FF Quiz 2020 Deel 4

Hallo allemaal!
Morgen, 18 februari, om 20.00 uur is er weer een FF Quiz. Het wordt weer een interessante quiz over een onderwerp waar we met z’n allen dagelijks mee te maken hebben.
FittingConsiderateKestrel-size_restricted
Doen jullie morgen mee?

  • Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Zouden jullie dit topic tot morgen 20.00 uur leeg willen laten? Zouden de @moderators dit topic willen pinnen?

Tot morgen!

3 likes

tenor

Gegroet allen!
Het is 18 februari en ik ben bijna bijgekomen van de award season. Natuurlijk gaat het tijdens deze korte periode om de films, series en muziek die ons ontroerd hebben, maar er is een ding belangrijker dan de awards.

Fashion.

Niemand herinnert zich over een tijdje nog de winnaars van alle awards, maar de jurken en pakken van de beroemdheden zullen ons nog lang bijblijven*. Toch?
Vandaag gaan we kijken hoeveel we van mode weten. Geen paniek! Niet alle vragen gaan over dure jurken en strakke pakken. Er zullen ook vragen over de geschiedenis van mode en over subculturen gesteld worden.

Veel succes!

*Neem dit niet te serieus plz :shushing_face:


source (1)

Vraag 1
Voordat we vragen over beroemdheden en mensen met een andere kledingstijl gaan beantwoorden, moeten we eerst even streng naar onszelf kijken. De laatste paar jaar kopen vrouwen steeds meer kleding en misschien hebben jullie in je kledingkast wat kledingstukken liggen waar het kaartje nog aan vastzit. Of misschien ben je wel die ene vrouw die zich met een paar kledingstukken makkelijk kan redden. Hoe dan ook, wij vrouwen hebben gemiddeld veel kledingstukken in de kast liggen. Hoeveel kledingstukken heeft een gemiddelde vrouw in haar kast liggen?

  • A. 82
  • B. 97
  • C. 103
  • D. 118

0 stemmers

Vraag 2
Zelf prop ik mijn kleding in de kledingkast, want ik heb een hekel aan kleding opruimen. Wassen, strijken en vouwen vind ik heerlijk, maar ik haat het om het allemaal in mijn kast te stoppen. Iemand die het heerlijk vindt om dit allemaal op te ruimen is natuurlijk de Japanse Marie Kondo. Met haar boeken, workshops en serie heeft ze vele vrouwen en mannen geïnspireerd om hun eigen kast onder de loep te nemen. Ze heeft een paar tips om het opruimen van kleding makkelijker te maken. Wat is GEEN Marie Kondo tip?

  • A. Haal alle kleding in een keer uit je kast en leg het op je bed
  • B. Verdeel je kleding per seizoen
  • C. Vouw je kleding verticaal op
  • D. Vraag je bij elk kledingstuk af of je er blij van wordt

0 stemmers


Vraag 3
Als ik aan Marie Kondo denk, dan denk ik aan rust en minimalistisch. Deze Japanse dame straalt gewoon rust uit. Ergens waar je die rust minder snel kan vinden, is in Harajuku. De Harajuku district is de plek om mensen met verschillende stijlen te vinden. Weten jullie welke uitgesproken stijl bij welk plaatje hoort?
Wacht even tot de antwoorden bekend zijn voordat jullie vragen over de dame op de tweede foto hebben.

  • A. 1. Decora, 2. Ganguro, 3. Lolita, 4. Kogal
  • B. 1. Kogal, 2. Decora, 3. Ganguro, 4. Lolita
  • C. 1. Kogal, 2. Ganguro, 3. Lolita, 4. Decora
  • D. 1. Ganguro, 2. Kogal, 3. Decora, 4. Lolita

0 stemmers

Vraag 4
In Nederland heb je niet heel veel uitgesproken kledingstijlen. De meeste mensen dragen wel ongeveer dezelfde kleding. Een groot merk is natuurlijk de H&M. De meesten van ons halen hier onze kledingstukken voor een fijn prijsje. Toch heeft de H&M eens in de zoveel tijd een collectie met een designer. Deze kleren zijn dan iets duurder dan normaal. Welke designer mocht als eerste een kledinglijn voor de H&M ontwerpen?

  • A. Jimmy Choo
  • B. Stella McCartney
  • C. Alexander Wang
  • D. Karl Lagerfeld

0 stemmers

Vraag 5
De H&M is een enorm groot concern en onder de H&M vallen meerdere winkels. Welk kledingwinkel hoort NIET bij de H&M?

