FF Eindejaarsupdate 2020

Inmiddels is het einde van 2020 alweer in zicht, dus hoog tijd voor een update! In 2020 hebben we weer veel beleefd met zijn allen. Zo kwamen we onverwachts terecht in een pandemie wat regelmatig voor een levendige chat zorgde tijdens de persco’s en werden we net niet voor de rechter gesleept door de zoon van Nederlands bekendste misdaadverslaggever. Al met al weer een bewogen jaar maar wellicht voor velen ook een jaar om snel weer te vergeten…

Leden

In totaal heeft het forum nu 3281 leden. Daarvan zijn er 781 nieuw in 2020 aangemeld. Hoewel we gemiddeld zo’n 2 nieuwe aanmeldingen per dag hebben, sprong 20 augustus er behoorlijk uit met maar liefst 21 nieuwe leden. De gemiddelde leeftijd van alle leden is rond de 28/29 jaar.

We werden het vaakst gevonden via Google (325.496 clicks), Pinterest (4199 clicks) en op een verrassende -of toch niet- derde plek Kwakzalverij.nl (2301 clicks).

De top 3 van topics die daarbij gevonden werd, is als volgt:

  • Beutyblogtopic
  • Mommybloggerstopic
  • Het andere Youtubers/Bloggertopic

Influencers blijven zo te zien onverminderd populair als zoekactie op het internet.

Forumactiviteit

In totaal hebben we zo’n 2800 topics, waarvan er 696 in 2020 zijn geopend. De dag waarop de meeste topics werden aangemaakt was 15 maart met maar liefst 17 nieuwe topics.

De top 5 categorieën waarin deze topics zijn gemaakt zijn:

  • 55 in Centraal Station
  • 34 in Entertainment
  • 23 in FF Quiz
  • 16 in TV
  • 8 in Culinair

De top 5 van topics waar dit jaar het meest in gepost werd:

  • Wat je even kwijt wilt (71.068 berichten)
  • Stel je persoonlijke vraag (44.406 berichten)
  • Coronavirus/caronatopic (36.436 berichten)
  • Het andere Youtubers/Bloggerstopic (35.098 berichten)
  • Beutyblogtopic XL (22.088 berichten)

De drukste dag om bij te lezen op het forum was 28 december met in totaal 269.689 pageviews. Een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar toen de drukste dag (27 oktober 2019) in totaal 168.694 pageviews opleverde. De rustigste dag was op 14 februari met 140.074 pageviews. Vermoedelijk gooide Valentijnsdag hier roet in het forumfeminarum-eten.

De drukste dag om te schrijven in 2020 was overigens een heel andere dag, dat was 5 november met 15.421 posts. En de minste inspiratie hadden jullie op 23 januari, met 7.847 berichten.

Wederom was @grace de meest enthousiaste poster in 2020 met 8.445 berichten. Zelfs het krijgen van een baby weerhield haar er niet van om te strijden voor deze felbegeerde plek. Op plek twee, net zoals vorig jaar, met een mooie score van 7.399 posts staat @Zemraluani. Wel nieuw op plek 3 vinden we @Vaiana met 7.313 posts. @Soy.peor heeft echter nog één dag om haar in te halen na het schrijven van deze update met 7.300 posts maar dat weet ze uiteraard zelf niet. Het blijft nog even spannend!

Gekeken naar de forummers met de meeste activiteit in zijn totaliteit (denk aan aantal berichten gelezen, meeste topics bekeken, meeste likes uitgedeeld etc.) komen we tot een geheel andere top 3. Dan vinden we met stip op nummer 1 @Bird. Op een mooie tweede plek @Luzarl. En op de derde plaats @Bubbless.

Maar vergeet niet dat we ook een heleboel actieve lurkers hebben! @stingray was de meeste actieve lurker in 2020 met 831.892 gelezen berichten. Op plek twee vinden we @dulcis met 806.101 gelezen berichten. De derde plek gaat naar @foster. Zij las in totaal 708.700 berichten. Wat ons betreft hierbij een uitnodiging om gezellig mee te posten!

