FF Quiz 2020 Deel 1

Dat was de bedoeling :stuck_out_tongue:

1 like

Missie geslaagd! :grimacing:

1 like

Leuke quiz!

1 like

Leuke quiz! ik heb veel gegokt

1 like

Wist er gewoon geen 1.

1 like

Leuk! Ben nog net op tijd. Veel gegokt, zoals altijd.

1 like

Ohhh ik was nog net op tijd maar heb alles heel snel ingevuld. Best lastig!

1 like

giphy (1)
Het is 10 uur en onze tijdreis is voorbij. Hier zijn de antwoorden van de quiz

Vraag 1:
Welke stad had zich NIET als host opgegeven?

Antwoord A is het goede antwoord. Negen steden hadden zich als host opgegeven, maar Haarlem had zich niet opgegeven

Vraag 2:
Welk land heeft besloten om dit jaar helemaal niet mee te doen aan het Songfestival?

Antwoord C is goed. Na jaren de finale bereikt te hebben, besloot Hongarije vorig jaar na hun eliminatie in de halve finales dit jaar niet mee te doen.

Vraag 3:
Wat was geen eis om vrijwilliger voor het Songfestival te worden?

Antwoord A is goed. Gelukkig hoef je geen toets over de geschiedenis van het Songfestival halen. Al zal deze quiz voor sommigen van jullie niet moeilijk zijn.

Vraag 4:
Doet Nederland wel mee aan het EK voetbal?

Antwoord A is goed. Nederland doet na al die jaren weer mee en er worden ook een paar wedstrijden in de Arena gespeeld.

Vraag 5:
Welke sport wordt tijdens de Olympische Spelen in Tokyo NIET geïntroduceerd?

Antwoord C is goed. Al sinds de oudheden wordt er tijdens de Olympische Spelen geworsteld. Het plan was om voor 2020 worstelen te schrappen, maar toch wordt er dit jaar weer geworsteld.

Vraag 6:
Vanaf welke feestdag kan je Sonic film in de Verenigde Staten in de bios zien?

Antwoord B is goed. Je kan dit jaar lekker romantisch met je schatje (of lekker alleen) naar de Sonic film.

Vraag 7:
Hoe is de legende van Mulan oorspronkelijk jarenlang van generatie tot generatie overgebracht?

Het goede antwoord is D! Het verhaal over Mulan komt oorspronkelijk uit een 4e of 5e eeuws liedje wat later tot een gedicht werd verwerkt. Daarna werd het gedicht weer tot een toneelstuk verwerkt. De mannen vonden het verhaal vooral interessant, omdat de actrices tijdens het stuk het verband van hun voeten haalden. Spannend!

Vraag 8:
Vanaf welke leeftijd kan je je keuze over orgaandonatie vastzetten?

Antwoord A is goed. Vanaf je twaalfde mag je je registreren. Vergeet zelf ook niet om je keuze te registreren. Het maakt niet uit wat je kiest. Zolang je maar kiest.

Vraag 9:
Hoe heette de voorganger van de Europe 2020 strategie?

Antwoord C is goed. Deze strategie werd vernoemd naar het Verdrag van Lissabon. Dit verdrag ging in 2009 in werking.

Vraag 10:
Welk land is nu de voorzitter van de EU?

Het goede antwoord is B, Kroatië!

Vraag 11:
Welk land is vanaf 1 juli voorzitter van de EU?

Het goede antwoord is C! Vanaf 1 juli moeten we iets aardiger tegen onze oosterburen doen (I’m looking at you, Mark), want dan is Duitsland de voorzitter. En nog iets, Noorwegen is geen EU land.

Vraag 12:
Welke beroemdheid wordt dit jaar ook 25?

Het goede antwoord is A. De rest van deze beroemdheden (of hoe je ze ook noemen wilt) wordt dit jaar 26.

Vraag 13:
Welke uitvinding wordt dit jaar 50?

Het goede antwoord is antwoord D, de Floppy Disk. De Floppy Disks worden al jaren niet meer gebruikt en zijn al vervangen door USB disks. Toch zullen we de Floppy Disk altijd blijven herinneren als het opslaan-icoontje. Alle andere uitvindingen zijn ook in de jaren 70 uitgevonden.

Vraag 14:
Welk product is 100 jaar geleden uitgevonden?

Het goede antwoord is D! Al meer dan honderd jaar kunnen wij onze haren föhnen.

Vraag 15:
Welke kleur is door Pantone als kleur van het jaar uitgekozen?

Classic Blue is als kleur van het jaar gekozen. Antwoord D dus. De andere kleuren zijn willekeurige kleuren die ik zomaar uitgekozen heb, namelijk: Yellow C, Classic Green en een rood die niet van Pantone is.

Vraag 16:
Wat is Pantone?