  • A. Pull & Bear
  • B. Cheap Monday
  • C. Monki
  • D. COS

0 stemmers

Vraag 6
Helaas is mode niet altijd leuk en het is zeker niet milieu- en diervriendelijk. Grote concerns staan bekend om het uitbuiten van mensen en dieren. Zo was er een paar jaar geleden nog een schandaal waarbij de H&M kleren van o.a. hun collectie in samenwerking met Lana Del Rey terugriep. Uit welk materiaal bestond deze kleren?

  • A. Mohair
  • B. Schapenwol
  • C. Angorawol
  • D. Alpacawol

0 stemmers

Vraag 7
Naast wol, is bont een erg gewild dierlijk materiaal om voor kleding te gebruiken. In een paar landen in de EU is het fokken van nertsen verboden. Wanneer komt een verbod op het fokken van nertsen voor hun pels in Nederland?

  • A. Het is al verboden
  • B. Dit jaar
  • C. 2023
  • D. 2024

0 stemmers

Vraag 8
De meeste kledingwinkels waar wij tegenwoordig onze kleding kopen, zijn niet Nederlands. Toch is er een Nederlands kledingwinkel dat heel bekend in het buitenland is. Vooral in Brazilië is deze Nederlandse kledingwinkel heel populair. Over welk kledingwinkel heb ik het?

  • A. Expresso
  • B. G-Star
  • C. Daily Paper
  • D. C&A

0 stemmers


Vraag 9
Een belangrijk item die iedereen in zijn kledingkast zou moeten hebben, is een skinny jeans. Je hebt ze tegenwoordig in alle kleuren en maten. Wanneer werd de eerste skinny jeans ontworpen?

  • A. De jaren 50
  • B. De jaren 70
  • C. De jaren 80
  • D. Sinds 2000

0 stemmers

Vraag 10
Om een spijkerbroek te maken heb je water nodig. Zo heeft een katoenplant water nodig om te groeien, maar ook om een broek af te werken is een hoop liter water nodig. Hoeveel water wordt er gemiddeld voor een spijkerbroek verbruikt?

  • A. 4000 liter
  • B. 6000 liter
  • C. 8000 liter
  • D. 10.000 liter

0 stemmers


Vraag 11
En we gaan nu naar de beroemdheden. Op de rode loper zien we vaak dames en heren in dure materialen poseren. Je zou iemand niet zo snel in een jurk van spijkerstof naar de Oscars zien gaan. Katy Perry ging samen met Riff Raff in 2014 compleet in denim naar de VMA’s. Door welk koppel werden zij geïnspireerd?

  • A. Victoria & David Beckham
  • B. Britney Spears & Justin Timberlake
  • C. Beyoncé & Jay-Z
  • D. Maxima & Willem Alexander

0 stemmers


Vraag 12
Bij sommige shows kunnen beroemde mensen zich wat uitgesprokener kleden. Lady Gaga is een artiest die zich graag op haar eigen manier kleedt. Zo is een van haar meest besproken outfits natuurlijk haar vleesjurk. Met deze jurk probeerde zij een statement te maken. Wat was haar statement?

  • A. We moeten minder vlees eten
  • B. We moeten meer vlees eten
  • C. Ik ben geen stuk vlees
  • D. De mode industrie is schadelijk

0 stemmers


Vraag 13
Lady Gaga heeft wel vaker over een rode loper gelopen. Weten jullie welk outfit van haar bij welk evenement hoort?

  • A. 1. VMA’s, 2. Grammy’s, 3. Met Gala, 4. Oscars
  • B. 1. VMA’s, 2. Oscars, 3. Met Gala, 4. Grammy’s
  • C. 1. Oscars, 2. Grammy’s, 3. VMA’s, 4. Met Gala
  • D. 1. Grammy’s, 2. VMA’s, 3. Oscars, 4. Met Gala

0 stemmers

Vraag 14
Bij een chique evenement hoort een dresscode. Er zijn verschillende dresscodes. Welke dresscode hoort officieel bij de Oscars?

  • A. Black Tie Formal
  • B. White Tie
  • C. Cocktail
  • D. Gala

0 stemmers

Vraag 15
Mannen hebben het bij een evenement als de Oscars maar makkelijk. Ze doen een pak aan, scheren zich en zijn dan wel klaar (ok, dat is overdreven, maar jullie snappen me). Vrouwen doen er vaak wat langer over om zich voor de Oscars klaar te maken. Dit kost ook veel geld. Hoeveel dollars kost het gemiddeld om een A-List actrice voor de Oscars klaar te maken?

