FF Quiz 2019 - Deel 15

Dinsdagavond is het tijd voor de vijftiende FF quiz van het jaar. Van 20.00 tot 22.00 duiken we de EGFF geschiedenis in. Geen idee waar ik het over heb? Hier vind je vast antwoord op je vraag. Meld je vooral ook aan als quizmaster zodat we deze traditie kunnen voortzetten.

tenor-2
Ben jij bij deze trip down memory lane?

  • Ja
  • Nee, vuile bitch

0 stemmers

Ik wil jullie vragen niet in dit topic te posten tot ik alle vragen heb gepost. WACHTEN!!!

@moderators Kan dit topic gepind worden?

4 likes

VRAAG 1

‘Het is gebeurd…’, menig forummer zal bij deze woorden moeten denken aan de moeder van een forummer die op bijzondere wijze het leven liet; zij zou van de trap op een spies zijn gevallen. Gelukkig bleek dit achteraf niet waar te zijn. Het EGF is jaren later helaas wel overleden. De eerder genoemde zin kwam destijds nog vaak langs.

Welke celebrity is in het jaar dat het EGF stopte overleden?

  • Mark Salling
  • Chester Bennington
  • Karl Lagerfeld
  • Lil Peep

0 stemmers

VRAAG 2

Een andere uitspraak die we hier vaak voorbij zien komen is ‘mijn cavia is doder’. Wat kunnen cavia’s, in tegenstelling tot het meten van leed, niet?

  • Zwemmen, gewoon voor de leuk
  • Kleuren zien, daarom happen ze weleens per ongeluk in een vinger
  • Zweten, zodat ze afkoelen
  • De hik krijgen

0 stemmers

VRAAG 3

Een forummer die niet snel vergeten zal worden… Dat geldt zeker voor suikertje… en haar herkenbare schrijfstijl…

Wat is de molecuulformule van suiker…?

  • C7H5NO3S
  • C12H22O11
  • C2H5OH
  • C3H6O

0 stemmers

VRAAG 4

Ook Betty_88 zullen de meeste forummers zich nog wel herinneren. Onder deze naam postte een beutyblogger mee om zichzelf op te hemelen en andere beutybloggers minder goed uit de verf te laten komen.

Trollen zijn niet alleen op fora een bekend fenomeen, ook in de fantasy wereld zie je menig trol voorbij komen. Zo ook in Lord of the Rings.

Welk soort trol zul je daar niet in aantreffen?

  • Watertrol
  • Sneeuwtrol
  • Steentrol
  • Grottrol

0 stemmers

VRAAG 5

We blijven nog even bij Lord of the Rings. Hoeveel Oscars hebben alle films samen gewonnen?

  • 12
  • 15
  • 9
  • 17

0 stemmers

VRAAG 6

tumblr_91d3a376aa5a40b003979339f7b260a2_4f5a0794_400

Deze trollen zullen jullie vast ook nog wel kennen. Ze zijn uitgevonden door een visser en houtsnijder die geen geld had voor een kerstcadeau voor zijn dochter. In welk land hebben deze trolletjes hun oorsprong?

  • Noorwegen
  • Polen
  • Hongarije
  • Denemarken

0 stemmers

VRAAG 7

Forummers zijn ook gek op hun huisdieren. Vooral op konijnen die op Dan ‘uit Gossip Girl’ Humphrey lijken. Maar wie schreef eigenlijk de Gossip Girl boeken?

  • Jill Mansell
  • Cecily von Ziegesar
  • Cecily Ahern
  • Sophie Kinsella

0 stemmers

VRAAG 8

og-image-200x200
We zijn hier gek op konijnen. We sturen foto’s van ze naar de apotheek en vergelijken ze met acteurs. Naast konijn Dan kennen we nog meer bekende konijnen. Hoe wordt Nederlands bekendste konijn, Nijntje, in het buitenland vaak genoemd?

  • Nina
  • Naff
  • Miffy
  • Minnie

0 stemmers

VRAAG 9

Ik zal het jullie niet aandoen om een foto te plaatsen van deze forumherinnering. De veenmol. Een pechvogel uit ons midden trof dit insect in huis aan.

Waar in Nederland heb je de meeste kans om dit insect tegen te komen?