Het goede antwoord is antwoord A. Als je iets met grafisch ontwerpen doet dan weet je al jaren wat Pantone is. Pantone is een bedrijf dat kleurcodes publiceert. Deze kleurcodes voorkomen dat verschillende fabrikanten allemaal verschillende kleuren voor hetzelfde product uitprinten. Zo heeft het Barbie logo code 219 C.

Vraag 17:
Wat betekent Sul Sul?

Het goede antwoord is B! Sul Sul betekent hallo in het Simlish.

Vraag 18:
Welke zanger(es) heeft niet in het Simlish gezongen?

Het goede antwoord is antwoord C. Misschien dachten jullie door mijn spelling dat Jason Derulo er niet bij hoort, maar helaas. Lady Gaga heeft nooit een van haar nummers in het Simlish gezongen. Jammer!
Leuk feitje: Katy Perry heeft zelfs haar eigen accessoirepakket voor de Sims 3 gehad. Het is de meest lelijke pakket ooit, maar dat vergeten we dan maar even.


Cringe

Vraag 19:
Hoeveelste president van de Verenigde Staten zou een nieuwe president worden?

Antwoord C is goed. Mocht er een nieuwe president komen, dan wordt dit de 46e president van de Verenigde Staten.

Vraag 20:
Waarom wilt Trump uit het Klimaatakkoord van Parijs?

Kijk, het is geen geheim dat Trump een beeeetje (kuch kuch) teleurgesteld is dat hij niet Person of the Year is, maar daarom wilt hij niet uit het Klimaatakkoord. Het goede antwoord is B. Jee kapitalisme!

7034343ac6191fe7359473a5a3960f8b

Ik wil nog even mijn excuses aanbieden, omdat deze quiz kennelijk te moeilijk was. Jullie zien zo snel mogelijk hoeveel vragen jullie goed hebben.

6 likes

Staat er toch bij de vragen? Ik ga even checken

Hahaha, is niet erg hoor! Ik schrok even :open_mouth:

Wel, dat is uiteindelijk beter gegaan dan verwacht :sweat_smile:. Leuke quiz! Dank je wel, @Vaiana!

1 like

Gelukkig :smiley:

1 like

Leuke quiz Vaiana! Volgens mij heb ik nog redelijk goed gegokt. :joy:

1 like

Toch nog een paar goed gegokt dus. Maar andere quizzen zijn net zo moeilijk, dus je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor!

1 like

Nergens voor nodig!

3 likes

Wanneer komen de uitslagen? Ben wel benieuwd hoe het gemaakt is!

Ik wacht nog op de uitslag :slight_smile:

Ik wacht rustig af :grin:

Forummer Score
Koffiebroodje 16
Steeeeffi 16
oversized 15
ijsklontje 15
Ferngully 15
Jeminae 15
Anna88 14
instantramen 14
Goudlokje 14
Honey 13
Masterchef 13
Taksi 13
Blonde 13
Petje 13
Leeuwenhart 13
Swelgje 12
Ohappyday 12
Hinkje 12
Memoria 12
punaise 12
Insouciance 12
Unquestionable 11
James 11
kika 11
Cookie 11
Penny_Lane 11
Oizys 11
Puzzelmeiske 11
Rozevarken 10
Bubbless 10
Eenhoorn 10
Gelatelli 10
Sensatie 10
Norma 10
Zilver 10
Gast 10
Pippi 10
Katie 10
Niettepruimen 10
unglaublich 10
Slakje 10
Teenslipper 10
Huismus 10
En_17_Anderen 9
Saturnus 9
Salmiak 9
176-716 9
Sashimi 9
Zomerjas 9
Quinoa 9
Bree 9
Mhysa 8
Flopsyunicorn 8
Lovepink 8
Petitfour 8
Puntzak 8
kringel 8
Wonderland 8
Crystalfire 8
Evert 8
Pierlala 8
Cadeaupapier 7
Rozecoupeschaar 7
monkeyslut 7
Melacholie 7
Chili 7
Modena 7
Quinn 7
Torquay 7
Medusa 7
Discopony 7
GEEZ 6
Geo 6
DC2 6
FISSA 6
Bertie 6
Lemongrab 6
Dancingqueen 6
Planeet 5
lapzwans 5
Dazed 5
Bird 5
beautyloving 4
Falafel 3
Bucky 2
Denver 2
pesto 1
FrozenFlame 0
FrauHelga 0
Ikzegdoen 0
MENDOWN 0

Met een klein beetje vertraging is hier dan de uitslag van deze eerste quiz! Gefeliciteerd @anon18225511 en @Steeeeffi met een gedeelde eerste plek!
tenor

En mochten jullie ook zin hebben om een quiz te maken, dan kan dat! Daarvoor kunnen jullie naar het algemeen quiztopic!

Bedankt voor alle leuke reacties en voor het meedoen aan de quiz :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Oh Yesss goed begin van het nieuwe quizjaar :tada:.

1 like