  • A. 2,5 miljoen dollar
  • B. 5 miljoen dollar
  • C. 7,5 miljoen dollar
  • D. 10 miljoen dollar

0 stemmers

Vraag 16
De kans is klein dat een van ons tijdens de Oscars op de rode loper mag lopen, maar zeg nooit nooit. Hoeveel kost het gemiddeld voor een first-timer om zich voor de Oscars klaar te maken?

  • A. 155.000 dollar
  • B. 199.000 dollar
  • C. 266.000 dollar
  • D. 333.000 dollar

0 stemmers

Vraag 17
Op een rode loper lopen is natuurlijk niet niks en soms is de rode loper langer dan verwacht. Waar werd ooit de langste rode loper uitgerold?

  • A. Hollywood
  • B. Londen
  • C. Haarlem
  • D. Hamburg

0 stemmers

Vraag 18
Bij een rode loper jurk horen natuurlijk veel glitters. Veel designers naaien daarom pailletten aan hun creaties om voor dit effect te zorgen. Toch zijn er mensen die vinden dat er een einde aan pailletten moet komen. Wie willen er van de pailletten af?

  • A. Milieuactivisten, want de pailletten zijn niet afbreekbaar
  • B. Actrices, want de pailletten schuren aan hun armen en oksels
  • C. Acteurs, want hun (fluwelen) pakken haken aan de jurken
  • D. Fotografen, want de glinsteringen verpesten de foto’s

0 stemmers


Vraag 19
Bij de Oscars is het elk jaar de bedoeling dat je je netjes kleedt en niet hele gekke outfits draagt. Bij het Met Gala is dit een ander verhaal. Elk jaar is er een ander thema waar de beroemdheden zich aan moeten houden. Toch zijn er critici die vinden dat bepaalde beroemdheden zich niet aan het thema houden. Eentje hiervan is Kylie Jenner. Kunnen jullie aan de hand van haar outfits de thema’s van de afgelopen vier jaar raden?

  • A. 1. Camp, 2. Art of the In-Between, 3. Heavenly Bodies, 4. Fashion In An Age Of Technology
  • B. 1. Heavenly Bodies, 2. Camp, 3. Art of the In-Between, 4. Fashion In An Age Of Technology
  • C. 1. Fashion In An Age Of Technology, 2. Art of the In-Between, 3. Heavenly Bodies, 4. Camp
  • D. 1. Art of the In-Between, 2. Heavenly Bodies, 3. Fashion In An Age Of Technology, 4. Camp

0 stemmers

Vraag 20
Door alle gekke thema’s en outfits vergeten de meesten wat het Met Gala eigenlijk is. Wat is het Met Gala?

  • A. Een awardshow
  • B. Een concert
  • C. Een netwerkgelegenheid
  • D. Een benefietavond

0 stemmers

giphy (2)

Dat was de quiz alweer. Hopelijk vonden jullie hem leuk en was 'ie deze keer niet zo moeilijk, hahaha! De antwoorden krijgen jullie om 22.00 uur.

Vonden jullie deze quiz moeilijk?

  • Ja maak eens een makkelijke!
  • Nee joh! Too easy

0 stemmers

7 likes

Leuk gedaan, benieuwd hoe ik het heb gedaan.

1 like

Dank je! Nog een uurtje wachten :wink:

1 like

Ik vond het echt moeilijk, maar wel heel leuk gedaan! Ik ben echt benieuwd naar sommige antwoorden :smile:

2 likes

Echt hele leuke quiz! Eerste keer dat ik wat vragen wist(tenminste, dat hoop ik!) Leuk zo die thema’s ook!

1 like

Nou misschien kan je @Sjern om de antwoorden PB’en, hahaha! :joy:

2 likes

Same! Echt leuk :grimacing:

1 like

Ah man, Kylie moet zich echt eens beter aan de dresscode gaan houden…
Leuke quiz! Ben benieuwd naar de antwoorden

2 likes

Wat een leuke quiz, veel moeten gokken wel :joy:

1 like

Het is 22.00 uur geweest en dat betekent dat de quiz voorbij is. Hier zijn alle antwoorden!

