FF algemeen quiztopic 2020

Yeeey nieuw jaar nieuwe quiz! Zoals gewoonlijk hier even de uitleg voor deelnemers en quizmasters.


VOOR DE DEELNEMERS

Wanneer

Tweewekelijks, telkens op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag van 20 uur tot 22 uur.

Wat

15 à 20 meerkeuze quizvragen over verschillende thema’s.

Concept

Het idee is een beetje naar dat van een pubquiz. Om de twee weken wordt een quiz online geplaatst die we dan allemaal op hetzelfde tijdstip invullen. We houden ook punten en een klassement bij.

Reglement

We gaan ervan uit dat iedereen dit wel weet maar het is niet de bedoeling om antwoorden te gaan opzoeken, hulplijnen te gebruiken, voor het stemmen de antwoorden van anderen te bekijken of je stem aan te passen nadat je die zag.

Het is ook niet de bedoeling de quiz samen met anderen in te vullen. Je kan de quiz achteraf natuurlijk door anderen laten maken. Maar op het moment zelf is het maar zo eerlijk als jij alleen antwoordt.

Klassement

Ieder kwartaal wordt een klassement bijgehouden. Bij iedere deelname kan je punten sprokkelen. Die worden allemaal bij elkaar opgeteld. Na ieder kwartaal volgt een nieuwe winnaar.

Kwartaal 1: januari, februari, maart
Kwartaal 2: april, mei, juni
Kwartaal 3: juli, augustus, september
Kwartaal 4: oktober, november, december

Daarna begint de telling voor het klassement opnieuw.

Daarnaast wordt op het einde van het jaar ook nog eens een winnaar voor het hele quizjaar uitgeroepen.

Deelnemers

Iedereen kan deelnemen. Het enige wat je nodig hebt is je ff account.


VOOR DE QUIZMASTERS

Inschrijven

Iedereen kan zich opgeven. Ook wie eerder al eens quizmaster was kan opnieuw.
In dit topic verschijnt een overzicht. Wil je graag quizmaster worden? Kopieer dan het overzicht in dit topic en voeg je naam en de datum waarop jij de quiz wilt doen toe. De quiz is tweewekelijks op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag.

Voorbereiding

Maak een paar dagen op voorhand een nieuw topic aan binnen de categorie entertainment ff quiz met de aankondiging van de quiz.

Zorg dat het jaartal en de hoeveelste quiz het is duidelijk in de titel vermeld staan (vb. ff quiz 1 2020)

Vermeld in het topic…

De datum (een maandag, dinsdag, woensdag of donderdag) en het uur waarop de polls open zijn (20 uur tot 22 uur). De vraag om voor de quiz niks in dat topic te plaatsen. Zo krijg je zelf de kans om je quizvragen al uit te typen en polls en foto’s in te voegen. Let erop dat je polls telkens op openbaar staan. Verwijs even naar dit topic voor wie vragen heeft.

Tag even de moderators om je topic te pinnen!

Quiz

15 à 20 meerkeuzevragen om 20 uur posten en om 22 uur de polls sluiten (kan je handmatig doen maar ook vooraf instellen).

Blijf tijdens de quiz wat online om de boel in de gaten te houden.

Na de quiz

Plaats de juiste antwoorden online. Die kan je eventueel vooraf al in een pb aan jezelf uittypen. Zo kan je de antwoorden kopiëren en worden ingevoegde foto’s meegekopieerd.

Scores

@anon25548216 voorziet de scores van de quiz. Dankjewel daarvoor! Het enige wat jij moet doen is na jouw quiz hem een pb sturen dat er een quiz is geweest + daarna de scorelijst posten.

Als quizmaster krijg je zelf ook een score, namelijk het gemiddeld aantal punten van jouw quiz. Daar hoef je zelf niks voor te doen. Die voeg ik toe bij het maken van het klassement.


Alle vragen en feedback mogen hier of via pb.

