Waar staat dit? Ik lees alleen maar berichten over 30 jaar.
Dat ik de straffen te mild vindt in het algemeen. Ik zeg niet dat zij een voorbeeld aan de VS moeten nemen, absoluut niet. Maar voor sommige daden vind ik dat ze wat harder mogen optreden.
Ik denk dat het verkeerd vertaald is, hier staat bijvoorbeeld wel 30 years to life.
Eerste kans op vrijlating is dus na 30 jaar maar het is geen garantie dat hij dan vrij komt. Dus eigenlijk levenslang, met de mogelijkheid van parole na 30 jaar
Oh ik zie het ja! Thanks, snapte het al niet
Hahaha maar echt? Ik vind het echt interessant dat mensen hier, van alle heuvels waarop je kunt sterven, degene kiezen van twee wereldberoemde supersterren die het echt geen ene klote boeit wat een paar rando’s op een NL forum over ze te melden hebben. Over Waylon, de fam Hazes en weet ik het wie mag alles gedeeld worden, maar arme Sophie Turner en Joe Jonas
Bovendien zag ik deze roddel ook al voorbijkomen in een van de 100 Reddit threads erover, dus het is niet alsof dit de eerste plek op heel het internet is waar het ter sprake komt
En waarom dan? Want hogere straffen zorgt er niet voor dat mensen geen strafbare dingen doen omdat ze van te voren niet over de hoogte nadenken en de kans op herhaling wordt ook niet kleiner omdat eigenlijk niemand als een beter mens uit de gevangenis komt. Is het dan alleen voor je eigen gevoel of zit er een andere gedachtegang achter?
Als iemand de rest van z’n leven in de gevangenis zit, is de kans op herhaling natuurlijk wel kleiner. Zelfde bij een 30 jarige straf, kans dat opa nog op boevenpad gaat lijkt me toch kleiner dan wanneer iemand relatief jong uit de gevangenis komt
Het is wetenschappelijk bewezen dat hard en lang straffen niet werkt. Het werkt niet om af te schrikken en het lost uiteindelijk ook niet veel op. Hier is ontzettend veel over te vinden en lezen.
Het lijkt me dat in de praktijk nog wel een verschil zit tussen een straf van bijvoorbeeld 1 jaar, verdubbelen naar 2 jaar. Dan heb je tweemaal zo veel straf, en daarna nog de rest van je leven voor recidive. Maar ik geloof niet dat als je het hebt over de hele zware straffen, het niet uitmaakt of iemand bijvoorbeeld 20 of 40 jaar straf krijgt, simpelweg omdat die laatste optie 20 jaar aan recidive kansen wegneemt. En levenslang ja daar wordt voor het gemak nooit op ingegaan, maar het hele argument van “straf lost niets op”, gaat dan niet op.
Ik vind meerdere vrouwen verkrachten wel wat heavy
Eens met jou. Straf lost zéker wat op. De veroordeelde wordt er niet veel beter van, maar de maatschappij is wel tijdelijk beschermd tegen de veroordeelde en het gevoel van vergelding (ook een doel van straffen) is groter bij een langere gevangenisstraf.
ik snap je standpunt vanuit het oogpunt draaideurcriminelen en jeugdcriminaliteit, maar vind je daadwerkelijk in dit geval van meerdere brute verkrachtingen dat hij geen zware straf verdient?
Naast deze punten vind ik het signaal over de ernst van de misdaad ook sterker als de straf heel hoog/lang is.
En hoe groot is uberhaupt de kans dat een verkrachter een ‘beter mens’ wordt en het na zn straf nooit meer doet? Volgens mij ongeveer nihil.
Oh dat wil ik ook absoluut niet goed praten!
Maar?
Niks?
Een van de slachtoffers heeft op Twitter gezet dat ze inmiddels ook alle brieven van de rechtbank gekregen heeft. Die aan de rechter waren toegestuurd voor straf reductie van Masterson.
Ook Ashton Kutcher en Mila Kunis blijken de rechter om straf vermindering te hebben verzocht
Ja, en een van de slachtoffers (en iemand die werkte op de set van That 70s show schijnbaar?) plaatste ook onderstaande op Instagram. Ik zag trouwens in de Reddit thread hierbij dat Ashton Kutcher ooit spontaan langsging bij een ex-vriendin, dat ze niet reageerde toen hij haar riep en dat hij rode wijn op de vloer zag liggen. Toen is hij weer weggegaan. Later bleek dat ze toen zojuist doodgestoken was (en dat de ‘rode wijn’ dus bloed was). Zijn vingerafdrukken waren op de crime scène en hij was daardoor zelfs getuige in de rechtszaak. Bizar verhaal, nooit gehoord?
Wat is dan je argument??
Typisch
Mila kan ook echt niet goed acteren btw in dat filmpje