Antwoord Vraag 1
Hoeveel kledingstukken heeft een gemiddelde vrouw in haar kast liggen?
Het goede antwoord is C, 103 kledingstukken. Dat zijn er behoorlijk wat! Helaas betekent het niet zo dat al deze kledingstukken ons vrolijk maakt. Zo’n 10% van de vrouwen wordt namelijk depressief als ze naar deze ongelofelijke hoeveelheid kleding kijkt.

Antwoord Vraag 2
Wat is GEEN Marie Kondo tip?
Voor degenen die de serie gebinged hebben was deze vraag natuurlijk heel makkelijk. Het goede antwoord is B. Het is altijd belangrijk om al je kleding in zicht te hebben. Dus haal al jullie zomerkleding uit die vacuumzakken en leg alles in de kast!

Antwoord Vraag 3
Weten jullie welke uitgesproken stijl bij welk plaatje hoort?
Misschien tollen jullie hoofden nu door al deze Japanse termen, maar als jullie het goed geraden hadden dan hadden jullie voor antwoord A gekozen. Sommigen van jullie zullen zich misschien ook afvragen waarom het Ganguro meisje zo’n erg donkere huid heeft. Dit was rond de jaren ‘90 en begin 2000 een tegenreactie op het schoonheidsideaal waarin Japanse vrouwen een lichte huid, donkere haar en een natuurlijke make-up look moesten hebben.


Antwoord Vraag 4
Welke designer mocht als eerste een kledinglijn voor de H&M ontwerpen?
Het goede antwoord is D! In 2004 mocht Karl Lagerfeld als eerste een collectie voor de H&M ontwerpen. Daarna volgden vele andere designers.

Antwoord Vraag 5
Welk kledingwinkel hoort NIET bij de H&M?
Het goede antwoord is A! Pull & Bear hoort bij Inditex (o.a. Zara).

Antwoord Vraag 6
Uit welk materiaal bestond deze kleren?
Vraag C is goed. In november 2013 konden de klanten hun kleding gemaakt van angorawol terugbrengen. Het bleek namelijk dat de wol van de angorakonijnen zonder verdoving van de konijnen werd geplukt. Foto’s van de konijnen plaats ik niet, want die zijn te heftig.

Antwoord Vraag 7
Wanneer komt een verbod op het fokken van nertsen voor hun pels in Nederland?
Het goede antwoord is D! In 2024 wordt het fokken van nertsen voor hun pels verboden.

Antwoord Vraag 8
Over welk Nederlandse kledingwinkel heb ik het?
Het goede antwoord is D! In Nederland wordt de C&A als tuttig gezien, maar in Brazilië is de C&A heel populair.

Antwoord Vraag 9
Wanneer werden de eerste skinny jeans ontworpen?
Het goede antwoord is A! De skinny jeans werden voor het eerst in 1950 ontworpen. Na de hippietijdperk was er een kleine run op deze broeken met smalle broekspijpen, maar pas sinds 2000 werden de skinny jeans pas echt populair. Sindsdien kunnen we niet meer zonder.

Antwoord Vraag 10
Hoeveel water wordt er gemiddeld voor een spijkerbroek verbruikt?
Het goede antwoord is C! Alleen al voor de katoenproductie heb je 7500 liter nodig. De andere 500 liter wordt voor de afwerking van een spijkerbroek gebruikt.


Antwoord Vraag 11
Door welk koppel werden Katy Perry en Riff Raff geïnspireerd?
Hebben jullie serieus het antwoord nodig? De outfits van Britney en Justin waren inspiratie voor de outfit van Katy Perry. Het antwoord is B!

Antwoord Vraag 12
Wat was Lady Gaga’s statement?
Het goede antwoord is antwoord C! Met haar jurk wilde Lady Gaga opkomen voor haar rechten en commentaar op het ‘Don’t ask, don’t tell’-beleid leveren. Dit beleid werd in 2011 afgeschaft.


Antwoord Vraag 13
Weten jullie welk outfit van Lady Gaga bij welk evenement hoort?
Het goede antwoord is antwoord B!

  1. VMA’s, 2. Oscars, 3. Met Gala, 4. Grammy’s

Antwoord Vraag 14
Welke dresscode hoort officieel bij de Oscars?
Het goede antwoord is A! Bij de Oscars hoort de dresscode Black Tie Formal.

