FF algemeen quiztopic 2019

Na het grote succes van vorig jaar gaat de quiz dit jaar gewoon verder!

Wanneer?
Tweewekelijks, telkens op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag van 20 uur tot 22 uur.

Wat?
15 à 20 meerkeuze quizvragen over verschillende thema’s.

Concept?
Het idee is een beetje naar dat van een pubquiz. Om de twee weken wordt een quiz online geplaatst die we dan allemaal op hetzelfde tijdstip invullen. We houden ook punten en een klassement bij.

Verloop?
Iedere nieuwe quiz verschijnt in een nieuw topic.
Daarin wordt eerst een aankondiging gedaan met daarbij de quizmaster, datum en uur.
Om 20 uur openen de polls. Om 22 uur sluiten ze.
Diezelfde avond worden de antwoorden gepost.
Daarna wordt de scorelijst gepost.

Reglement?
We gaan ervan uit dat iedereen dit wel weet maar het is niet de bedoeling om antwoorden te gaan opzoeken, hulplijnen te gebruiken, voor het stemmen de antwoorden van anderen te bekijken of je stem aan te passen nadat je die zag.

Het is ook niet de bedoeling de quiz samen met anderen in te vullen. Je kan de quiz achteraf natuurlijk door anderen laten maken. Maar op het moment zelf is het maar zo eerlijk als jij alleen antwoordt.

Klassement?

Het voorstel om ieder kwartaal een nieuwe winnaar te kiezen was het populairst dus daar gaan we voor!

Bij iedere deelname kan je punten sprokkelen. Die worden allemaal bij elkaar opgeteld. Na ieder kwartaal volgt een nieuwe winnaar.

Kwartaal 1: januari, februari, maart
Kwartaal 2: april, mei, juni
Kwartaal 3: juli, augustus, september
Kwartaal 4: oktober, november, december

Daarna begint de telling voor het klassement opnieuw.

Daarnaast wordt op het einde van het jaar ook nog eens een winnaar voor het hele quizjaar 2019 uitgeroepen.

Deelnemers?
Iedereen kan deelnemen. Het enige wat je nodig hebt is je ff account.

Quizmasters?

Iedereen kan zich opgeven. Ook wie in 2018 al eens quizmaster was kan opnieuw.
In dit topic verschijnt een overzicht. Wil je graag quizmaster worden? Kopieer dan dit overzicht en voeg je naam en de datum waarop jij de quiz wilt doen toe. De quiz is tweewekelijks op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag.

Alle vragen en feedback kunnen in dit topic!


Info voor de quizmaster

Voorbereiding:

Maak een paar dagen op voorhand een nieuw topic aan binnen de categorie entertainment met de aankondiging van de quiz.

Zorg dat het jaartal en de hoeveelste quiz het is duidelijk in de titel vermeld staan (vb. ff quiz 1 2019)

Vermeld in het topic…

De datum (een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag) en het uur waarop de polls open zijn (20 uur tot 22 uur). De vraag om voor de quiz niks in dat topic te plaatsen. Zo krijg je zelf de kans om je quizvragen al uit te typen en polls en foto’s in te voegen. Let erop dat je polls telkens op openbaar staan. Verwijs even naar dit topic voor wie vragen heeft. Laat in dit topic ook even weten dat er een nieuwe quiz komt.

Tag even de moderators om je topic te pinnen!

Quiz:

15 à 20 meerkeuzevragen om 20 uur posten en om 22 uur de polls sluiten (kan je handmatig doen maar ook vooraf instellen).

Blijf tijdens de quiz wat online om de boel in de gaten te houden.

Na de quiz:

Plaats de juiste antwoorden online. Die kan je eventueel vooraf al in een pb aan jezelf uittypen. Zo kan je de antwoorden kopiëren en worden ingevoegde foto’s meegekopieerd.

Verbetering:

@anon25548216 voorziet de verbetering van de quiz. Dankjewel daarvoor! Het enige wat jij moet doen is de scorelijst posten.