Hou ook het topic van vorig jaar in de gaten eind deze maand voor de winnaars van 2019 :grin:

Veeeeeel succes allemaal!

8 likes

Jaa leuk!

Quiz 1 - week 2 - Dinsdag 7 januari - Vaiana
Quiz 2 - week 4 -
Quiz 3 - week 6 -
Quiz 4 - week 8 -
Quiz 5 - week 10 -
Quiz 6 - week 12 -

2 likes

Quiz 1 - week 2 - Dinsdag 7 januari - Vaiana
Quiz 2 - week 4 - woensdag 22 januari - Quinoa
Quiz 3 - week 6 -
Quiz 4 - week 8 -
Quiz 5 - week 10 - dinsdag 3 maart - penny
Quiz 6 - week 12 -

1 like

Quiz 1 - week 2 - Dinsdag 7 januari - Vaiana
Quiz 2 - week 4 - woensdag 22 januari - Quinoa
Quiz 3 - week 6 - woensdag 5 februari - instantramen
Quiz 4 - week 8 -
Quiz 5 - week 10 - dinsdag 3 maart - penny
Quiz 6 - week 12 -

:'D

2 likes

Ik heb een idee voor een thema voor de volgende quiz, maar is het wel goed als ik twee keer in een kwartaal quizmaster ben?

Yay!
Quiz 1 - week 2 - Dinsdag 7 januari - Vaiana
Quiz 2 - week 4 - woensdag 22 januari - Quinoa
Quiz 3 - week 6 - woensdag 5 februari - instantramen
Quiz 4 - week 8 - dinsdag 18 februari - Vaiana
Quiz 5 - week 10 - dinsdag 3 maart - penny
Quiz 6 - week 12 -

1 like

:smile:

1 like

Nee joh vast niet! Alle quizzen zijn leuk :grin:

1 like

Quiz 1 - week 2 - Dinsdag 7 januari - Vaiana
Quiz 2 - week 4 - woensdag 22 januari - Quinoa
Quiz 3 - week 6 - woensdag 5 februari - instantramen
Quiz 4 - week 8 - dinsdag 18 februari - Vaiana
Quiz 5 - week 10 - maandag 2 maart - Maestoso
Quiz 6 - week 12 - woensdag 18 maart - Dancingqueen
Quiz 7 - week 14 - woensdag 1 april - Unquestionable

1 like

ohhhh ik zie nu pas de tag hier! ik had al een thema bedacht en een aantal vragen maar het is wel een meer een winterquiz dan een voorjaar/zomer quiz en nu zijn alle 1e kwartaal plekken al vergeven :frowning: misschien dat @Maestoso of @Dancingqueen die van hen willen verschuiven?

Ik wil wel wisselen!

1 like

thanks @Maestoso :slight_smile: ik sta er dan op voor 2 maart toch? zin in!!!

1 like

Yes prima!!

1 like

Ohja chips! 14 april graag!

Quiz 7 - week 14 - woensdag 1 april - Unquestionable
Quiz 8 - week 16 - dinsdag 14 april - Maestoso
Quiz 9 - week 18 - woensdag 29 April - quinoa
Quiz 10 - week 20 -
Quiz 11 - week 22 -
Quiz 12 - week 24 -

1 like

Ik wil wel een keertje quizmaster zijn. Is er voor over een week al iemand?

1 like

Quiz 7 - week 14 - woensdag 1 april - Unquestionable
Quiz 8 - week 16 - dinsdag 14 april - Maestoso
Quiz 9 - week 18 - woensdag 29 April - quinoa
Quiz 10 - week 20 - woensdag 13 mei @Hatsmetflats dan?
Quiz 11 - week 22 - woensdag 27 mei @Luzarl
Quiz 12 - week 24 -

1 like

Yes! Is goed!

Voor volgende week wil ik het wel proberen!

1 like

Dinsdag gaat wel lukken. Wanneer moet dan het topic klaar staan? Al een paar dagen van te voren of niet?