Antwoord vraag 15
Hoeveel dollars kost het gemiddeld om een A-List actrice voor de Oscars klaar te maken?
Het goede antwoord is antwoord D! De meesten van ons zullen nooit zo’n groot bedrag te zien krijgen en we kunnen ons niet voorstellen waar we al dat geld aan zouden moeten uitgeven, maar de meeste A-List actrices hebben dit geld wel voor een avondje over. Zij kunnen het ook wat makkelijker besteden.

Antwoord Vraag 16
Hoeveel kost het gemiddeld voor een first-timer om zich voor de Oscars klaar te maken?
Een first-timer besteedt ongeveer 266.000 euro om zich voor de rode loper van de Oscars klaar te maken. Het goede antwoord is C!

Antwoord Vraag 17
Waar werd ooit de langste rode loper uitgerold?
Het antwoord lijkt misschien ongeloofwaardig, maar de langste rode loper werd in Haarlem uitgerold. Deze was 5149 meter lang. Gelukkig was dit niet voor een filmpremière, want het zou niet zo fijn zijn om zo lang op hoge hakken te moeten lopen. Het goede antwoord is dus C!

Antwoord Vraag 18
Wie willen er van de pailletten af?
Het goede antwoord is A! Misschien staan jullie er niet bij stil, maar pailletten worden van plastic gemaakt en deze zijn niet afbreekbaar. Deze stukjes plastic kunnen in de zee belanden en dat is natuurlijk niet goed voor het milieu.

Antwoord Vraag 19
Kunnen jullie aan de hand van Kylie Jenners outfits de thema’s van de afgelopen vier jaar raden?
Het goede antwoord is C!

  1. Fashion In An Age Of Technology, 2. Art of the In-Between, 3. Heavenly Bodies, 4. Camp

Antwoord Vraag 20
Wat is het Met Gala?
Er zal vast tijdens deze avond genetwerkt worden, maar het Met Gala is een benefietavond. Tijdens deze avond wordt er geld voor het Costume Institute. Het goede antwoord is dus D!

Nou dat was het dan weer! Hopelijk hebben jullie wel een paar vragen goed kunnen raden. Ik plaats de scores zodra ik deze heb.
Fijne avond nog!

6 likes

Heel leuk gedaan!

1 like

Nee joh! Dan was de vraag te makkelijk geweest :joy:

1 like

Leuk!! Alleen ik geloof echt niks van het antwoord van vraag 15 hahaha, heb je hier iets van een bron bij?

((Ik wil het vooral niet geloven, wTf))

1 like

Oh balen, net te laat :frowning_face: Ziet er wel uit als een hele leuke quiz!

1 like
1 like

perplex

1 like

Heel leuk! Volgens mij heb ik ook aardig wat antwoorden goed voor mijn doen.

1 like

Hier is de uitslag!

Forummer Score
oversized 17
Ohappyday 17
Oizys 15
Petje 14
fahrenheit451 14
kika 13
FrauHelga 13
Anna88 13
Sashimi 13
punaise 13
Crumble 13
Taksi 13
Goudlokje 13
Ferngully 13
Honey 12
Unquestionable 12
Pierlala 12
Dazed 12
Calliope 12
Madelief 12
Niffler 12
Acculader 12
Sjern 12
Insouciance 12
Lemongrab 12
DC2 12
Geo 11
James 11
Woodkid 11
Polska 11
Squidy 11
GroenTakje 11
Fitgurl 11
unglaublich 11
Huismus 11
Norma 11
Mhysa 10
Rozevarken 10
Masterchef 10
Andreya 10
Hinkje 10
Sensatie 10
instantramen 10
Jeminae 10
beautyloving 9
Rozecoupeschaar 9
cremeinyourcoffee 9
Dancingqueen 9
Cookie 9
Zilver 9
Quinn 9
Puntzak 9
Crystalfire 9
Kaastoetje 9
Falafel 9
onomatopee 9
Toubab 8
Peertjuh 8
Bird 8
Lort 8
GEEZ 7
Saturnus 7
Botsautobob 7
Bertie 7
Chili 7
Katie 7
Zoeva 7
Slakje 7
FISSA 6
Donny 6
Acquiesce 6
Baratheon 6
Wortel 6
Circe 4
Tachycardia 4
MaartenvanRossem 1

3hyC
Gefeliciteerd @oversized en @Ohappyday !!!

Ook een quiz maken? Hou dan het Algemeen Quiztopic in de gaten

9 likes

Haha 13 goed? Ik wist er 3 of 4 zeker, de rest was gegokt. Vond het een leuke quiz!

1 like