Als quizmaster krijg je zelf ook een score, namelijk het gemiddeld aantal punten van jouw quiz. Daar hoef je zelf niks voor te doen. Die voeg ik toe bij het maken van het klassement.

Stuur iemand van het quizteam een pb moest iets niet duidelijk zijn!

Veeeeeel succes allemaal!
@Evenveel @Pierlala @traveljunkie @Eddie

10 likes

Kwartaal 1

Week 2 - woensdag 9 januari - TantePollewop
Week 4
Week 6 - woensdag 6 februari -Flopsyunicorn
Week 8
Week 10
Week 12
(Week 14)

Week 4 heb ik namelijk examens waardoor ik die week gewoon geen tijd heb

3 likes

Week 2 - woensdag 9 januari - TantePollewop
Week 4
Week 6 - woensdag 6 februari -Flopsyunicorn
Week 8 - woensdag 20 februari - instantramen
Week 10
Week 12
(Week 14)

1 like

Week 2 - woensdag 9 januari - TantePollewop
Week 4 - woensdag 23 januari - Quinoa
Week 6 - woensdag 6 februari -Flopsyunicorn
Week 8 - woensdag 20 februari - instantramen
Week 10
Week 12
(Week 14)

@Eddie, is het goed als ik van de quiz van week 4 een loser editie maak? (dus makkelijke vragen etc). Dat idee was geopperd in het vorige algemene quiz topic :slight_smile:

2 likes

Week 2 - woensdag 9 januari - TantePollewop
Week 4 - woensdag 23 januari - Quinoa
Week 6 - woensdag 6 februari - Flopsyunicorn
Week 8 - woensdag 20 februari - instantramen
Week 10 - maandag 4 maart - Penny_Lane
Week 12 - woensdag 20 maart - Goudlokje

Dan sluit ik het eerste kwartaal af! :blush:

7 likes

Lieve allemaal!
De quiz komt morgen online!
Dus op dinsdag 5 februari!
Rooster technisch kan ik hem niet op de woensdag houden. Ik ben namelijk aan het werk :frowning:

4 likes

Nog steeds pijnlijk dat ik de loserquiz gemist heb met m’n plek 81 haha

5 likes

Haha dikke poep wanneer het gemiddelde van de quiz die je als quizmaster hebt gemaakt ver onder je eigen gemiddelde ligt :tongue:

3 likes

Tip: organiseer een loserquiz, dat doet wonderen voor je gemiddelde als ik naar mijn ranking kijk :sunglasses:

1 like

Ik vind het nog steeds jammer dat ik jouw quiz toen gemist had. Ik vond hem heel leuk

1 like

Als ik die loser quiz niet had gemist was ik 1e geweest

4 likes

Ik wil wel voor week 16 maken als dat goed is?
Week 14 -
Week 16 - woensdag 17 april - Vaiana
Week 18
Week 20
Week 22
Week 24
Week 26

1 like

Ik wil er ook wel een keer 1 maken. Heb al wat ideeën voor vragen :slight_smile:

1 like

He klopt het wel? Ik heb geen quiz overgeslagen volgens mij namelijk en had bij de 4e quiz 15 punten. (Sorry ik vind mopperen op iets leuks als de quiz ook een beetje lullig :see_no_evil:)

1 like

Ik wil even laten weten dat de quiz van deze week, door omstandigheden, niet woensdag maar donderdag zal plaatsvinden!

8 likes

Hè ik wil zo graag een keer meedoen, maar het is iedere keer op een avond dat ik iets heb. Nu moet ik sporten tot half 10 dus dat red ik net niet :sob: Hopelijk de volgende keer weer op een maandag of dinsdag

image

10 likes

HAHAHAA Mooi hoe je op die foto klikt en die meeuw zo groot in je beeld staat.

4 likes

Als het niet erg is dat ik er elke ronde een organiseer :poop:

1 like

Lijkt me leuk!

2 likes