De meest gelikete post in 2020 met 419 likes is de post van @Joejoejoe die haar kerstcadeau met liefde wilde delen met de gulle gever. Over het gehele jaar werden zo’n 3.1 miljoen likes uitgedeeld met de meeste likes op 14 december (15.117 likes).

Op dit forum besteden we ook aandacht aan verjaardagen en forumjubilea. De welbekende taartjes en taartpuntjes zullen jullie niet ontgaan zijn. Maar wist je dat we ook een verjaardagskalender hebben? De meeste verjaardagen vierden we op 30 september met jarigen @SayMyName, @L.C., @Aguamenti, @Hettie, @Slakje, @HotWing95 en @Tissuebox. Heb je je verjaardag nog niet ingevuld, kun je dit doen op je profiel.

De FF quiz was ook dit jaar weer een groot succes. Maar helaas komt aan alle mooie dingen een eind. Veel dank aan @Eddie voor het organiseren van vele mooie edities. Mocht iemand het stokje over willen nemen, laat het haar dan vooral even weten.

Ten slotte

Ook dit jaar willen we jullie allemaal hartelijk danken voor het voortdurende succes van dit forum. Hoewel leden komen en gaan, hebben we inmiddels een flinke groep vaste gebruikers die dit forum dagelijks vult met spannende, leuke, verdrietige en bijzondere verhalen. We zijn er trots op dat dit forum heeft uit mogen groeien tot een plek waar zoveel lief en leed gedeeld wordt met elkaar en waar mensen tevens graag van elkaar leren. We zien er naar uit dit komend jaar voor te zetten, samen met jullie!

Namens het FF-team

Nescio, Lula, Mhysa

264 likes

Indrukwekkende statistieken weer :pleading_face:

Dankjúlliewel Nescio, Lula, Mhysa :fireworks::orange_heart:

3 likes

Wow, ik ben dus gewoon forumfeminarumfamous :sunglasses: mijn jaar kan nu al niet meer stuk :heart:

24 likes

Ben elk jaar weer dankbaar dat @grace nét weer iets triester is dan ik

Dankje voor je bestaan.

81 likes

Heerlijk overzicht weer !

Leuk overzicht. Bedankt en een gelukkig nieuwjaar!

Daar doe ik het allemaal voor

5 likes

Leuk om te lezen. Jullie bedankt voor het forum, heeft me weer heel wat lachbuien, en leermomenten opgeleverd dit jaar!

Leuk om zo te lezen! Dank jullie :slight_smile:

Wat een leuk overzicht!

Leuk overzicht van het afgelopen jaar! Het was een goede beslissing om mee te doen ipv allleen maar mee te lezen

1 like

Leuk om te lezen, en bedankt weer voor het draaien van het forum! :slight_smile:

Yay leuk overzicht weer!

Ik vind het bijna schokkend hoeveel berichten de lurkers lezen. Ik zit hier al vanaf het begin en zit op 400 duizend nogwat. En ik vind dat ik hier al te veel tijd doorbreng met alleen lezen… Ga eens meeposten!

1 like

Heel leuk bericht! En damn, die statistieken! Ik sta er echt te weinig bij stil hoeveel lurkers mijn berichten mee kunnen lezen. Ik heb vaak echt het idee dat ik het maar deel met max 50 personen, haha.

4 likes

Ja is ook voor mij een reality check haha, 3281 leden damn

2 likes

Zo leuk om dit te lezen elk jaar!
Bedankt voor het modereren alle tijd die jullie er in stoppen :heart:

Haha geen tijd, moet nog wat topics bijlezen :sweat_smile:

Mogen we een keer allemaal een euro doneren voor de hostingkosten?

8 likes

Bedankt FF-team! :heart:

Leuk overzicht. Bedankt voor al het werk dat jullie in het forum steken!