  • Zeeland en Zuid-Holland
  • Friesland en Groningen
  • Noord-Brabant en Limburg
  • Overijssel en Drenthe

0 stemmers

VRAAG 10

Ook populair, al dan niet in combinatie met een veenmol (of lavendel of een piano) is Thierry Baudet. Hoeveel zetels heeft zijn partij Forum voor Democratie weten te bemachtigen in de Eerste Kamer?

  • 9
  • 11
  • 13
  • 14

0 stemmers

VRAAG 11

Een verkeerd mailtje of bijlage sturen is snel gebeurd. Eén forummer stuurde per ongeluk een foto van een konijn naar de apotheek. Een ander stuurde per ongeluk onderstaand filmpje mee naar een docent.

Uit welk programma komt dit fragment?

  • Dinobabies
  • Platvoet en zijn vriendjes
  • The Land Before Time
  • Dinosaur Adventures

0 stemmers

VRAAG 12

‘Dat je de tyfus in je oogbal mag krijgen’, zo sloot een forummer op creatieve wijze een mail af.

Welk van deze soorten tyfus bestaat niet?

  • Longtyfus
  • Buiktyfus
  • Vlektyfus
  • Paratyfus

0 stemmers

VRAAG 13

In de aankondiging van de quiz werd er al op gehint, de shoptopics van weleer. Forummers openden een topic om al hun aankopen in te delen. Om te voorkomen dat andere forummers al reageerden voordat de topicstarter klaar was met posten werden posts afgesloten met WACHTEN!! of iets in die trant.

Shoppen doen we nog steeds graag. Meestal gebruiken we een pinpas om onze nieuwste aankopen af te rekenen. Hoeveel aankopen betalen Nederlanders met cash?

  • 22%
  • 37%
  • 27%
  • 32%

0 stemmers

VRAAG 14

Ik zat gniffelend mee te lezen: het moment dat één van de leden er achter kwam dat haar ex de nieuwe vlam was van een bekende Nederlander.

Welke bekende Nederlander was dit?

  • Hans Klok
  • Gordon
  • Gerard Joling
  • Hans Kazan

0 stemmers

VRAAG 15

Ook op Forum Feminarum posten we allemaal driftig door. Hoeveel berichten hebben we de dag voor de quiz al met z’n allen geschreven? (Niet stiekem kijken, he)

  • 544000
  • 621000
  • 683000
  • 714000

0 stemmers

5 likes

Leuk! Ik ben alleen ergens met maar 5 min pauze dus gegokt hahaha

1 like

Ik heb het egf nooit gekend, maar toch leuke quiz :wink: Al heb ik ook veel gegokt

1 like

Ik wist de tyfus vraag niet.

Schaam me kapot.

Edit: love de quiz!

8 likes

Superleuke quiz! Ga weer stuk om dat dinofragment.
Ik vroeg aan mijn betavriend wat de formule van suiker was, kreeg ik vraag welke suiker?? Misschien bedoelt ze wel glucose of zacherose!!! Ik moest hem zelfs kalmeren, en dat met dit weer
Edit: hij heeft er nog steeds over hahaha

9 likes

Hahaha, het maakt een hoop los :yum: hopelijk stellen de antwoordmogelijkheden hem een beetje gerust

1 like

Leuk weer! Vind het alleen een beetje jammer dat de keuzes van iedereen nu wel weer direct zichtbaar zijn, vond het vorige keer heel handig gedaan dat ze pas te zien waren na 22:00 :slight_smile:

2 likes

Jaaa, ik en mijn konijn stonden erin! Leuk!

6 likes

Heel leuk gedaan!

1 like

Jaaa gewéldige quiz :love_you_gesture:t2:

1 like

Wat leuk gedaan weer!

1 like

Super leuk!!

1 like

Leuk gedaan, heb weer veel gegokt.

1 like

Echt een superleuke quiz met al die forumherinneringen en creatieve bruggetjes naar vragen! Ik heb er niets van gebakken volgens mij alleen haha

1 like

Heel leuk onderwerp!

Hierbij de antwoorden!

Vraag 1
Welke celebrity is in het jaar dat het EGF stopte overleden?

Dat is Mark Salling. Karl Lagerfeld is in 2019 overleden, Lil Peep en Chester Bennington in 2017.

Vraag 2
Een andere uitspraak die we hier vaak voorbij zien komen is ‘mijn cavia is doder’. Wat kunnen cavia’s, in tegenstelling tot het meten van leed, niet?

