Maar in dit bericht bedoelt Shaaar volgens mij iets anders dan dat jij erin leest?
Omdat ik je los van de spraakverwarring veel te hard vindt reageren op zo een gevoelig onderwerp.
Het is een hele rare vraag op te stellen. Ik schrijf rare reactie, want dat is wat het was. Als je op dat moment gewoon had gezegd, dat het inderdaad een idiote vraag is om te stellen in een discussie omtrent dit zeer gevoelige onderwerp, had niemand je iets verweten.
Maar in plaats daarvan ging je een heel pleidooi opschrijven. Niemand heeft gezegd dat Hippe_kikker jouw slachtoffer is. Maar wel dat het een hele rare reactie is. Vragen naar mensen hun persoonlijke ervaringen in een discussie over verkrachting/aanranding is super raar.
Je berichten laten weinig empathie zien voor slachtoffers. Hippe_kikker schreef in haar bericht dat ze uit ervaring sprak.
Sorry voor jou, maar jij gaat niet voor mij bepalen op welke toon ik een inhoudelijke discussie mag voeren. De rest van dit gesprek is ik die mezelf probeer te verweren omdat jullie mij van iets beschuldigen wat gewoon niet zo is. Daar ga je al helemaal niet voor mij in bepalen hoe ik mezelf mag verdedigen, zo werkt dat niet als je zelf fout zit.
@Tessje2 ik vind het dus geen hele rare vraag. Seks is persoonlijk. Mijn mening over seks komt voort uit persoonlijke ervaringen, die van haar ook, dat vormt wat je vindt.
Maar ze mag je toon wel te hard vindenâŠ
Jij mag bepalen welke toon je gebruikt. En wij mogen bepalen hoe we daarop reageren.
Ze schreef een grijs gebied tussen nee en seksueel geweld bestaat niet.
Ik bepaal dat zeker niet voor jou maar ik mag er wel een mening over hebben. En dat heb ik ook. Ik vind jou onnodig hard over zo een gevoelig onderwerp. Prima dat jij zo wil zijn. Als je je daar fijn bij voelt moet je dat vooral doen. Maar neem het dan ook gewoon dat mensen je hierop aanspreken.
En ik mag weer bepalen hoe ik daarop reageer en zo kunnen we doorgaan. Weetje dit is echt zinloos. Er heeft werkelijk niemand op mijn inhoudelijke standpunt gereageerd, het is ook geen vreemd standpunt want het is hier eerder ook al door een ander gezegd en dat resulteerde niet in zoân rel. We kunnen nog uren doorgaan over hoe ik blijkbaar onnodig hard ben, prima. Echt geen zin in.
Maar je stelde geen open vraag: je maakte een statement. Letterlijk: Dan vraag ik mij af of je wel eens seks heb gehad. Dat is geen vraag.
De originele post van Hippe_kikker wordt goed samengevat door Bertha. Op basis van die reactie doe jij de aanname dat iemand die dat vind nog nooit seks heeft gehad. En dat vind ik een rare reactie, en daar reageerde ik op.
Dit heeft zeker geen zin. Als je niet naar jezelf kan kijken en alleen je eigen visie kan zien. Terwijl meerdere mensen aangeven dat je anders had kunnen reageren. Maar zoals ik al zei: als jij je daar fijn bij voeltâŠ
Dat mag je een rare reactie vinden. Als iemand zegt dat de lucht altijd blauw is vind ik het ook logisch om te vragen om iemand wel eens buiten is geweest. Ik vind dat relevant omdat het heel makkelijk is om iets te vinden van een situatie die je nog niet hebt meegemaakt. Niet omdat het verder wat uit maakt voor wie je bent of hoe waardig je bent of iets in die trant, maar omdat het uitmaakt voor wat je zegt en waar je je op baseert. In mijn ogen zit er grijs gebied tussen nee én seksueel geweld. In een persoonlijk gesprek tussen jou en mij óf misschien zelfs zonder de hele heisa hierboven had ik je nu zo een handvol situaties kunnen beschrijven waarin die lijn tussen slachtofferschap en daderschap gewoon niet zo keihard is. Ik kan je daarnaast ook zo wat voorbeelden geven van contexten waarin juist die erkenning van grijs gebied cruciaal is. Het staat jullie vrij om te geloven dat er geen grijs gebied bestaat én ook om mij af te schrijven omdat je me een trut of erger vindt omdat ik geen extra woorden ga gebruiken om heel omfloerst te zeggen wat ik denk. Of excuses ga maken die ik simpelweg niet meen.
Ik vind dat je het duidelijk uitlegt en ben het helemaal met je eens.
Er staat in de Volkskrant van dit weekend een artikel van een journaliste die slachtoffer is geworden van juicekanalen: Als feiten niet tellen. Ik had al een hekel aan Yvonne en kornuiten, maar het is echt stuitend om te lezen hoe iemands leven plotseling totaal verandert als die hyenaâs je âexposenâ.
Misschien handig om een link te delen?
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/toen-een-juicekanaal-mijn-wereld-op-zijn-kop-zette-dacht-ik-dat-de-waarheid-me-zou-redden-helaas~b76660665/
Thanks. Ik lees hem in de Volkskrant app, daar heeft het artikel een andere titel
Toch belde Ruperti met Jager om te zeggen dat er âde nodige nare dingenâ over Ten Damme naar buiten zouden komen als zij en haar management het gesprek niet aangingen. De zangeres is een van degenen die Ali B beschuldigen van seksueel misbruik.
Ruperti en Jager hebben zaterdag een gezamenlijke verklaring over het telefoongesprek uitgebracht. Beide advocaten, die elkaar als oud-kantoorgenoten goed kennen, zeggen daarin dat het gesprek âniet op een dwingende of zelfs op intimiderende wijze heeft plaatsgevondenâ.
Ze zegt dat ze de toon en aard van het gesprek met Ruperti niet als intimiderend heeft ervaren, maar dat de inhoud dat wat haar betreft wel was.
Als je namens je cliĂ«nt belt naar de advocaat van een vermeend slachtoffer. Met de boodschap dat het slachtoffer zijn/haar bek moet houden, want anders kunnen er nare dingen gebeuren. Ben je gewoon âgoedâ ouderwets aan het intimideren. Het maakt echt geen reet uit of je de advocaat van het slachtoffer al vanaf de luiers kent.
Ali B is geen client van Ruperti, ze zijn alleen bevriend (dacht ik ergens gelezen te hebben). Verder snap ik er ook vrij weinig van waarom hij het nodig vond om zich in deze zaak te mengen.
Dan is het nog dommer van âm. Je helpt je vriend hier echt niet mee
Ja eens, ik snap ook echt niet dat je je vrijwillig mengt in zoân zaak waarin de sympathie voor Ali B sowieso al -10 is
En Ali tijdens die rechtszaak nog doen alsof het allemaal onzin was. Wat een leugenaar! Ik hoop dat de rechtbank dit meeneemt in de straf. Nog wat extraâs bovenop die 3 jaar die het OM eist.