
Taylor Swift: 12

Edit: En deze ook nog

6 likes

Ik ben nog aan het bijlezen, maar heeft het er ook niet mee te maken dat Beyoncé al veel langer meedraait dan Harry? Dan heb je gewoon veel meer ervaring en meer kansen om jezelf te innoveren en vernieuwende muziek te maken.

Oh edit haha, ik lees nu dat @crazyplantlady ook iets in deze strekking heeft gepost.

8 likes

Het is toch geen aanmoedigingsprijs? Genoeg artiesten die Album of the Year winnen voor een van hun eerste albums en artiesten die gedurende hun hele carrière beloond worden (Taylor Swift heeft er drie voor beste album in de kast staan).

3 likes

Oh ik bedoelde het niet als reactie op de prijs, maar meer op dat de muziek van Beyoncé innovatiever/meer bijzonder is. Ze heeft gewoon veel meer ervaring en daar leer je van.

5 likes

Ah zo, maar dan zeggen we toch gewoon hetzelfde?

2 likes

Als alle andere redenen al niet genoeg waren om de grammy’s af te schrijven dan is Taylor Swift er ook nog :sob:.

2 likes

Over onterecht gesproken inderdaad :weary: Mr Morale had ik ook liever zien winnen dan Harry (of Beyoncé), maar dat is idd smaak

Edit: ik snap het overlooked argument wbt Beyoncé niet zo, als ze letterlijk de meeste Grammy’s heeft gewonnen gaat dat toch niet meer op?

2 likes

Omdat ze op een award na altijd in de urban en r&b categorieën wint. Zien we met heel veel artiesten, denk dat er hierboven een artikel is gedeeld. Hoe komt het dat het aantal zo laag is, als zwarte artiesten aan de bakermat liggen van veel genres?

11 likes

Ah excuus artikel gemist, ga ik eens opzoeken. Had niet door dat ze enkel die prijzen had gewonnen. Dan sowieso eens!!

3 likes