FF Boulevard #8

Aaaah love it, dank voor het delen!

4 likes

En country is eigenlijk ook zwarte muziek.

7 likes

Oh, dat wist ik niet! Desondanks nog steeds een heel leuk filmpje. Voor wie het nog niet gezien heeft, het is Hot in here van Nelly in een Country jasje en het klinkt zooooo goed :notes:

5 likes

Een artikeltje erover. Vaak wordt het genre bluegrass genoemd als het om zwarte artiesten gaat, want :sparkles: racisme :sparkles:

9 likes

heb je je hier meer informatie over? ik herken het (met mijn beperkte kennis) niet zo terug, bluegrass is een subgenre van country dat in mijn ervaring grotendeels vertegenwoordigd wordt door witte mannen waarbij de invloed van afro amerikanen op het genre juist gewist is.

6 likes

Ik dacht dat ik het in een podcast erover hoorde (cocaine and rhinestones.). Maar ik heb mij inderdaad verkeerd herinnerd. Bluegrass is vooral muziek uit Appalachian (volgens mij een redelijk arm gebied in Amerika destijds). En verder heeft het dezelfde invloeden als country.

Maar je hebt gelijk. Mijn hersenen hadden een loopje met mij genomen

2 likes

Ik heb even gekeken waar de Grand Ole Oprey staat en die is in Tennessee
dat verklaart wel het een en an ander. Zeker als je Tennessee and racism googelt

1 like

zijn er van die podcast ook afleveringen over ierse volksmuziek en fiddlers en de invloed daarvan op bluegrass en appalachian? zocht daar toevallig laatst podcasts over maar kon het niet goed vinden

4 likes

Maar wat maakt een Taylor Swift minder artiest dan een Beyoncé?


Anyways dit past ook wel bij die Grammys discussie. Het is gewoon een kwestie van slim het spelletje spelen

4 likes

Lizzo gaf aan dat zij de eerste zwarte vrouw is sinds ‘I will always love you’ van Whitney Houston die best record wint. Dat is toch bizar


8 likes

Nee, deze is echt gebaseerd op countrymuziek

5 likes

Ha, suf eigenlijk dat ik er zelf nog niet zo naar had gekeken. Gekke leo.

57 likes

Ja dit lijkt me een goede optie. Ik kreeg als 18 jarige een relatie met een 23 jarige, en toen we 20 en 25 waren had ik pas door dat hij eigenlijk een kneus was. Hij kreeg later weer een vriendin van 18 en die heeft hem drie jaar later ook weer gedumpt.

7 likes

Love it dat het in het FF Boulevard topic over country gaat.

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik postte 2 maanden terug ofzo in het impopulaire meningentopic dat ik in een country periode zat en er zo gelukkig van werd. Ik ben er nog steeds niet uit haha maar echt na weken nonstop country luisteren via Spotify kwam ik hem pas tegen en hij is nog steeds de enige zwarte countryzanger die ik ken. Ben wel benieuwd naar meer dus als iemand tips heeft heel graag!

4 likes

Kane Brown

4 likes

Ah, de Leonardo van de lage landen.

6 likes

Helaas ken ik niet meer zwarte countryzangeres maar heb wel een ander tipje voor je. Mocht je van concerten houden, in de Melkweg komen geregeld bekende countryartiesten voor een prikkie spelen. Heb daar Darius Rucker een keer live gezien :heart_eyes: hij was echt goed.

3 likes

Toch best smeuĂŻg dit:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/294699731/live-advocaat-roxeanne-rachel-heeft-tonnen-achtergehouden

đŸ«ŁđŸ„Ž

2 likes

Zeg, is de Royce ook weleens advocaat voor de “good guys”? Hij verdedigt altijd een beetje aparte typetjes.

Ook leuk om te zien dat hij een stagiair weer lekker door allemaal tijdschriften heeft laten bladeren. Is wel wat minder juicy dan een forum.

7 likes

Op zich word je ook niet per se advocaat om ‘the good guys’ te verdedigen haha

12 likes