Een cavia heeft niet genoeg zweetklieren om te kunnen zweten zodat hij afkoelt. Kleuren zien ze wel, ze kunnen de hik krijgen, en zwemmen doen ze zeker ook

Guinea Pig swim

Vraag 3
Wat is de molecuulformule van suiker…?

C12H22O11 kennen wij ook wel als suiker. De andere formules zijn die van sacharine (een zoetstof), ethanol (de alcohol die in alcoholische drank zit) en aceton (een oplosmiddel).

Vraag 4
Welk soort trol zul je daar niet in aantreffen?

Dat is de watertrol

Vraag 5
We blijven nog even bij Lord of the Rings. Hoeveel Oscars hebben alle films samen gewonnen?

Maar liefst 17 oscars zijn er gewonnen met de LOTR films!

Vraag 6
In welk land hebben deze trolletjes hun oorsprong?

Deze trollen komen uit Denemarken.

Vraag 7
Maar wie schreef eigenlijk de Gossip Girl boeken?

Al deze auteurs schrijven chicklits, maar Cecily von Ziegesar is het brein achter Gossip Girl.

Vraag 8
Hoe wordt Nederlands bekendste konijn, Nijntje, in het buitenland vaak genoemd?

Nijntje wordt in het buitenland vaak Miffy genoemd omdat Nijntje daar niet goed uitgesproken kan woorden. Minnie is een muis en de andere twee heb ik zelf verzonnen.

Vraag 9
Waar in Nederland heb je de meeste kans om dit insect tegen te komen?

Als je in Zeeland of Zuid-Holland woont heb je de grootste kans om een veenmol tegen het niet zo schattige lijf te lopen. In Belgie zijn ze zo zeldzaam dat ze op de rode lijst staan. Vervelend voor de veenmol, maar jij zit er veilig.

Vraag 10
Hoeveel zetels heeft zijn partij Forum voor Democratie weten te bemachtigen in de Eerste Kamer?

De partij heeft dertien zetels in de Eerste Kamer.

Vraag 11
Uit welk programma komt dit fragment?

Dit fragment komt uit Dinosaur Adventures. Uit de Italiaanse versie om precies te zijn, in de Engelse variant zegt Oro ‘Peek’.

Vraag 12
Welk van deze soorten tyfus bestaat niet?

Longtyfus is een verzinsel.

Vraag 13
Hoeveel aankopen betalen Nederlanders met cash?

Nog 37% van de aankopen wordt cash betaald.

Vraag 14
Welke bekende Nederlander was dit?

Hans Klok

Vraag 15
Hoeveel berichten hebben we de dag voor de quiz al met z’n allen geschreven?

Maar liefst 686.000 berichten!

7 likes

Hierbij de scores van gisteren! @oversized en @Zemraluani, gefeliciteerd! En @anon25548216, bedankt voor het snelle toesturen van de scores :smiley:

Forumnaam Score
oversized 13
Leeuwenhart 13
Bertie 10
ParisDarling 10
lijnewiets 10
Jeminae 9
unglaublich 9
basaren 9
Unquestionable 8
Pierlala 8
Keerbeer 8
Manonsterr 8
FrauHelga 8
George 8
Puzzelmeiske 8
Mhysa 7
Ireth 7
Ohappyday 7
Anna88 7
DC2 7
Icedlatte 7
Reality 7
Gelatelli 7
Falafel 7
Cadeaupapier 6
Sakura 6
sofetch 6
Donny 6
Nora89 6
Niffler 6
instantramen 6
Sjern 6
Taksi 6
Lavender95 6
ijsklontje 6
Lemongrab 6
Stroboscoop 6
GEEZ 5
traveljunkie 5
Evenveel 5
beautyloving 5
Elderflower 5
Mazikeen 5
Cookie 5
Sensatie 5
Zilver 5
Insouciance 5
ellegirltalk 5
Ellelala 5
Crystalfire 5
Huismus 4
Blauwra 4
Jauregui 4
Cinnabon 4
Penny_Lane 4
Quinoa 4
Tokio 4
Tachycardia 4
Baratheon 4
Kerselaar 3
Junebug85 3
Rozecoupeschaar 3
Dancingqueen 3
Dazed 3
Norma 3
kali 3
Koekwaus 3
Wortel 3
Sashimi 2
6 likes

haha oef dat is m’n slechtste score tot nu toe denk ik, maar vond het wel een hele leuke quiz !!

Oeeeh 3 goed. Is nog erger dan ik had verwacht haha.

1 like