FF Quiz 24

Ik kan echt nergens bosbes vinden, behalve op de NL-wikipedia maar dat moet bijna wel een vertaalfout zijn. Ik ben echt heel overtuigd :stuck_out_tongue:

edit: oke ik kan hier niet tegen he. Voor zover ik de talen goed/redelijk/matig kan lezen staat bosbes er niet bij op de Engelse/Spaanse/Italiaanse/Duitse/Portugese wikipedia :joy: Chilipeper ook niet, er staat wel soms cayenne genoemd.

Ah dat is stom haha. Ik heb het echt bij meerdere recepten erbij zien staan. Ga straks nog ff verder zoeken.

Nah sorry zo’n leuke quiz en dan zit ik te mierenneuken :stuck_out_tongue: maar ik dacht het echt te ‘weten’. Sowieso is met kruidenmixen ook zo lastig, want er is geen vast recept volgens mij.

1 like

Haha nee ik snap je, ik zou dat ook niet los kunnen laten. Ik ben net speciaal naar de toko gegaan om ras el hanout te kopen (had ik al nodig hoor) en ik heb het gevraagd en hij zei dat zij het er niet in deden maar dat het wel kon. En ik heb net nog de ingrediëntenlijst van de Arabische wikipedia vertaald en daar stond het ook niet bij, en chilipeper wel. Dus ik vrees dat je gelijk hebt!

Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik ook al zat van waar komen die bosbessen vandaan, want die komen uit Noord Amerika en Ras el Hanout uit Marokko dus ik zat een beetje zo :face_with_monocle:

3 likes

Lol heb er maar 2 goed :smile: